آخرین پولی که صداوسیما به فوتبال داد 9 سال پیش بود!

سعید فتاحی، معاون ورزشی استقلال گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا بر حمایت از باشگاه ها در برابر حق پخش زنده تاکید داشته است. ما مدام وانمود می کنیم که حق پخش تمام شده است، اما کجا چنین کاری انجام می شود؟ نبأ هاشمی تهیه کننده بهترین برنامه فوتبال صحبت کرد و از او خواست با باشگاه ما بازی نکند. تا زمانی که قوانین درست است و در مراجع ذی صلاح تصمیم گرفته می شود، ما با پخش زنده مشکلی نداریم، اما حداقل برنامه های تولیدی که درآمدزایی می کنند باید سهم باشگاه های استقلال و پرسپولیس را بدهند. این باید طبق شرع اسلامی اتفاق بیفتد. همه به ما می گویند این کار را نکنیم، اما اگر این کار را نکنیم چه می شود. ما باید طرفداران خود را به درستی جذب کنیم و در حال حاضر سهامداران ما حق دارند.


سرویس خبر شماره: 1837980
22 اوت 1401 در 01:05
8.1 هزار |

3نقطه نظر

فتاحی: فرض کنید بازیکنان ما بازیگران سریال هستند

وی در مورد اینکه آیا باشگاه استقلال از صدا و سیما پول دریافت کرده است یا خیر، گفت: حدود 8-9 سال پیش آخرین قرارداد سازمان صدا و سیما و سازمان لیگ به مبلغ 22 میلیارد و 500 میلیون تومان بسته شد. این قرارداد توسط فدراسیون فوتبال با علی کفاشیان رئیس وقت منعقد شد اما صدا و سیما آن را امضا نکردند. بعد از آن هیچ پولی پرداخت نشد. دوستان مصاحبه کردند و گفتند حق بازی فوتبال داده شده است. بگویند این پول کجا پرداخت شده است.

قائم مقام باشگاه استقلال با بیان اینکه این مبلغ برای توزیع محتوای بازی های استقلال از طریق برنامه های تولیدی پیش بینی شده توسط این باشگاه در نظر گرفته شده است، گفت: باید مثل هر جای دنیا برای مذاکره بیایند. جز اینکه حق پخش جام جهانی و آسیایی را نمی دهیم. می دانم که ما به آسیا بدهکار هستیم و از ما شکایت کردند. به صداوسیما نامه نوشتیم و از آنها خواستیم بیایند. برای احترام به مردم ایران، با پخش زنده مشکلی نداریم، اما جدول تولید باید اعمال شود و مذاکره شود. آیا می شود بازی ما را پخش کرد و زیرنویس و تبلیغات را گرفت تا فوتبال ورشکست شود؟

قائم مقام باشگاه استقلال با بیان اینکه از ورود دوربین های باشگاه استقلال به ورزشگاه آزادی جلوگیری کردم، گفت: متاسفانه دوربین های شبکه باشگاه استقلال اجازه ورود به ورزشگاه را نداشتند، دیگر نمی دانم چه بگویم. واقعا خنده داره بازی استقلال است و ورزشگاه را اجاره می کنیم اما دوربین ما را راه نمی دهند! جا دارد از دوستانی تشکر کنم که حداقل کمک کردند دوربین های باشگاه وارد ورزشگاه شود اما اجازه کار دوربین های شبکه استقلال را ندادند. دلیل آن بحث در رادیو و تلویزیون بود. آنها همین کار را کردند زیرا ما نمی خواستیم دوربین های تولید تلویزیون را اجرا کنیم.



مجله اخبار فوتبال داخلی

وی در خصوص اینکه در شرایط فعلی فوتبال ایران تا چند سال آینده آماتوری می شود، گفت: دقیقا همین طور است. در آسیا باید با کره جنوبی، چین، ژاپن، عربستان سعودی و امارات بجنگیم. اکنون سهمیه بازیکنان خارجی در آسیا 6 نفر است و با این وضعیت دیگر رنگ فینال آسیا را نمی بینیم. پس چه کنیم که حق فوتبال کیست؟

فتاحی با اشاره به نحوه فیلمبرداری تبلیغات محیطی نیز گفت: بین دو نیمه تماس گرفتند و اصلا دیده نشدند. از مسئولین کشور می خواهم که دقت کنند و نمی توانیم بگوییم رسانه ملی است. باشگاه استقلال به رسانه ملی احترام گذاشت و اجازه پخش مسابقات را داد، اما باشگاه ها حق پخش فوتبال، شب های فوتبال و سایر برنامه های درآمدزا از فوتبال را بدهند. وقتی سریالی پخش می شود به عوامل و بازیگران پول نمی دهیم؟ اینجا هم باید همینطور باشه باشگاه استقلال و بازیکنان این تیم مانند بازیگر هستند و باید حق پخش را بدهند.

قائم مقام باشگاه استقلال در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه صدا وسیما برخلاف ادعای امروز چیزی به باشگاه ها پرداخت نکرده است، گفت: