آخرین به روز رسانی لیست احتمالی تیم ملی برای جام جهانی

17 بازیکن با بیشترین شانس دعوت: علیرضا بیرانوند، سیدحسین حسینی، امیر عابدزاده/صادق محرمی، حسین کنعانی، مجید حسینی، شجاع خلیل زاده و احسان حاج صفی/ سعید عزت اللهی، احمد نوراللهی، علی قوراللهی، علی قوراللهی/ سامان. و مهدی ترابی/ مهدی طارمی، کریم انصاری فرد و سردار آزمون

در چنین شرایطی رقابت بین عارف آقاسی، یاسین سلمانی، امید ابراهیمی و مهدی قیدی خواهد بود و شاید دو بازیکن آخر از بین این 5 بازیکن انتخاب شوند. مثلا برای تجربه می تواند سراغ امید ابراهیمی برود و برای کاهش میانگین سنی بازیکنانی مثل قیدی یا سلمانی در دسترس هستند.

در نهایت باید تا 29 نوامبر منتظر ماند و دید چه افرادی در لیست نهایی قرار می گیرند.



مجله اخبار فوتبال داخلی

با توجه به اینکه کارلوس کی روش ترجیح می دهد آخرین بازیکنان خود را در کمپ نهایی و مینی کمپ انتخاب کند، بنابراین 16 بازیکن باقی مانده در اختیار او خواهند بود.

با توجه به الزام استفاده از حداقل سه دروازه بان، به نظر می رسد پست های علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده و سیدحسین حسینی که مقابل اروگوئه و سنگال بازی کردند، محکم باشد.

میلاد سرلک به عنوان یک هافبک دفاعی مورد توجه کی روش است و می تواند در لیست او برای تکمیل اولین جام جهانی حضور داشته باشد. علاوه بر این وحید امیری ستاره چند ساله فوتبال ایران در این سال ها نشان داده که همیشه جایگاه ثابتی در تیم ملی دارد و حتی در این اردو بلافاصله پس از مصدومیت توانست جایگاه خود را حفظ کند.

سه مهاجمی که حضورشان در جام جهانی تقریبا قطعی است مهدی طارمی و کریم انصاری فرد هستند که در دیدار با سنگال و اروگوئه نقش اصلی را در گلزنی تیم ملی داشتند.

2 فینالیست از 16 گزینه
به این ترتیب به نظر می رسد با معادله 17+7، تخصیص 24 سهمیه جام جهانی تا حدودی مشخص باشد اما برای دو سهمیه آخر دعوای جالبی پیش خواهد آمد.

مهدی شیری، سامان فلاح و آرمین سهرابیان به دلیل ترافیک در پست خط دفاعی در شرایط عادی شانس چندانی ندارند. رضا اسدی، مهدی حسینی، محمد محبی، سعید صادقی، محمد خدابندلو و شهریار مغانلو نیز ظاهراً اعتماد نهایی کی روش را نمی بینند.

کادر فنی تیم ملی باید تا پایان مهرماه لیست 35 تا 55 نفره را به فیفا تحویل دهد که به نظر می رسد 24 بازیکن لیگ برتری حاضر در مینی کمپ و 16 لژیونر دعوت شده باشد که به کی روش می دهد. لیست 40 نفره ورود یک بازیکن جدید به این چرخه بعید و احتمالا غیرممکن است.

بازیکنان لیگ برتر شاغل در مینی کمپ: 24 + لژیونر: 16 = 40 بازیکن

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، اردوی شهریور ماه تیم ایران با پیروزی مقابل اروگوئه و تساوی مقابل سنگال به پایان رسید تا اهالی فوتبال با امید و خوش بینی بیشتری به آینده تیم ملی نگاه کنند. تیمی که در جام جهانی به مصاف انگلیس، ولز و آمریکا می رود.

این جام جهانی تحت تأثیر تغییرات قوانین برگزار می شود که شاید مهمترین لحظه مسابقات باشد و دیگری امکان اضافه شدن سه بازیکن به لیست نهایی هر تیم است که لیست هر تیم را تشکیل می دهد. تیم 26. البته اضافه شدن سه بازیکن به لیست 23 نفره اختیاری است، اما بعید است کارلوس کی روش از این فرصت برای تقویت تیمش استفاده نکند.

به نظر می رسد بسیاری از لیست نهایی تیم ملی برای جام جهانی در ذهن سرمربی مشخص شده است.

آخرین به روز رسانی لیست احتمالی تیم ملی برای جام جهانی

حضور محمدحسین کنعانی زادگان، مجید حسینی و شجاع خلیل زاده در پست دفاع میانی قطعی به نظر می رسد. در سمت راست و چپ، صادق محرمی و احسان حاج صفی به نظر جایگاه قدرتمندی دارند.


سرویس خبر شماره: 1845700
07 مهر 1401 ساعت 13:26 |
7K |

1نقطه نظر

فیفا در ماه سپتامبر تردیدهای کی روش را برطرف کرد

در این بین به نظر می رسد رامین رضاییان، امید نورافکن و مرتضی پورعلیگنجی برای هر سه پست دفاعی بیشترین شانس را دارند. صالح حردانی و ابوالفضل جلالی دو گزینه بعدی پست دفاع کناری هستند. در تیم اتریش رامین و نورافکن به دلیل مشکل روادید نتوانستند حضور پیدا کنند و جلالی در کمال تعجب در یک بازی فیکس به میدان رفت.

سعید عزت اللهی و احمد نوراللهی قابل اعتمادترین هافبک های دفاعی هستند و سامان قدوس، علی قلی زاده، علیرضا جهانبخش و مهدی ترابی بازیکنان مورد اعتماد یک خط جلو هستند.

2 سهمیه باقیمانده در بین این نفرات: پیام نظمش/ مهدی شیری، سامان فلاح، میلاد محمدی، آرمین سهرابیان/ مهدی مهدی پور، رضا اسدی، مهدی حسینی، امید ابراهیمی؛ محمد کریمی و محمد خدابندلو / یاسین سلمانی، محمد محبی، مهدی قائدی و سعید صادقی / شهریار مغانلو

حضور نیمه قطعی 17 بازیکن در جام جهانی
تاریخ اعلام شده از سوی فیفا برای لیست نهایی تیم ملی 24 آبان است و به نظر می رسد اگر اتفاق خاصی رخ ندهد نام 17 بازیکن از هم اکنون در این لیست نهایی قرار خواهد گرفت.

7 بازیکن با شانس قابل توجه دعوت: رامین رضاییان، مرتضی پورعلیگنجی، امید نورافکن، ابوالفضل جلالی، صالح حردانی/وحید امیری و میلاد سرلک.

احتمال حضور بیش از 7 نفر در لیست نهایی
برای لیست نهایی، اضافه کردن 9 بازیکن دیگر ضروری است که این پست ها را اشغال خواهند کرد: یک یا دو مدافع میانی، راست و چپ / یک یا دو هافبک دفاعی / دو یا سه هافبک تهاجمی یا کناری / یک مهاجم.