یک فنجان به ما مدیونیم – و البته بیشتر به خودتان!

آرزوی مشترک ما تصویری تاریخی در دوحه از ستاره های خندان و شاد تیم ملی در سال آینده است.

یک فنجان به ما مدیونیم - و البته بیشتر به خودتان!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، سرانجام دیروز لیست تیم ملی با سرمربیگری امیر قلعه نویی برای دیدارهای دوستانه در فروردین ماه سال جدید اعلام شد و البته با یکی دو مورد مشخص نشد. شگفتی بسیاری از طرفداران فوتبال نسل هفت هشت سال اخیر تقریبا جای خود را در اردوی تیم ملی حفظ کرده است و به گفته امیر قلعه نویی حداقل از نظر نیروی انسانی قصد ایجاد پله تحول بزرگی در تیم ملی ندارد. . این نسل تقریبا بعد از جام جهانی 2014 و با خداحافظی چند ملی پوش باتجربه در تیم ایران حضور دارند و در سال های اخیر معمولا یکی دو نفر اضافه و تعدادی هم کم شده اند.

روزهای تلخ و شیرین زیادی با هم داشتیم. حالا که چهره جوان بیرانوند به چهره ای رنگ پریده تبدیل شده است، سردار دیگر مثل «علی بابا» موهایش را اصلاح نمی کند و به اصطلاح مرد خودش شده است. احسان و وحید در سال‌های پایانی دوران ورزشی خود هستند و دیدن آنها در جام ملت‌های 2027 تقریبا غیرممکن است. پس این را احتمالا آخرین فرصت در نظر بگیرید، شما یک تصویر تاریخی از صمیم قلب به ما مدیون هستید و ما نمی‌خواهیم خداحافظی کن که مثل گذشته غمگین و با اشک های ممتد باشی.



مجله اخبار فوتبال داخلی

با پیروزی مقابل مراکش و باخت در یک بازی فشرده مقابل اسپانیا، مقابل پرتغال، به صعود به دور بعدی جام جهانی نزدیک شدیم و اگر بدشانسی و سهل انگاری نمی کردیم، بالاخره این هدف بزرگ محقق می شد. . اما عملکرد شایسته و فراموش نشدنی تیم ملی ایران خاطرات فوق العاده ای را برای علاقمندان به فوتبال رقم زده است. اما چند ماهی بود که شرایط جام ملت های آسیا در قطر خوب پیش نمی رفت و با اینکه بعد از سه دور دوباره به نیمه نهایی رسیدیم، اما در یک بازی عجیب و با شکست سنگین مقابل ژاپن به خانه برگشتیم. باز هم فینال را از دست داد

برای ما که تغییرات چهره، سبک و مکان زندگی این بازیکنان را دیده و تجربه کرده‌ایم، شاید این بزرگترین آرزوی فوتبالی سال 1402 باشد. نسلی که بارها به آستانه موفقیت رسیده‌اند و البته ما بالاخره آنها را دیدیم. اشک تلخ بعد از هر شکست، این بار رویای بزرگتری دارد.


سرویس خبر شماره: 1896370
27 مارس 1401 @ 10:21 ق.ظ |
3.8K امتیاز خبر|

1نقطه نظر

لطفا بدون قهرمانی خداحافظی نکنید:

در سال های اخیر تغییرات عجیبی روی نیمکت تیم ملی ایران مشاهده شده است. رویای پیشرفت با مارک ویلموتس محقق نشد و دراگان اسکوچیچ هرگز نتوانست همه طرفداران فوتبال را راضی کند. بازگشت کارلوس کی روش نیز تضمینی برای وقوع اتفاقات شیرین گذشته نبود و در نهایت امکان صعود تیم ملی ایران به دور بعد فراهم نشد.

البته با تماشای بازی های جام جهانی متوجه شدیم که کار بسیار سختی در پیش داریم و رقبای بزرگی در آسیا مقابل تیم ملی صف آرایی خواهند کرد. اما تیم ملی ایران از چند ستاره بین المللی نیز بهره می برد و به عنوان مثال در حال حاضر کمتر بازیکنی در آسیا به اندازه مهدی طارمی آماده است.

اکنون با حضور امیر قلعه نویی تنها چند ماه تا آغاز جام ملت های آسیا فاصله داریم و نگرانی مردم از سرنوشت این تیم همچنان بالاست. برخی از این ستاره های فعلی تیم ملی که در حال حاضر بازیکنانی باتجربه و با رزومه های درخشان هستند، احتمالاً سال آینده آخرین مسابقات آسیایی خود را تجربه خواهند کرد و شاید حق این نسل طلایی و درخشان، بردن در منهای یک جام و قهرمانی باشد. افتخار بزرگی در سطح ملی

همین بازیکن در دو جام ملت های آینده 34 ساله می شود و مشخص نیست که شاهد حضور او در تیم ملی باشیم. بسیاری از ستارگان این نسل که روزهای تلخ و شیرینی را در کنار هم سپری کرده‌اند، اکنون در آخرین سال‌های حضور در عرصه داخلی هستند و چه آرزوی شیرین‌تری برای حضور در عکس یادگاری آن‌ها در هنگام بالا بردن جام قهرمانی آسیا در زمستان. سال آینده.
فراموش نکنیم که ما 80 میلیونی هم مثل مرتضی پورعلیگنجی بعد از تساوی با پرتغال در غم زانو زده بودیم و حتی نتوانستیم از روی صندلی بلند شویم. فریم به فریم با رامین بعد از بازکردن در ولز گریستیم و مثل گوچی بعد از بازکردن در عراق از خوشحالی به مرز جنون رسیدیم. روزی که قصد حذف نداشتیم و در نهایت به تلخ ترین شکل ممکن از مسابقات خداحافظی کردیم.

ستاره هایی که البته طبق قوانین زندگی دیگر مثل دوران جوانی به هم نزدیک و نزدیک نیستند و در واقع هر کدام رازی در سر دارند که در دنیای فوتبال طبیعی است. اما امیدواریم زیر نظر امیر قلعه نویی روزهای اتحاد و یکپارچگی تیم ملی در گذشته تکرار شود و این نسل بالاخره تصاویر جذاب و شیرینی از بالا بردن جامی مهم در خاطره تاریخ ثبت کند.

ستارگانی چون علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی، مهدی طارمی، سردار آزمون، سعید ارتباطی، رامین رضاییان، وحید امیری و… در سال های اخیر به طور ثابت در اردوهای تیم ملی حضور داشتند و به گفته امیر قلعه نویی، او همچنان به آنها اعتماد می کند در سال 2015 با این بدشانسی روبرو شدیم که علیرغم عملکرد خوب، در ضربات پنالتی مقابل عراق شکست خوردیم. اما این نسل زیر نظر کارلوس کی روش به رشد و توسعه ادامه داد و سال 2018 احتمالاً بهترین نمایش تاریخ ایران را در جام جهانی شاهد بود.