گزارشی از اولین توپ فوتبال ساخته شده تا برازوکا هوشمند برزیلی مجله اخبار فوتبال

در این دیدار یکی از گلهای تیم فوتبال منچسترسیتی با اعلام کمک داور ویدیویی مردود شد و گل تیم فوتبال تاتنهام که به دست بازیکن خود برخورد کرد و به داخل دروازه تیم فوتبال منچسترسیتی رفت، درست اعلام سایت akhbarfootball شد. بهتر است تیرهای دروازه با لایه های فوم نرم پوشانده شود تا در برخورد با بازیکنان آسیب کمتری به آنها وارد شود. تصمیم برای برگزاری دومین دوره در فرانسه مورد مناقشه قرار گرفت، زیرا کشورهای آمریکای جنوبی میدانستند که این مکان بهطور متناوب بین دو قاره تغییر میکند. لذا در تیم های لیگ برتر ( بعنوان مثال تیم های استان خوزستان که خود من بارها از نزدیک دیده ام ) ، تاریخ هایی را جهت تست گیری مشخص نموده و در هر جلسه تست گیری 2 ساعته ، قریب به 150 بازیکن را مورد سنجش قرار داده که در خوشبینانه ترین حالت ، از این خیل عظیم تنها 2 یا 3 نفر انتخاب میشوند .

میدانید که این بازیها از سرتاسر دنیا خواهان زیادی دارد و این افراد پس از مشخص شدن نتایج اقدام به رزرو هتل و هواپیماها میکنند. او در جام جهانی فوتبال جوانان عربستان در سال 1989 خوش درخشید و پس از این بازی به تیم ملی دعوت شد و تا سال 2001 به عنوان دروازهبان در تیم ملی حضور داشت. با وجود عدم دعوت از وریا غفوری، دیگر دفاع راست برجسته ایران در طول سالهای اخیر، رامین رضائیان، نیز به تیم ملی فوتبال ایران دعوت نشده است. در فوتبال اتفاقات جالبی رخ می دهد که یکی از آن ها ترکیدن توپ در حین مسابقه است. از طریق نرم افزارهای یاد شده نیز ، تمام حرکات و سکنات این بازیکنان موقع دفاع ، حمله ، پوشش ، تراکم ، درگیری ، فرار ، تاخیر ، اضافه شدن به حمله ، جمع شدن ، انتقال بازی ، لحظات فوتبال ، حرکت از کناره ها و خصوصا آن 86 دقیقه بازی بدون توپ را بررسی نموده تا به 1 شاخص برسند . ضمن اینکه در 2 گله ای که طی 20 دقیقه صورت می پذیرد ، ممکن است بازیکن فقط در 3 یا 4 صحنه – و نه بیشتر – مورد ارزیابی قرار بگیرد که همانا آن 3 یا 4 موقعیت ، لحظات برخورد توپ با پای آن بازیکن است ، اما در این روش پیشنهادی ، در طی 7 یا 8 دقیقه بیش از 20 بار میتوان بازیکن را مورد ارزیابی و غربال قرار داد .

روزی که داریوش شجاعیان مصدوم شد ما داخل زمین با هم صحبت می کردیم، آنقدر فشار به ما آماده بود که در همان نیمه اول به شجاعیان گفتم نمی دانم چرا بدنم خالی کرده و نمی توانم بدوم، شجاعیان هم همین نظر را داشت و می گفت فشار بازی ها آنقدر زیاد است که نمی توانیم بازی همیشگی خودمان را انجام دهیم، چند دقیقه بعد او روی یک توپ ساده دچار مصدومیت و به همین راحتی رباط پایش پاره شد. در شرایطی که دمای هوا ۴۰ درجه سانتیگراد بود. سال ها پیش هم یکسری صحبت ها در این رابطه مطرح شد و مهدی مهدوی کیا حرف خیلی خوبی زد. اصلا حرف من و بقیه بازیکنان اشتباه است، شما از پزشکان تیم های دیگر سوال کنید، مگنو باتیستا از پارس جنوبی، عزت پورقاز و علیرضا نقی زاده از سپاهان، محمدرضا اخباری، ایوب والی، کریمی و شجاعیان امسال فقط به خاطر همین فشار بازی ها رباط پاره کردند، بقیه مصدومیت ها که از ناحیه مچ و کشاله و اینها بوده به کنار. در مورد دستگیری بازیکنان اوکراینی هم چندین دلیل روایت شده که عصبانی شدن اشغالگران و زیر سوال رفتن برتری آلمانیها در تمام مسابقات از جملهٔ آنهاست. برای خود ما بازیکنان هم سوال است که چگونه می شود بعد از نزدیک به 70 روز تمرین نکردن قرار است بقیه مسابقات را ادامه بدهیم.

