آرسنال به دنبال حرکت شوک برای ستاره بارسلونا است

گفته می شود غول انگلیسی آرسنال علاقه مند است ژول کونده را در پنجره نقل و انتقالات تابستانی از بارسلونا جدا کند. توپچی ها می خواهند از وضعیت مالی متزلزل بلوگرانا سرمایه گذاری کنند تا مدافع گزینه اول خود را به خدمت بگیرند.

آرسنال می خواهد ژول کونده، مدافع بارسلونا را به خدمت بگیرد

بارسلونا سال‌هاست که تلاش می‌کند تحریم‌های بازی جوانمردانه مالی (FFP) را دور نگه دارد. آنها مجبور شده اند هزینه های خود را برای خریدهای جدید محدود کنند و مجبور شده اند بازیکنان کلیدی، از جمله لیونل مسی، را کنار بگذارند تا از قوانین FFP پیروی کنند. به گفته منابع، کاتالان ها هنوز از جنگل بیرون نیامده اند و ممکن است مجبور شوند یک یا دو نام بزرگ را در پنجره نقل و انتقالات تابستانی بفروشند تا از مجازات جلوگیری کنند.

به گفته جرارد رومرو، روزنامه‌نگار اسپانیایی، آرسنال از مشکلات بارسلونا آگاه است و می‌خواهد با به خدمت گرفتن کونده در تابستان از آن‌ها استفاده کند. غول های لالیگا او را بازیکن جدایی ناپذیر تیم می دانند. با این حال، آنها می توانند به این بازیکن فرانسوی اجازه دهند تا برای یک پیشنهاد به اندازه کافی بزرگ برود. آرسنال درک می کند که بارسا او را ارزان نمی فروشد، اما آنها همچنان به دنبال خواسته های میکل آرتتا هستند.

طبق گفته رومرو (از طریق Fijaches)، آرتتا تطبیق پذیری کونده را بسیار تحسین می کند. او معتقد است که این بازیکن 25 ساله که می تواند بدون زحمت هم به عنوان مدافع کناری و هم به عنوان مدافع میانی خدمت کند، می تواند بعد جدیدی به تیم توپچی ها اضافه کند. لباس شمال لندن در حال حاضر بن وایت، ژورین تیمبر، جاکوب کیویور و تاکهیرو تومیاسو را در اختیار دارند که همچنین می توانند در هر موقعیت دفاعی قرار بگیرند. اما اهمیت داشتن عمق کافی برای آنها از بین نمی رود.

آرسنال هنوز پیشنهاد رسمی برای شرکت کننده یورو 2024 ارائه نکرده است اما انتظار می رود در هفته های آینده این کار را انجام دهد.

کونده در بارسا چگونه عمل کرد؟

کونده در تابستان 2022 با مبلغی در حدود 50 میلیون یورو (53.48 میلیون دلار) از سویا به بارسلونا پیوست. او کمی طول کشید تا جای خود را پیدا کند، اما زمانی که این کار را انجام داد، به عقب نگاه نکرد. کونده در اولین فصل خود که به طور متناوب بین خط دفاعی و کناره‌ها تغییر می‌کرد، عملکردهای متعددی در سطح بالای خود ارائه کرد و به بارسلونا کمک کرد تا در فصل 2022-2023 قهرمان لالیگا شود. او همچنین در فصل 2023-24 عملکرد قابل توجهی داشت، اما متأسفانه بارسا نتوانست هیچ جامی را به دست آورد.

کونده تا کنون 88 بازی برای بارسلونا در تمامی رقابت ها انجام داده و سه گل زده و 10 پاس گل داده است. قرارداد او با این باشگاه در ژوئن 2027 به پایان می رسد.

https://sportslens.com/news/arsenal-want-to-sign-barcelona-man/ منبع: