گل محمدی: سیدعلی آنها را قضاوت کرد و ما را راه نداد

یحیی درباره بازی با آلومینیوم گفت: بازی جام حذفی مقابل آلومینیوم را پیش رو داریم که با آمدن آقای رحمتی تغییرات مثبتی را به خود دید. فیلم بازی های این تیم که دیدیم واقعا نسبت به چند هفته پیش تیم بهتری شده اند و نشان می دهد که حضورشان تاثیر مثبتی داشته است. جام حذفی جامی است که در این بازی ها نباید اشتباهات موثری داشته باشیم و مبهم نباشیم و فرصت طلب باشیم و از فرصت های خوب استفاده کنیم. ما باید روی وظایف خود بسیار متمرکز باشیم. این خیلی به نتیجه بازی کمک می کند و می تواند یک اشتباه باشد و تیم را از جام حذف کند.

سرمربی تیم پرسپولیس طی نشستی خبری درباره مشکلات مختلف این تیم اظهار نظر کرد.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، دقایقی پس از نشست خبری، یحیی گل محمدی مربی آلومینیوم که روز گذشته از شش بازی لیگ برتر محروم شده بود، در سالن نشست خبری ورزشگاه شهید کاظمی حاضر شد.

* هوا برای بازی فوتبال مناسب نیست
سرمربی پرسپولیس در خصوص وضعیت آلودگی هوا گفت: نمی دانم تصمیم مسئولان سازمان لیگ چیست اما هوا واقعا مساعد بازی نیست حالا هر تصمیمی گرفته شود باید پیگیری کنیم. .

* با انرژی پایمان را روی زمین خواهیم گذاشت
وی درباره اهمیت جام حذفی گفت: اگر در بالای جدول بودیم جام حذفی مهم بود. در نهایت پای جام در وسط قرار می گیرد. جام حذفی نیز جامی است که در آن سه بازی متوالی دارید و اگر در آن سه بازی پیروز شوید، جام را به هواداران تقدیم خواهید کرد. با تمام انرژی از اسب پیاده خواهیم شد.

* مشکلات داوری امسال تشدید شده است
سرمربی پرسپولیس درباره غیبت های تیمش گفت: الان وحید امیری را نداریم و سیامک به تازگی به تمرینات اضافه شده است. بچه های ما آماده بازی هستند. نتیجه بازی به تمرکز ما بستگی دارد. متاسفانه امسال مشکلات داوری واقعا زیاد شده است. در این بحث نگرانی وجود دارد، هیئت منصفه می تواند با انتخاب های خوب خود کمک زیادی کند.

* سلامت هواداران و بازیکنان مهم است
وی افزود: تمرینات ریکاوری داشتیم، دیروز تمرینات پرفشار و امروز به دلیل آلودگی هوا نمی دانم چگونه باید بازیکنان را تمرین کنم. سلامت بازیکن بسیار مهم است. یک تاج است و از این طرف آلودگی هوا. سلامت بازیکنان و هواداران از هر چیزی مهمتر است. انشاالله بازی خوبی انجام دهیم، هر بازی جام حذفی مانند فینال است و برای قهرمانی در جام حذفی باید در این فینال ها پیروز شوید. بازیکنان ما آماده هستند تا خوب بازی کنند.

*نتایج باید اعداد فوتبالی باشد
گل محمدی در پایان درباره تاثیر این ذهنیت منفی در تیم گفت: برای همه تیم ها ذهنیت منفی وجود دارد. ما تنها نیستیم، همه نگران این هستند که داور چه کسی باشد. صدای نیمکت به سمت داور برمی گردد. اگر داور تعیین کننده است… وقتی آقای فغانی داور است چرا این تنش ها کم می شود؟ به خاطر مدیریت داوران. من نمی گویم همه داوران ما مشکل دارند و اصلا اینطور نیست. داوران ما از نظر حقوق، امکانات، صحبت های VAR و حتی کلاه ایمنی قشر خیلی ضعیفی از جامعه ندارند. کار داوری در لیگ ما سخت است، خیلی سخت است. دیروز هم گفتم VER بیاد کمیته انضباطی که فشار بدید. این به حل تنش ها کمک زیادی می کند. باشگاه ها هزینه می پردازند، اما نبود این چیزها می تواند برای برخی تیم ها خوب باشد، نمی دانم چه جریانی را به ارمغان نمی آورند. در نهایت انشالله همه مسابقات فوتبال برگزار می شود. این آرزوی همه مربیان و بازیکنان است.



مجله اخبار فوتبال داخلی

* آنها بازی را 27 دقیقه متوقف کردند
یحیی همچنین افزود: دیروز نیز با کمیته انضباطی صحبت کردیم و درصد زیادی از مسائل حاشیه ای به خاطر مسائل داوری است و تیم ها نگران این مسائل هستند. شرم آور است که این نگرانی وجود دارد و تکرار آن بدتر است. هفته گذشته او 27 دقیقه خوابید و خود داور در حال صحبت با بازیکنان بود. این علاوه بر پرتاب اوت و …. 27 دقیقه! داور باید از تیمی که قصد فوتبال دارد حمایت کند نه برعکس. مدیریت این مسائل بسیار مهم است. یک سوم کل بازی خواب بود، پس چقدر هواداران، تماشاگران، مربیان و بازیکنان از این بازی لذت می برند؟

