گل به موقع ستاره آرژانتینی انتقادات استقلال و فیلم نکونام را جبران می کند



پیروزی استقلال مقابل همنام خوزستانی خود در اهواز یک پیروزی مهم و یک سه امتیاز ارزشمند بود. استقلال در بالای جدول به شدت به آن سه امتیاز نیاز داشت و مهمتر از آن می خواست طلسم نبردن خارج از خانه را بشکند.

استقلال صدرنشین لیگ است اما با بردهای خانگی به این جایگاه رسیده و همیشه خارج از خانه مشکل داشته است. این برد قصد داشت آسیب روحی ناشی از این مشکل را از بین ببرد اما واقعیت این است که استقلال در تمام این سال ها در جدال با همنام خوزستانی دچار مشکل بوده و حساسیت این بازی بر همگان مشخص است.

استقلال خوزستان فصل خوبی را پشت سر نگذاشته و در دور دوم به امتیازات زیادی نیاز دارد. در اهواز هم آبی ها در بازی رفت پرسپولیس را شکست دادند و بازی برگشت با خریدهای خوب تیم عوض شد. به همه اینها زمان این مسابقه را هم اضافه کنید که یک هفته قبل از دربی بود!

بازی قبل از دربی همیشه برای دو تیم بزرگ تهرانی مهم است. بازیکنان نمی خواهند مصدوم یا محروم شوند، مربیان نمی خواهند ببازند. در چنین فضای محتاطانه ای به لطف گل مهاجم آرژانتینی استقلال، پیروزی در این دیدار حیاتی بود.

اما از نظر فردی این هدف برای این خرید خارجی نکونام بسیار مهم بود. او که از ابتدای فصل با مدیریت برای خرید خارجی سر جنگ داشت، اصرار به خرید این بازیکن آرژانتینی داشت تا اینکه بالاخره به تهران آمد و کارت بازی گرفت.

اما مشکلات نکونام تازه شروع شده بود! بلانکو نتوانست با کیفیتی مثل آرمان رمضانی مشکل گل استقلال را حل کند. نکونام با این توجیه که بازیکن خارجی برای هماهنگی نیاز به زمان دارد سعی کرد برای خرید خود زمان بخرد اما با گذشت ماه ها صبر منتقدان و هواداران به پایان رسید و باعث شد نکونام در دیدار قبل این بازیکن را روی نیمکت بنشیند.

گاهی نیمکت نشینی به بازیکن کمک زیادی می کند. اتفاقی که برای بلانکو افتاد و این تصمیم باعث شد تا او از فرصت حضور در ترکیب اصلی به بهترین نحو استفاده کند و با یک پرشی تماشایی گل 3 امتیازی بی نظیر را در اهواز به ثمر برساند.

پاس گل این گل را هم ماشاریپوف که دیگر خرید خارجی از نکونام در زمستان امسال بود، داد. به لطف نبوغ این دو بازیکن، نکونام بیش از هر زمان دیگری از کسب این سه امتیاز حساس در آستانه دربی و حفظ برتری و فاصله از پرسپولیس خوشحال شد.

با این اتفاق ثابت شد که توجه به انتقادات منتقدان چقدر می تواند به مربی یا بازیکن کمک کند. جواد نکونام به این انتقادات گوش داد و در جای درست و به موقع به بازیکنش ضربه زد و البته خودش هم از زیر فشار منتقدان بیرون آمد، آن هم در آستانه دربی!

بیشتر بخوانید: از مهاجم استقلال تهران پول می خواستند! / بلانکو از همکاری با دلال ایرانی امتناع کرد / چه کسی گلزن استقلال را به تهران آورد؟!



سرویس داخلی اخبار فوتبال