آخرین اخبار نقل و انتقالات پرسپولیس


کد اطلاعات: 2049236
28 ژوئن 1403 در 5:01 ب.ظ.
131000 امتیاز خبر|

123نقطه نظر

همه منتظر اولین توافق یا اولین قرارداد هستند

باشگاه پرسپولیس بلافاصله پس از قهرمانی شیرین خود سه چالش بزرگ را آغاز می کند.

آخرین اخبار نقل و انتقالات پرسپولیس

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، رضا درویش امروز به دلیل دستور موقت کمیته اخلاق در ساختمان باشگاه پرسپولیس حضور ندارد. او در دوران محرومیت در جای دیگری مذاکرات و ارزیابی ها را انجام می دهد و سعی می کند مقدمات تمدید قرارداد بازیکنان، خریدهای جدید و البته انتخاب سرمربی را پیش ببرد.

البته بزرگترین مشکل پرسپولیس است موقعیت مالی این باشگاه است. پالپاس که به دلیل ماهیت باشگاه به شدت به مالک جدید بدهکار است. علاوه بر این تعهد، آنها باید بین موضوع لیست بزرگسالان و سقف بودجه تعادل ایجاد کنند.. همه این موارد باعث شد شیرینی قهرمانی لیگ برتر را فراموش کنیم و ذائقه مدیرعامل باشگاه را تلخ کرد.

همه این موارد سه چالش عمیق را برای مالک، هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه ایجاد کرد و شرایط را در میان ناآگاهی و سکوت نسبی رهبری باشگاه برای آنها سخت کرد. البته خوشبختانه پرسپولیس، رقبای این تیم یعنی استقلال، سپاهان و تراکتورسازی هر کدام به شیوه منحصر به فرد خود درگیر بحران داخلی هستند. اما حتی همین سوال هم از نگرانی هواداران سرخپوش این تیم نمی کاهد.

* نارضایتی بازیکنان از سقف جدید پرسپولیس
رضا درویش در روزهای اخیر مذاکراتی را برای تمدید قرارداد چند بازیکن این تیم هدایت کرده است. مهدی ترابی نام اول و دانیال اسماعیلی فر دومین نام در لیست تمدید این باشگاه است که بر اساس آخرین جلسه هیئت مدیره سقف 20 میلیارد تومان برای آنها تعیین شد.

اما برخلاف اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی، این دو ستاره هیچ توافقی با رضا درویش نداشتند و از این تعداد راضی نیستند. سقف قرارداد 20 میلیارد تومانی رقمی است که به محل اختلاف بازیکنان این تیم و باشگاه تبدیل شده است و آنها با اشاره به ارقام بازار، آنها معتقدند به عنوان بازیکنان تیم قهرمانی مستحق دستمزد بالاتری هستند.

كنترل ها و مذاكرات باشگاه و بازيكنان براي چند ميليارد دلار ديگر مانع از آن شد كه رهبران باشگاه موافقت خود را براي تمديد اين تمديد به دست آورند. و این سوال به یکی از چالش های اصلی پرسپولیس تبدیل شده است. علاوه بر این، تقریباً همه اعضای تیم قهرمان به جز یک نفر، مبالغ هنگفتی از قراردادهای سال های گذشته به باشگاه بدهکار هستند.

2044641

* عدم توافق با سرمربی جدید
یک روز قبل از اعلام رسمی جدایی اسمار ویرا، پرسپولیس به بررسی گزینه های سرمربیگری و ایجاد رابطه با آنها پرداخت اما حالا بعد از گذشت یک هفته هیچ اتفاق مثبتی در این زمینه رخ نداده است. در این مدت قرمزها که مذاکرات خود را با گزینه های مختلف اروپایی و آمریکای جنوبی انجام دادند، با چند سرمربی تماس گرفتند اما در نهایت با هیچکس به توافق نرسیدند.

Jan Fantship نام جدیدی است که در اطراف این باشگاه شنیده می شود اما توافق با او منعقد نشده و شاید این اقدامات مثبت پاسخگوی نیاز باشگاه پرسپولیس نباشد. در این بین قرمزها مذاکرات جدید خود را با دراگان اسکوچیچ انجام داده اند اما این سرمربی به رقم پیشنهادی پرسپولیس نزدیک نیست.

با توجه به شروع لیگ برتر در پایان تابستان، پرسپولیس هنوز یکی دو هفته فرصت دارد تا سرمربی خود را انتخاب کند، اما نکته مهم این است که ممکن است در این مدت بازیکنان مطرح بازار مقصد خود را انتخاب کنند. .

2044642

* بحران فهرست 19 نفره
رضا درویش به مسئولان سازمان لیگ قول داد که یک بازیکن به سهمیه بزرگسالان اضافه شود تا هر تیم لیگ برتری فرصت عقد قرارداد با 20 بازیکن را داشته باشد، اما این موضوع هنوز به صورت رسمی انجام نشده و لیست تیم‌های فصل آینده مشخص نشده است. به تعداد نوزده بسته خواهد شد.

نکته مهم این است که پرسپولیس بدون توجه به بازیکنان قرضی، 18 بازیکن بزرگسال در لیست خود دارد که 8 نفر از آنها قراردادشان تمام شده و 10 نفر دیگر قرارداد دارند، اما همین بازیکنان بدون قرارداد اغلب بازیکنان اصلی هستند و نخواهد بود. ترک آنها آسان است از سوی دیگر بازگشت مهدی عبدی و احمد گوهری که برای فصل آینده با پرسپولیس قرارداد دارند و همچنین حضور مرتضی پورعلیگنجی و احتمال پایان خدمت محمد عمری و میلاد سرلک باعث شده است قرمزها در شرایط پیچیده ای قرار دارند.

2044643

به عبارت دیگر در صورت قطعی شدن عدم سرویس دهی عمری و سرلک، پرسپولیس برای حضور در لیگ برتر باید چهار بازیکن خود را واگذار کند و برای خریدهای جدید باید بازیکنان دیگری را اضافه کند یا با نفرات هشت گانه تمدید نکند. فهرست مردان این موضوع ضرورت انتخاب سریعتر سرمربی برای رویارویی با چالش فهرست بزرگسالان را دوچندان کرده است.

به طور کلی این روزها باشگاه پرسپولیس در شرایط بسیار سختی قرار دارد و در این بین بحث سقف بودجه نیز این تیم را آزار می دهد. پرسپولیس تنها می تواند 425 میلیارد تومان برای کادرفنی خارجی، 19 بازیکن بزرگسال و 7 بازیکن امید و جوانان هزینه کند. یادتان باشد ده درصد از این بودجه باید نصیب تیم های اصلی شود، بنابراین رضا درویش فقط اجازه دارد 380 میلیارد تومان برای بازیکنان و سرمربی هزینه کند.

مجله اخبار فوتبال داخلی