آرسنال چگونه از نظر ارگانیک پیشرفت می کند؟

تابستان طبیعتاً تمرکز زیادی روی پنجره نقل و انتقالات و افرادی که آرسنال ممکن است برای بهبود وضعیت خود در فصل آینده بخرد به همراه دارد. البته این اصلی‌ترین و مهم‌ترین راهی است که یک باشگاه می‌تواند قبل از یک فصل تقویت شود – حداقل به این دلیل که شما فرصت دیگری برای انجام آن تا ژانویه ندارید و ما در اینجا درباره معاملات ده‌ها میلیون پوندی صحبت می‌کنیم.

حتی برای یک باشگاه ثروتمند آرسنال، خرج کردن 50 تا 60 میلیون پوند برای دستمزدها و هر چیز دیگری در دستمزدها، اثر موجی دارد. با این حال، تابستان همچنین به باشگاه ها این فرصت را می دهد که در مورد بهبود ارگانیک فکر کنند. چگونه می توانند کارها را بهتر انجام دهند؟ چگونه می توانند استعدادهای موجود خود را به حداکثر برسانند؟ این گفتگوها در میان کارکنان به خوبی انجام خواهد شد.

قبل از اینکه برخی از آن نکات بحث را حدس بزنم، ارزش تأمل بر این واقعیت را دارد که نمی‌توانیم فرض کنیم که همه پایه‌های اصلی آرسنال در فصل 2023-2024 یکسان باقی می‌مانند. شاید تمام کردن لئاندرو تروسارد در فصل آینده آنقدرها خوب نباشد، شاید آرسنال از ضربات ایستگاهی آنچنان پرکار نباشد، شاید یکی از ساکا، اودگارد، سالیبا، رایس یا گابریل مصدومی میان مدت تا بلندمدت شود. با این وجود، بیایید به برخی از حاشیه‌هایی که آرسنال می‌خواهد قبل از فصل 2024-25 با استفاده از منابعی که از قبل در اختیار دارد، هدف قرار دهد، نگاه کنیم.

آرسنال را دوباره برزیلی کنید


در فصل 2022-23، به جای یک مهاجم واقعا پرکار، آرسنال در پخش گل ها در خط حمله خوب بود. گابریل مارتینلی، مارتین اودگارد، بوکایو ساکا و گابریل ژسوس همگی برای گل های لیگ برتر دو رقمی شدند. لئاندرو تروسارد در ژانویه 2023 به تیم اضافه شد و کای هاورتز چند ماه بعد به تیم اضافه شد.

تروسارد و هاورتز هر دو دو رقمی برای گل های لیگ برتر در فصل 2023-24 انجام دادند در حالی که ساکا این کار را تکرار کرد. اودگارد 8 گل به ثمر رساند اما در کنار 10 پاس گل خود، می تواند از عملکرد خود در این فصل احساس خوشحالی کند (به ویژه به این دلیل که هواداران به او به عنوان بهترین بازیکن فصل رای دادند). مسئله برای آرسنال این است که به جای افزایش قابل توجهی به استخر، تروسارد و هاورتز کم و بیش جایگزین عملکرد ژسوس و مارتینلی شدند.

البته مصدومیت ها برای برزیلی ها مشکل بود، به خصوص عیسی و در پایان مبارزات، تروسارد و هاورتز جای مارتینلی و ژسوس را در تیم گرفتند. اما گابی هم تاثیر کافی از روی نیمکت نداشت. مسلماً بیشتر این دقایق در بازی های فرعی پخش شد، اما گابریل ژسوس 490 دقیقه پس از آخرین گل فصل خود در خارج از خانه در ناتینگهام فارست بدون گلزنی بازی کرد (او سه پاس گل داد).

