آخرین امید شیلی؛ آیا فیفا اکوادور را حذف خواهد کرد؟

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، فیفا شکایت فدراسیون فوتبال شیلی مبنی بر حضور غیرمجاز بایرون کاستیو، مدافع راست تیم ملی اکوادور در جام جهانی 10 ژوئن قطر را رد کرد. فدراسیون فوتبال این کشور مدعی است که این بازیکن در سال 1995 در شهر توماکو کلمبیا به دنیا آمده است در حالی که فدراسیون فوتبال اکوادور اعلام کرده است که این بازیکن در سال 1998 در پلایاس واقع در اکوادور متولد شده است.

وی افزود: ما شواهد محکم زیادی به فیفا ارائه کرده ایم که نشان می دهد کاستیلو در کلمبیا به دنیا آمده است و شناسنامه او در اکوادور جعلی است. کاستیلو در این مورد در 15 سپتامبر به سوالات پاسخ خواهد داد و همه چیز مشخص خواهد شد و در سرانجام عدالت اجرا خواهد شد.»

فیفا در نظر دارد در 15 سپتامبر به اعتراض شیلی مبنی بر حضور این تیم در جام جهانی قطر به جای تیم ملی اکوادور رسیدگی کند. شیلی معتقد است که اکوادور در مقدماتی جام جهانی 2022 از بازیکن غیرقانونی استفاده کرده است.

آخرین امید شیلی؛  آیا فیفا اکوادور را حذف خواهد کرد؟

ادواردو کارلزو، وکیل فدراسیون فوتبال شیلی، در ایمیلی که به خبرگزاری رویترز ارسال شده است، از فیفا خواسته است که برای شهادت در دادگاه تجدید نظر با کاستیو تماس بگیرد. او گفت: «ما از فیفا برای بررسی درخواست تجدیدنظر از سوی تیم ملی اکوادور و همچنین احضار کاستیو برای پاسخ به سؤالات قدردانی می کنیم.

از 18 بازی تیم ملی اکوادور در مقدماتی جام جهانی قطر، کاستیلو 8 بازی را با پیراهن این تیم انجام داده است.

فدراسیون فوتبال شیلی از فیفا خواست تا به این موضوع رسیدگی کند و از فیفا نیز خواست تا در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کند. این در حالی است که فدراسیون فوتبال اکوادور هرگونه ادعای غیرقانونی بودن حضور کاستیو در این تیم را قویا تکذیب می کند.

اکوادور مسابقات مقدماتی جام جهانی در آمریکای جنوبی را با رتبه چهارم و شیلی با رتبه هفتم به پایان رساندند. اما اگر نتایج مسابقات به دلیل حضور کاستیو تغییر کند، شیلی از رتبه هفتم به چهارم (پیش از پرو و ​​کلمبیا) سقوط می کند و مستقیم راهی جام جهانی می شود.


سرویس خبر شماره: 1841724
11 سپتامبر 1401 در 04:37 ب.ظ |
2K امتیاز خبر|

2نقطه نظر

اکوادور در گروه A رقابت های جام جهانی با قطر، سنگال و هلند همگروه است.



مجله اخبار فوتبال خارجی

14 امتیاز از 26 امتیازی که تیم ملی اکوادور به دست آورد، زمانی بود که کاستیو در آن تیم حضور داشت. او همچنین دو بازی اکوادور مقابل شیلی را با پیراهن آن تیم انجام داد. در صورتی که دیدار این دو تیم 3 بر صفر به سود شیلی اعلام شود، شیلی به جای اکوادور راهی جام جهانی قطر می شود.