اما از آن به بعد کشور میزبان اجازه یافت که توپ مسابقات را تامین کند. اگر یادتان باشد ابتدای فصل به بهانه فراهم کردن زیر ساخت ها و بلیت فروشی و اینگونه مسائل، یک ماه مسابقات را دیر شروع کردند، همین مساله باعث شد تا بازیکنان و کادر فنی تیم ها برای شروع بازی ها سردرگم باشند و دیدید که تیم ها در همان اول فصل مجبور شدند 2 بار برنامه های بدنسازی خود را تغییر بدهند. چون به خاطر تاخیر در شروع لیگ، بازی ها هر 4 روز یک بار برگزار می شد و همین مساله روی بازیکنانی مثل کریمی و شجاعیان اثر گذاشت. واقعا نمی دانم مسئولان با چه نگاه و دیدگاهی چنین تصمیمی بابت شروع مسابقات گرفته اند. آیا واقعا این طور است؟ آیا واقعا زمین های چمن و ساختارهای ما مثل تیم های اروپایی است که مثل سایر کشورها به بازیکنان ایرانی نگاه می کنند؟ به هر حال باید پنج نفر از اعضای مجمع در زمان ثبتنام کاندیداها، آنها را تأیید کنند.

لطفا برای بهروزرسانیهای آینده به ما بگین که جای چه بازیهایی در فهرست زومجی خالی است. برای انتخاب و خرید یک توپ فوتبال مهم است که بدانید در چه مکان و برای چه مصارفی و چه سنی می خواهید از آن استفاده کنید معمولا قیمت توپ های فوتبال در کشورمان بین ۷۰ الی ۴۰۰ هزار تومان با توجه به استاندارد ها و برند توپ و همچنین در قیمت جهانی بین ۲۵ الی ۲۰۰ دلار متغیر است. اما در کشور های دور مانده از علم نوین فوتبال ( از جمله کشور خودمان ) ، اختلافات فاحشی در نحوه انتخاب بازیکنان وجود دارد .

اکثر مربیان به نیکی میدانند در چمن استاندارد و آن فضای بسیار بزرگ ، امکان دیده نشدن یا حتی خوب دیده شدن بازیکنان زیادی وجود دارد . دیگو مارادونا که سال گذشته درگذشت یکی از بازیکنان دنیای فوتبال بود که تماشای بازی اش در روزهای اوج، بسیار جذاب بود. این موضوع برای بازیکنان ملی تا سن ۳۰ سالگی نیز قابل تمدید خواهد بود. او در فصل جاری لیگ برتر فوتبال ایران از فُرم مطلوبی برخوردار و عملکرد قابل توجهی از خود به نمایش گذاشته است. توکن کریستیانو رونالدو در این بازی بیش از ۱۴,۰۰۰ یورو (حدود ۳۰۰ میلیون تومان) قیمت دارد.

من در این چند روز از تمامی پزشکان بیش از 10 مصاحبه خواندم که با ادامه لیگ سلامتی بازیکنان در خطر است. در ترکیب استقلال، ارسلان مطهری و رشید مظاهری از صدر فهرست به میانههای آن سقوط کردهاند و در عوض امیرحسین حسینزاده، وینگر ۲۱ ساله آبیها در صدر قرار دارد. ولی پس از مدتی و حتی در سال های بعد مشاهده می شود آن درخشش را ندارد . پس به آنها حق بدهید که بسیار دقیق انتخاب کنند . به طور سنتی توپ های فوتبال از چرم ساخته میشدند، اما برای فوتبالیست مدرن امروز، احتمالا بسیار سنگین و غیرمتعارف خواهد بود. توپ نباید سخت، خیس، سنگین و یا پرباد باشد.

10 هفته آخر تمام لیگ ها جزو سنگین ترین بازی ها محسوب می شود و همه تیم های برای صعود و قهرمانی یا بقا در لیگ برتر جانشان را در زمین می گذارند اما وقتی تیمی 70 روز تمرین گروهی نکرده مطمئنا هم به بازیکن فشار می آید و هم تیم نمی تواند بازیهای همیشگی و قبل از ایام کرونا را داشته باشد. آنها حتی در لیگ قهرمانان اروپا هم مدعی بودند. به گزارش همشهری آنلاین در ابتدای فصل جاری و با کوچ ستارههای لیگ برتری، فهرست گرانترین بازیکنان ایران هم دستخوش تغییراتی شده بود. 35 متری و فقط روی 8 بازیکن خواهد بود .