* اجازه دادید داور به عنوان داور دربی جریمه شود؟
وی در ادامه درباره انتخاب سیدعلی گفت: این فقط یک جنگ اعصاب است. این اتفاقات می افتد. اتفاقات دربی و تعلیق شش جلسه و جریمه صد میلیونی هم به خاطر اتفاقات داوری بود. هر صحنه دربی را می گذارم تا چند داور بی طرف بیایند، اگر بگویند یک طرفه نبود، اصلاً فوتبال را کنار می گذارم. از لحظه ای که یک داور یک طرفه سوت زد، این یعنی چه؟ تمام هدف من این است که بگذاریم قهرمان در زمین مشخص شود، بگذارم قهرمان فوتبال مشخص شود. این آرزوی همه مربیان و بازیکنان است. نباید با ذهنیت و نگرانی روی زمین راه برویم. قرار بود در بازی ما و مسجد سلیمان قضاوت ما باشد اما چون اگر قضاوت می کرد نمی توانست دربی را سوت بزند علیه آقای افشاریان داستان ساخت و آقای افشاریان او را جریمه کرد و از بازی ما حذف کرد. بعد او را قضاوت دربی کردی؟ به خاطر چه فشاری؟ این فشار و این نیرو از کجا می آید؟


سرویس خبر شماره: 1818631 |
19 جولای 1401 15:20 |
139,989 امتیاز خبر|

122نظرات

بیست و هفت دقیقه؟ خجالت آوره

* زیاد حرف می زنند، خیلی اشتباه می کنند
وی افزود: استناد آنها به بندها اشتباه است. اطلاعات آنها اشتباه است و زیاد صحبت می کنند و اشتباهات زیادی می کنند. تخصصی است و به من ربطی ندارد.

* حضور حامد لک می تواند به ما کمک کند
گل محمدی درباره شایعه کنار گذاشتن حامد لک تا پایان فصل و نپذیرفتن عذرخواهی او توضیح داد: اصلا بحث عذرخواهی و این حرف ها نبود. شرایطی که حامد در آن چند لحظه داشت خوب نبود. از نظر فنی و غیره. اگر حامد به تنهایی با یک مربی فداکار آمده تمرین کند، فقط به این دلیل است که باید بیشتر به فکر فوتبال خودش، رفتار خودش و مسائل فنی اش باشد. این تصمیمی است که می‌خواهم به عنوان فرصتی برای تأمل بیشتر در نظر بگیرم. در پایان فکر نمی کنم مشکل خاصی پیش بیاید و قطعا حضور حامد لک در روزهای آینده می تواند به ما کمک کند.

* ذهنیت سیدعلی این بود که پرسپولیس برنده نشده است
وی درباره صحبت های علی خسروی توضیح داد: سپس اعضای هیئت داوران به تلویزیون آقای خسروی آمدند. معلوم است که از انتخابات دفاع می کنید. بذار بیاد من بیام هر دو صحنه رو ببینم اگه خودش گفت حق با تو نیست هر چی بخواد ازم میگیره. انتخاب داوران، جهت گیری داوران و دغدغه ها و ذهنیت مربیان نسبت به این مسائل باید مورد توجه قرار گیرد. خدا کمک می کند یک تیم از نظر فنی 4-5 گل بزند، خود آدم قدردانی می کند و می گوید خدا پدر و مادرش را بیامرزد، چه تیمی درست کرد. ما یاد میگیریم. اما همه دغدغه ما این است که داور کیست و چگونه او را می گذارند و …. آقا سیدعلی به عنوان داور دربی تعیین شد و ذهنیت ایشان برای این دربی را ذهنیت عدم برد پرسپولیس می دانستیم. این ذهنیت وجود داشت. چون هرکس او را ترک کرد که دست غیرقانونی داشت به جای آنها قضاوت کرد و نگذاشت بازی را ببریم. بعضی ها گفتند چرا عوض نشدی؟ به محض معرفی بازیکن قد بلند او را تعویض کردم اما داور اجازه نداد بازیکن ما وارد زمین شود. برانکارد روی خط طولی زمین است، دست آقا سیدعلی بالاست و منتظر است تا برانکارد بیرون بیاید و سوت بزند. در بازی کره و ایران داور دو دقیقه و نیم منتظر تعویض بود. چون وظیفه داور این است که اجازه دهد بازی عادلانه و ۱۱-۱۱ باشد. او سه چهار ثانیه بعد سوت زد و تعویض انجام شد. بازی فراز و نشیب هایی دارد و اگر حریفی منصف ما را شکست دهد، نقاط ضعف را پوشش می دهیم.

* * باید متمرکز و فرصت طلب باشیم

* رای من نسبت به سایر مربیان بسیار سنگین بود
وی درباره رای کمیته انضباطی و تبعات آن گفت: جلسه ای با بازیکنان داشتیم و تصمیم گرفتیم از مسائلی که ممکن است حواس مان را پرت کند دوری کنیم. من می توانم در مورد این مسائل زیاد صحبت کنم، اما اصول حرفه ای بودن باعث می شود مربی نتواند درباره مربیان دیگر صحبت کند. همه ما مربیان سخت کار می کنیم و این کار خسته کننده است. آنقدر مسائل و آموزش های داخلی و فنی داریم که روی آنها تمرکز می کنیم و برای حل آنها انرژی می گیریم. چه کسی در مورد من صحبت کند و چه من در مورد کسی صحبت می کنم، فکر می کنم این کار به دور از حرفه ای است. این رای به من در مقایسه با کاری که برخی از دوستان انجام دادند بسیار سنگین بود و به نظر من تفاوت خیلی زیاد بود. باز هم از باشگاه می خواهم که نسبت به این رای واکنش نشان دهد و حتما با این رای مخالفت کند تا تجدید نظر شود. این مسائل حاشیه ای را به باشگاه واگذار می کنم. حقوقی، رسانه ای و آقای درویش به خوبی از این مسائل مطلع هستند و به مسائل حاشیه ای که دوستان دوست دارند در تیم ما ببینند پاسخ خواهند داد.