آجرهای بنای باشکوه تخت جمشید را برمی دارند


سرویس خبر شماره: 2051005
5 جولای 1403 ساعت 8:40 ب.ظ.
144.1 هزار |

221نقطه نظر

ساختار قهرمان لیگ مقصر است

با احتمال رفتن هر چه بیشتر ستاره های پرسپولیس، ثبات این تیم در چند سال گذشته به خطر افتاده است.

آجرهای بنای باشکوه تخت جمشید را برمی دارند

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، پرسپولیس در تمام این سال ها ثبات خود را از دست نداده است و البته از این موضوع به عنوان یکی از عوامل اصلی قهرمانی های اخیرش یاد می شود.

پرسپولیس از سال 1394 تا 1403 در 9 فصل 7 بار قهرمان لیگ برتر و 2 بار نایب قهرمان شد. این بدان معناست که این تیم به لطف مربیان برجسته و البته بهترین بازیکنان و ستارگان در اوج قدرت قرار دارد و علاوه بر این که به پرافتخارترین تیم لیگ فوتبال ایران (از جمله یک سری مسابقات کشوری با عناوین مختلف) تبدیل شده است. ) برای حضور در دو فینال لیگ قهرمانان آسیا در این دوره. این دوره همچنین موفق ترین تیم فوتبال ایران در ابعاد بین المللی بود.

جدای از رعایت مشکلات و عوامل ریز و درشت موثر در این موفقیت ها و قهرمانی ها، آنچه که می توان مبنای همه این قهرمانی ها قرار داد چیزی جز حفظ فرم تیم یا همان ساختار و چارچوب هر سال نیست. با وجود تغییرات در جزئیات به طور کلی این تغییر نکرده است.

حضور بازیکنانی چون سیدجلال حسینی، کمال سقیدنیا، امید عالیشاه و وحید امیری به عنوان کاپیتان و سرپرست رختکن در سال های اخیر فضایی را در تیم پرسپولیس ایجاد کرد که این تیم در زمین فوتبالی بسیار سخت کوش و کوشا و فوق العاده آرام بود. و صبور خارج از زمین

در تمام این سال ها تمرین پرسپولیس آرام و رختکن این تیم ناآشنا و فاقد درگیری ها و تنش های رایج در تیم های بزرگ بود. حتی زمانی که تعداد ستاره‌های این تیم و افزایش تعداد موفقیت‌ها و جام‌ها، پرسپولیس را به اوج قدرت و افتخار رساند، این فضا تغییری نکرد و رختکن به خوبی مدیریت شد و عجیب‌تر، بازیکنان جدید. نقل مکان کرده اند. در این فضا هر فصل و با فضایی منحصر به فرد به سراغ نفر تیم می آمدند.

در چنین فضایی واقعاً قهرمانی اخیر پرسپولیس جدا از مشکلات فنی جزئی، دقیقاً به خاطر احترام به این محیط به دست آمد، اما حالا بیم آن می رود که این ساختار و استخوان ها به تدریج تغییر کند و فرو بریزد. باشگاه پرسپولیس قصد دارد به خاطر مدیریت رختکن، لیدری مانند وحید امیری را حفظ کند و البته امید عالیشاه نیز در این تیم خواهد ماند، اما خروج احتمالی ستارگانی مانند مهدی ترابی، سروش رفیعی، دانیال اسماعیلی فر و علیرضا بیرانوند می تواند کاهش یابد. قدرت فنی این تیم

2044643

طبیعی است که رقبا مانند هر سال به دنبال پخش ستاره های تخت جمشید باشند تا خشت های بزرگ و مهم این سازه را از بین ببرند و در این بنای عظیم و باشکوه ناپایداری ایجاد کنند، اما دقیقاً معلوم نیست موفقیت آنها چه خواهد بود. .

البته اگر مدیران باشگاه پرسپولیس با درایت و وسواس در فضای نقل و انتقالات ظاهر شوند، شاید حتی جدایی ستاره هایی مانند ترابی و بیرانوند هم قابل التیام باشد، اما در فضای نقل و انتقالات ویژه فوتبال ایران، یک تیم پر ستاره ببندید و مدیریت کنید. تیمی آماده برای قهرمانی داشته باشیم و موفقیت در همان مسیر قبلی بسیار دشوار خواهد بود.

با این اوصاف وظیفه اصلی مدیران باشگاه پرسپولیس رعایت اصول حفظ این سازه و بنا است، حتی اگر خشت های مهم برداشته شود، حتی حفظ قدیمی ها و ایجاد همان فضای همدلی و مبارزه بی صدا. . تکرار موفقیت ها بسیار دشوارتر خواهد بود.

مجله اخبار فوتبال داخلی