ما نسبت به تیم های دیگر یک بازی کمتر داریم که همان بازی هم خارج از خانه و در اهواز است، طبیعتا باید به سفر برویم و همین موضوع روی بدن بازیکن تاثیر دارد. صرفاً در سطح حمایت از تصمیمهای فنی و کارشناسی فدراسیون و تیم بوده که دولت هم اعلام آمادگی کرد و جلساتی به این منظور بین فدراسیون و وزارت ورزش برگزار شد. سطح زمین بازی نباید ناهمواری داشته باشد. این کارشناس فوتبال با بیان اینکه ” نباید بگوییم فلان بازیکن چقدر میارزد”، عنوان کرد: اگر به جای یک بازیکن، 10 بازیکن مشابه وجود داشت، قیمتها افزایش پیدا نمیکرد. لذا در یک تست گیری فوتبال نیز ، به هیچ وجه تمامی توانایی آن 150 بازیکن دیده نشده و شاید مربیان تست گیرنده بتوانند نهایتا روی 20 تا از آن بازیکنان تمرکز نمایند . هوش مصنوعی بازیکن ها و بخش داوری تا به امروز پیشرفت زیادی داشته و میتوان امید داشت در این بازی نیز بتوانید طراحی و پیاده سازی خارق العاده ای را شاهد باشید، تمامی تیم ها با آخرین نقل و انتقالات در گیم لحاظ شده و با قرارگیری در فصل ها و مسابقات جام قادر هستید تکنیک ها و قدرت بازی خودتان را افزایش دهید. زیرا مربی و تست گیرنده ، به شکل حداکثری شاهد بازی با توپ و بدون توپ وی خواهد بود و با تسلطی بیشتر ، همه چیز را رصد خواهد نمود .

محدود بودن لوازمی مثل توپ فوتبال، از دیگر دلایلی بود که بازی شدن این ورزش را به یک قشر خاص محدود کرده بود.تصویری از بازیکناان تیم ملی ایران در جریان رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۸؛ تیم ایران در رقابتها بهترین عملکردش را در تمامی ادوار جام جهانی که در آنها حضور داشت، بهنمایش گذاشتبا گذشت زمان، فوتبال در ایران هم مثل دیگر کشورهای دنیا، به یکی از مردمیترین و اجتماعیترین پدیدهها تبدیل شد؛ تیمهای مختلفی در کشورمان تشکیل شد و شاهد برگزاری مسابقاتی گوناگون و جذاب بودیم. او فعالیت ورزشی خود را از تیم جوانان SC Munchen که رقیب بایرن مونیخ بود آغاز کرد، ولی در سال ۱۹۵۸ به تیم بایرن پیوست و در همین تیم باقی ماند.

وی در سال 1978 با سمت مدافع به تیم ملی عراق پیوست و در 121 بازی تیم ملی شرکت کرد. وریا غفوری مدافع راست و کاپیتان تیم فوتبال استقلال تهران برای سومین بار متوالی به تیم ملی دعوت نشد. خودش هم چنین اعتقادی دارد و حتی میگوید بهترین مدافع تاریخ فوتبال ایران است. وریا غفوری که اهل کردستان ایران و متولد شهر سنندج است، تاکنون ۲۶ بازی ملی را در کارنامه ورزشی خود دارد. به یاد داشته باشید، بازی در تیم دانشگاهی به معنای تضمین ورود به عرصه حرفهای نیست، فقط ۱٫۷ درصد از بازیکنان تیمهای دانشگاهی به سطح حرفهای رسیدهاند. من اصلا به کرونا کاری ندارم، فرض کنید اصلا کرونا هم نیست، مگر می شود در عرض 3 هفته بازیکن به آمادگی برسد؟

جالب اینکه این دو تیم در مرحله گروهی هم به مصاف یکدیگر رفته بودند و با نتیجه مساوی ۰-۰ آن بازی تمام شده بود. حتی اگر در طی 2 ساعت 50 بازیکن (( نه 150بازیکن )) مورد تست قرار بگیرند ، اولویت های بسیار بالاتری نسبت به آن روش غلط وجود داشته و تست ما تستی کاملتر و با بازدهی بالاتر همراه خواهد بود . سرعت توپ موقع ضربه به سر ممکن است به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت هم برسد که نیروی زیادی را به آن وارد میکند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دیدار دو تیم استقلال و سپاهان که از ساعت 19 امروز 21 مرداد دنبال شد، با پیروزی 2 بر صفر تیم سپاهان به پایان رسید.