گزارش یک شب بی سابقه در تلویزیون!

تاج از همان ابتدا زاویه جدی خود را به ویژه با رسول مجیدی مجری جوانتر نشان داد و زمینه را برای مخالفت با سوالات او فراهم کرد. بدیهی است که او علیرغم پاسخ به برخی از این پرسش‌ها، می‌خواست بحث بر روی موضوعات اساسی‌تر متمرکز شود تا بتواند برخی از دستاوردهای مهم خود در دوران حضورش در فدراسیون را به مردم بگوید:

علیرغم همه صحبت ها و در شرایطی که تاج هر از چند گاهی از این جملات ویژه برای اجرای مشترک این برنامه استفاده کرده است، این گفتگو با حال و هوای عجیبی به پایان رسید. مجیدی در ابتدا از مردم به دلیل پاسخ ندادن رئیس فدراسیون به سوالات آنها عذرخواهی کرد اما تاج از فرصت استفاده کرد و درست قبل از تیتراژ پایانی خداحافظی کرد و به مردم گفت که فدراسیون نمی خواهد احساساتی عمل کند. . از رادیو و تلویزیون لذت می برد و به سرعت شروع به ایجاد تغییرات می کند. عذرخواهی می کند!
در همان زمان، دوربین از بالای استودیو روی آنتن نمایی را دید و برنامه در شرایطی به پایان رسید که ظاهراً بحث‌ها به شدت ادامه داشت تا مشخص شود روابط دوستانه سابق چقدر تغییر کرده و شکل گرفته است.



مجله اخبار فوتبال داخلی

جالب اینجاست که تاج حتی در صحبت هایی که درباره طرح ابداعی خود برای گردش مالی فوتبال باشگاهی ایران داشت، به این سازمان مراجعه کرد و گفت که قصد ندارد از صدا و سیما و تلویزیون برای فوتبال پول بخواهد، بلکه از طریق این سازمان به دنبال آن بوده است. بندهای قانونی کارخانه ها ایران را متقاعد می کند که بودجه ای برای صدا و سیما در نظر بگیرد تا این پول در قالب حق پخش بین تمام تیم های فوتبال ایران که پوشش تصویری دارند توزیع شود.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در حالی که مهدی تاج همچنان در مسیر رسیدن به پست های بالای مدیریتی در فوتبال ایران بود، جواد خبانی یکی از دوستان او بود. مجری که در آن زمان از بازی های بزرگی مانند استرالیا و آمریکا گزارش می داد، یکی از مشهورترین و محبوب ترین چهره های تلویزیونی به حساب می آمد.
بعد از گذشت 20 سال، رابطه تاج با خبانی و دیگر صدا و سیما مثل قبل نیست و تصرف مهم ترین صندلی فوتبال به او جایگاهی متفاوت از گذشته داده است که در بازگشت به فوتبال تقویت شد. . تاج تنها مدیر فوتبال ایران است که تقریباً تمام پست های مدیریتی را تجربه کرده است. از مدیریت فدراسیون فوتبال تا ریاست هیات مدیره پرسپولیس، ریاست سازمان لیگ، تا نایب رئیسی فدراسیون فوتبال و همچنین تا سه دوره ریاست فدراسیون فوتبال ایران. و اکنون عضو کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا، مجموع این پست ها در تاریخ فوتبال ایران برای هیچکس نیست. دیگری ثبت نشده است.
وی در حال حاضر در مدت زمانی که مدت کوتاه تری یعنی دو سال و نیم ریاست فدراسیون فوتبال را سپری کرده، با چالش های پیش بینی نشده و قابل توجهی مواجه بوده و البته مشکلاتی را پشت سر گذاشته است، از جمله اینکه خود بخشی از آن بوده است. ; مسائلی که عمدتا حول محور حضور مجدد کارلوس کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی ایران می چرخد.

راه اندازی VAR، حل و فصل پرونده ویلموتس، بازگشت استقلال و پرسپولیس به رقابت های آسیایی و از سرگیری بررسی پرونده های آنها برای اخذ مجوز حرفه ای و همچنین برنامه ای که در ذهن داشت از جمله نکاتی بود. برای توزیع منابع مالی به فوتبال ایران، بحث هایی که هر کدام می توانست دستمایه پخش جداگانه تلویزیونی شود، اما به دلیل غیبت طولانی مدت مهدی تاج از رسانه ملی، مجبور شد به صورت فشرده به این بحث ها بپردازد.

اما همانقدر که تاج بر نکات مختلف اصرار داشت، سوالات اصلی این برنامه درباره راه و آینده تیم ملی بود. نظراتی که با توجه به نتایج ضعیف ایران در جام جهانی می توانست با تایید تاج همراه باشد اما او در هر دقیقه از برنامه پشت سر سرمربی منتخب خود ایستاد و پس از تایید انتخاب خود به این نکته اشاره کرد که بر خلاف سایر مدیران تمام تلاش ها را بر عهده گرفته است. سرمربی او زمین بازی نمی کند. او گفت اینطور نیست که با مقصر دانستن کی روش خود را تبرئه کند و به همین دلیل در غیاب این مربی پرتغالی از حق خود دفاع خواهد کرد.

گزینه های مربی تیم ملی فوتبال ایران

مهدی تاج: آقای خبانی مراقب باشید گریه نکنید!


سرویس خبر شماره: 1860223
29 دسامبر 1401 در 01:03
6.9 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

مصاحبه ای که در واقع یک گفتگوی سه جانبه بود

از سه دهه پیش که تاج به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره سپاهان یا ذوب آهن در فوتبال ایران شناخته می شد تا امروز که ریاست فدراسیون را برعهده دارد، راه درازی طی شده است.

گزارش یک شب بی سابقه در تلویزیون!

تاریخچه جالب تاج با خبانی و مجیدی

این مدیر اصفهانی که قبل از استعفا از سمت خود در راس فدراسیون پس از اتفاقات مرتبط با شکست تیم ملی مقابل مارک ویلموتس، با حضور در برنامه فوتبال برتر، جنگ علنی را با محمدحسین میشاقی آغاز کرده بود. مدت طولانی در صحنه مطبوعات اینطور نبود اما قبل از انتخابات فدراسیون در چارچوب اولین برنامه فوتبال در جلسه ای شرکت کرد و با این شرایط پس از اطمینان از اینکه دست اندرکاران این برنامه موافق بازگشت او به فوتبال نیستند. ، با این تیم وارد جنگ عمومی شد.
بنابراین در پایان جام جهانی امشب مهمان ویژه برنامه شبکه ورزش بود. اما در واقع اگر او رابطه مخدوشی با صدا و سیما نداشت، امروز عصر در بزرگترین استودیو شبکه سه به سوالات محمدحسین میشاقی پاسخ می داد.
مشخص است که تاج قصد حضور در رسانه ملی و پاسخگویی به سوالات حضور ایران در جام جهانی را داشت و انتخاب نهایی او برنامه آرام تری بود. اما حتی با حضور خیابانی، بحث برانگیزتر از همیشه بود. همانطور که ابتدا به جام جم رفت تا اخبار مهمی را منتشر کند و به چند سوال پاسخ دهد. او دو ساعت مملو از جناس و کنایه را با دو مجری (خیابانی و مجیدی) گذراند و احتمالاً این شوخی طولانی در ضبط برنامه های ورزشی تلویزیون بی سابقه بوده است.