آتش بازی دانش آموزان قالنویی در ابتدا/ایران به راحتی هنگ کنگ را برد


تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 18 امروز (پنجشنبه) در اولین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 در ورزشگاه آزادی به مصاف هنگ کنگ رفت و با نتیجه 4 بر صفر پیروز شد. سردار آزمون در دقایق 12 و 15 چهار گل، مهدی طارمی در دقیقه 87 و رامین رضاییان در دقیقه 90 + 2 برای ایران به ثمر رساندند.

دور دوم مقدماتی جام جهانی (آسیا)
پنجشنبه: 1402/08/25، ساعت: 18:00.
ورزشگاه: آزادی تهران، تماشاگران: 6593 نفر
داور: محمد نظمی ناصرالدین (مالزی)، کمک ها: محمد بن خلیل و عارف بن عبدالرسید، داور چهارم: یاسین بیتوان

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند شجاع خلیل زاده حسین کنعانی رامین رضائیان احسان حاج صفی علیرضا جهانبخش (75 رضا اسدی) | سعید عزت اللهی محمد محبی (70 مهدی ترابی) | سامان قدوس (70 امید ابراهیمی). مهدی طارمی سردار آزمون
سرمربی: امیر قلعه‌نوی

عضویت هنگ کنگ: غارنوردی تسه لئونگ نوک هنگ | نونز داس | وو چانگ مین (64-چانگ) | تان چانگ لوک | مت اور | لام هین تینگ لی نگا هوی | پون پوی هین (64-چانگ شین چی) | ماهاما اول (64-Loi Chon) | یو تسه نام
سرمربی: جورن اندرسون

لحظات حساس:

دقیقه 6: تمرکز اصلی هنگ کنگ، فضای پشت مدافعان تیم ملی در ضدحملات است و تا کنون دو بار این روش را امتحان کرده اند، اما مدافعان و بیرانوند هوشیار بودند و توپ را دور نگه داشتند.

دقیقه 7: توپ عبوری از سردار آزمون بین سه مدافع هنگ کنگ به مهاجم رسید که دروازه بان را ترک کرد و توپ را وارد دروازه کرد، اما داور قبلاً به دلیل پرچم کمک دستور داده بود بازی متوقف شود.

دقیقه 10: قدوس نزدیک نقطه پنالتی پاس را به سمت طارمی هدایت کرد اما قبل از رسیدن به توپ توسط سه مدافع محاصره شد و طارمی روی زمین افتاد اما داور پنالتی را باور نکرد و توپ در اختیار دروازه بان هنگ کنگ قرار گرفت. . .

دقیقه 12: حمله از جناح چپ محبی را به تیر افقی نزدیک کرد و او با یک پاس برگشتی توپ را نزدیک نقطه پنالتی جمع کرد و با ضربه ای دقیق دروازه هنگ کنگ را باز کرد.

دقیقه 15: حملات تیم ملی ایران باز هم از جناح چپ متمرکز شد و سردار باز هم کار آسانی داشت که با پاس برگشتی دروازه حریف را باز کند اما این بار روی خط 6 نه.

دقیقه 17: باز هم حمله تیم ملی کشورمان و رسیدن توپ به طارمی روی خط هجده متر او را برای شوت وسوسه کرد اما ضربه زیبای مهاجم کشورمان توسط دروازه بان هنگ کنگ با دست مخالف مهار شد.

دقیقه 25: دو بازیکن ملی پوش همزمان برای انجام یک حرکت آکروباتیک ایستادند که به جای توپ، استاک طارمی و محبی با هم برخورد کردند. داور مسابقه را به دلیل آفساید متوقف کرده بود.

دقیقه 26: ضربه مهاجم کشورمان توسط دروازه بان سرخپوش دفع شد و جهانبخش توپ را به درون محوطه جریمه برگرداند اما ضربه سر طارمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 42: پاس بلند پشت مدافعان به طارمی رسید اما با سر توپ به پای او برخورد نکرد و به کنار دروازه رفت.

آتش بازی دانش آموزان قالنویی در ابتدا/ایران به راحتی هنگ کنگ را برد

دقیقه 52: ارسال سامان قدوس از داخل و نزدیک محوطه جریمه به محبی رسید اما او موفق به شوتزنی نشد و این موقعیت جدی گلزنی برای ما از دست رفت.

دقیقه 54: حرکت انفرادی زیبای جهانبخش با پاس رامین رضاییان در محوطه جریمه هنگ کنگ چیزی برای باز کردن دروازه رد پوشان باقی نمانده بود اما ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 56: حرکت انفرادی طارمی او را در نزدیکی قوس محوطه به توپ رساند اما توپ به درستی روی پای او قرار نگرفت و ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 62: اولین خطر جدی هنگ کنگ روی دروازه ایران در نیمه دوم توسط کنعانی ها به خوبی دفع شد. پاس بلند در جناح راست برای ماهانا اول و فرارش او را وارد محوطه کرد اما کنعانی با یک تکل خوب حمله را خنثی کرد.

دقیقه 66: فاصله کم سردار با هت تریک. شروع مجدد خوب بیرانوند جهانبخش را از جناح راست به سمت دروازه هنگ کنگ هدایت کرد و توپ در محوطه پنج و نیم قدم به سردار رسید اما ضربه کناری آزمون از کنار دروازه به بیرون رفت.

آتش بازی دانش آموزان قالنویی در ابتدا/ایران به راحتی هنگ کنگ را برد

دقیقه 78: فرار سردار آزمون در زمین هنگ کنگ او را با طارمی به دوئل کشاند. پاس بین طارمی باعث شد داور به آفساید برود و فرصت از دست رفت.

دقیقه 87: گل چهلم مهدی طارمی با ارسال سردار آزمون در داخل قوس نیمه زمین آغاز شد و او وارد محوطه شد و با پای چپ توپ را با دقت و دور از دستان دروازه بان وارد دروازه کرد.

دقیقه 80: پاس از روی سر رضا اسدی تا تک به تک او را محک بزند. ضربه فنی پای راست آزمون به سمت دروازه رفت اما پس از برخورد به تیرک دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 81: دو برخورد متوالی در محوطه جریمه هنگ کنگ که داور اعتقادی به پنالتی نداشت، ابتدا مهدی طارمی سپس رضا اسدی دو بار در محوطه جریمه هنگ کنگ سرنگون شدند اما داور دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه 84: کرنر رامین رضاییان روی خط شش قدم تست شد، او موفق به زدن ضربه نشد اما توپ برگشتی مقابل عزت اللهی افتاد اما ضربه او به دروازه نرسید.

دقیقه 89: فاصله کمی از طارمی تا دبل.



سرویس داخلی اخبار فوتبال