کی روش – ایران و یک ماموریت ناتمام در قلب دژاوو

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به تشریح تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 در انتخاب عنوان (خیلی نزدیک و در عین حال بسیار دور) پرداخت و در قالبی اختصاصی از یک فرمول صحبت کرد. مقاله ای درباره این تیم که تیم کی روش برای جام جهانی 2022 به دنبال آن است؛ فرمولی که آنها را چند سانتی متر با تاریخ سازی در دوره قبل فاصله می داد.

تیم ملی ایران در روسیه موفق شد در مرحله گروهی چهار امتیازی شود که با حضور قهرمان جهان (اسپانیا) و پرتغال با هدایت رونالدو کسب امتیاز غیرممکن تلقی می شد. یک شوت خوش شانس از دیگو کاستا و یک شوت فوق العاده از روی پا از کوراشما که در چنین ضرباتی تخصص دارد، تنها گل هایی بود که شاگردان کی روش در مرحله گروهی قبلی جام جهانی دریافت کردند.
پیروزی در روز اول مقابل مراکش (1-0) و یک امتیاز مهم مقابل پرتغال برای ثبت تاریخ تیم کی روش کافی نبود و این تیم در رده سوم گروه به کار خود پایان داد تا از صعود به مرحله حذفی بعدی بازماند. .

رویکرد و تاکتیک تیم جام جهانی قطر
سرمربی باتجربه پرتغالی پس از 7 سال حضور از تیم ملی جدا شد و خیلی زود به این تیم بازگشت. سبک بازی او را می توان در یک کلمه خلاصه کرد: محکم و منسجم. ایران در 16 بازی در چهار تورنمنت بین المللی تحت هدایت کی روش در مجموع ده کلین شیت داشت. این تیم تنها 10 گل دریافت کرد که سه گل آن مربوط به شکست غیرمنتظره مقابل بوسنی و هرزگوین (3-1) بود. همچنین برزیل (2014 – دوستانه) و ژاپن (جام ملت های آسیا 2019) نیز سه گل به ایران زدند تا سنگین ترین شکست ها را برای کی روش رقم بزنند.
کی روش در طول این مسیر تیمش را با سیستم 3-3-4 یا 1-5-4 به میدان فرستاده است. در حالی که دو بازیکن به عنوان دو هافبک میانی جلوی خط دفاعی قرار گرفتند و عرض بازی توسط دو وینگر تیم در دو طرف ایجاد شد، این دو وینگر معمولاً علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی بودند.


سرویس خبر شماره: 1851605
12 نوامبر 1401 ساعت 08:11 |
3.7 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

گزارش سایت فیفا از تیم ملی در آستانه جام جهانی

25 نوامبر – 4 دسامبر
ولز – ایران (13:00 به وقت محلی، استادیوم احمد بن علی)
29 نوامبر – 8 دسامبر
ایران – آمریکا (22:00 به وقت محلی، ورزشگاه التحومه)

جام جهانی قطر ششمین حضور ایران در جام جهانی و سومین حضور متوالی این تیم در این مسابقات است. این اولین بار است که تیم ملی ایران موفق می شود سه بار متوالی در جام جهانی شرکت کند. تیم ملی که اولین بازی های خود در جام جهانی را در سال 1978 انجام داد، دو دهه صبر کرد تا این شاهکار مهم را تکرار کند. این تیم در دومین حضور خود اولین پیروزی مقابل آمریکا را در یکی از معروف ترین دیدارهای جام جهانی 98 به دست آورد که ایران در سه بازی بعدی خود (2006، 2014 و 2018) تنها یک برد موفق شد و کی روش و شاگردانش امیدوار بودند. تا این رکورد در قطر بهبود یابد و یک جام موفق در تاریخ ثبت شود.



مجله اخبار فوتبال داخلی

بازیکن کلیدی: سردار آزمون
سایت فیفا از سردار آزمون به عنوان بازیکن کلیدی ایران در جام جهانی یاد کرد و نوشت: هفت سال پیش در استرالیا، کارلوس کی روش در 15 دقیقه پایانی دیدار مقابل بحرین در بازی های مرحله گروهی جام ملت های آسیا جایگزین سردار آزمون شد. . رضا گوچان نژاد وارد زمین شد. آزمون در دیدار بعدی در ترکیب اصلی قرار گرفت و با کنترل و چرخش فوق العاده موفق شد دروازه قطر را باز کند. پس از آن لحظه، آزمون هرگز به عقب نگاه نکرد و همیشه در حال پیشرفت بود. مهاجم فعلی لورکوزن به عنوان یکی از مهره های ثابت تیم کی روش برخلاف جام جهانی 2018 که نتوانست در آن علامت بزند، در این دوره به دنبال باز کردن دروازه حریفان است.

سایت فیفا در گزارشی تیم ملی ایران را به عنوان یکی از 32 تیم حاضر در جام جهانی 2022 معرفی کرد.

کی روش - ایران و یک ماموریت ناتمام در قلب دژاوو

برنامه بازی های ایران در گروه B
21 نوامبر – 30 نوامبر
انگلیس – ایران (16:00 به وقت محلی، استادیوم بین المللی خلیفه)

تنها دو ماه مانده به آغاز جام جهانی 2022، کارلوس کی روش به ایران بازگشت تا ماموریت ناتمام خود را به پایان برساند. تیم او پس از پنج تلاش ناموفق به دنبال اولین دور حذفی جام جهانی است. ایران برای دومین بار متوالی در گروه B جام جهانی قرار گرفت که برای سومین بار متوالی با سرمربیگری کی روش وارد مسابقات شد و با آمریکا هم گروه شد که با دو مورد قبلی حس دژاوو را برای او ایجاد کرد. هواداران فوتبال ایران این حس برای کسانی است که بازی ایران و آمریکا در جام جهانی 1998 را به خاطر دارند.

ستاره ای برای تماشا؛ علی قلی زاده
در حالی که مثلث هجومی ایران را جهانبخش، طارمی و آزمون تشکیل می دهند. با این وجود شاید جذاب ترین مهره تیم ملی در این پست مقابل انگلیس، اللهیار صیادمنش، وینگر هال سیتی باشد، اما مصدومیتی که اخیراً متحمل شده، او را از جام جهانی محروم کرده است. در غیاب اللهیار قلی زاده را که 5 سال از او بزرگتر است را باید یکی از جوان های باتجربه کی روش دانست. او که قادر است در سه موقعیت مختلف در خط حمله تکامل یابد، یکی از مهره های اصلی شارلوا به حساب می آید. او پس از جدایی از سایپا در سال 2018، بیش از 120 بازی برای بلژیک انجام داد.