گلر استقلال پس از کاپیتان نکونام از پرسپولیس/تیم ملی بیرانوند پیشی گرفت.


تنها سه هفته تا پایان لیگ بیست و سوم باقی مانده و تیمی از استقلال و پرسپولیس با جام قهرمانی عکس یادگاری خواهند گرفت. علاوه بر اینکه کسب عنوان قهرمانی لیگ از نظر اعتبار باشگاهی برای تیم های آبی و قرمز اهمیت فوق العاده ای دارد، از نظر فردی نیز حائز اهمیت است، به خصوص در بحث رده بندی ملی همین تیم ها در میدان نبرد. لیگ برتر، بنابراین طبق قانون نامرئی در فوتبال ایران، هر تیمی که قهرمان لیگ برتر شود بیشتر از سایر تیم های ملی بازیکن ملی پوش خواهد داشت. در چنین شرایطی رقابت سیدحسین حسینی و علیرضا بیرانوند برای کسب عنوان بهترین دروازه بان فصل به اوج خود رسیده است و البته وضعیت مدافع ملی پوش استقلال بهتر از همتای خود از … پرسپولیس.

در آستانه سبقت گرفتن از رقیب قدیمی

حسینی تاکنون 15 کلین شیت در لیگ بیست و سوم داشته و برتر از علیرضا بیرانوند است که 12 بار موفق به این کار شده است. به این ترتیب اگر مدافع ملی پوش پرسپولیس در سه دیدار باقی مانده گلی به ثمر نرساند، حسینی در کلین شیت از هم تیمی پرسپولیس پیشی خواهد گرفت و تنها در صورتی بالاتر از او می ایستد که بتواند در یک بازی اضافه دروازه خود را بسته نگه دارد. آنچه در اینجا مهم است این است که حسینی رقیب بسیار جدی برای کسب عنوان بهترین دروازه بان فصل دارد که اتفاقا استقلالی هم محسوب می شود. حسین پورحمیدی، دروازه بان سابق استقلال که حالا وظیفه نگهبانی از درب تراکتور را بر عهده دارد، 16 بار موفق شد دروازه خود را بسته نگه دارد و او را به مدعی قدرتمندی برای دروازه بان ملی پوش استقلال تبدیل کرد. البته پست دروازه بانی خیلی خاص است و امیر قلعه نویی در انتخاب مرد اولش برای حفاظت از تور تیم ملی قطعا چند عنصر را همزمان در نظر می گیرد.

تقابل گلزن استقلالی ها با یک خارجی

استقلالی ها در کنار سوال دروازه بان ها شاهد رقابت یکی از ملی پوشان خود با یکی دیگر از بازیکنان تیم تراکتورسازی در زمین گل نیز هستند. ابوالفضل جلالی، مدافع چپ استقلال که در این فصل با سرمربیگری جواد نکونام کاملا احیا شده و در تیم ملی همنشین شده است، حالا با 10 پاس گل بهترین گلزن استقلال و تنها گل پیروزی استقلال محسوب می شود. تیم آبی مقابل فولاد او نیز روی پاس خود گلزنی کرد. ابوالفضل برای کسب عنوان بیست و سومین پاسور برتر باید با ریکاردو آلوز، بازیکن خارجی تراکتورسازی که تاکنون 11 بار هم تیمی هایش را در موقعیت گلزنی قرار داده است، رقابت کند.

گلر استقلال با تعقیب کاپیتان نکونام از پرسپولیس/تیم ملی بیرانوند پیشی گرفت.



سرویس داخلی اخبار فوتبال