با عیسی، من معتقدم که مشکل بر اساس تناسب اندام است – او در بازی فوق الذکر در سیتی گراوند در ژانویه فوق العاده بود، اما به طور پیشگوئی، آرتتا پس از بازی اعتراف کرد که از سد درد عبور کرده است. با فرض اینکه او فروخته نشده است – و باید بگویم مطمئن نیستم که با توجه به وضعیت آمادگی جسمانی او، بازیکنان زیادی را می بینم – آماده شدن عیسی و اخراج مجدد به آرسنال کمک بی اندازه خواهد کرد.

آنها ممکن است یک هالند، یک پسر یا یک اولی واتکینز در خط حمله نداشته باشند، اما داشتن گابریل ژسوس و کای هاورتز کاملاً مناسب به عنوان گزینه‌های مهاجم مرکزی (با توجه به این واقعیت که عیسی می‌تواند در عرض هم بازی کند) آرسنال را در حمله قوی‌تر می‌کند. مارتینلی پس از مصدومیتش مقابل شفیلد یونایتد در ماه مارس، بازگشت و 372 دقیقه دیگر در طول فصل بازی کرد.

باز هم، بسیاری از این بازی‌ها به خوبی به دقایق تعویضی تقسیم شدند، اما او در آن زمان سهمی از گل نداشت. این می تواند به تناسب اندام باشد یا شاید آرسنال در مرحله پلی آف فصل بوده و بازی آنها کمتر با بازیکنان تعویضی سازگار شده است، اما اگر آرتتا و همکاران بتوانند بیشتر از مارتینلی و ژسوس بهره ببرند – حتی اگر نتوانند به زور از آنها عبور کنند. تروسارد و هاورتز در تیم – این ممکن است برای ایجاد تفاوت در فصل آینده کافی باشد.

سمت چپ را دوباره تثبیت کنید


دو هفته پیش مقاله ای نوشتم که در مورد بازدهی کاهش یافته مارتینلی برای فصل 2023-24 حدس و گمان می زند. یکی از تئوری های اصلی من برای کاهش بهره وری او مربوط به تغییرات زیادی در سمت چپ تیم بود. رایس و هاورتز وارد شدند و کمی با توجه به نقش‌هایشان حرکت کردند.

گرانیت ژاکا جدا شد و الکساندر زینچنکو در پست دفاع چپ کمتر بازیکن ثابتی شد، با جاکوب کیویور و تاکهیرو تومیاسو در نقشی که زینچنکو به نیمکت سقوط کرد. این در تضاد کامل با سمت راست تیم است، جایی که وایت، اودگارد و ساکا به صورت دائمی حضور داشتند. به نظر می رسد که آرسنال به حداقل ظاهری از یک بازیکن انتخابی اول در دفاع چپ نیاز دارد.

این که آیا این بازیکن Tomiyasu، Jurrien Timber یا بازیکنی است که از خارج تامین می شود، باید مشخص شود و در حالی که آرسنال باید چرخشی داشته باشد، احساس می کند که تیم به گزینه محکم تر “بازی برای زندگی شما” در آنجا نیاز دارد. به نظر من، دکلن رایس، نقش شش و هشت سمت چپ را از آن خود کرده است. فکر می‌کنم او در بهترین حالت خود است و علاوه بر ژورژینیو یا پارتی در سمت راستش بازی می‌کند، به عنوان شش بازیکن چپ و خارج از مالکیت قبل از اینکه هنگام حمله به آرسنال به سمت خط هافبک چپ هواکش کند.

چند ماه طول کشید تا آرسنال مشخص کند که رایس باید بازیکن محوری باشد یا بازیکن باکس به باکس و شخصاً فکر می‌کنم واضح است که نقش سمت چپ باکس به باکس بیشتر به او می‌آید. اگر آرسنال بتواند به اندازه کافی یک فصل کامل با این وضوح بازی کند و وضوح بیشتری در دفاع چپ داشته باشد، ممکن است برخی از “دردهای رو به رشد” را که در پاییز گذشته تجربه کردیم، کاهش دهد.

Jurrien Timber LANS


یورین تیمبر فصل گذشته 71 دقیقه در لیگ برتر برای آرسنال بازی کرد. 45 در روز افتتاحیه در خانه ناتینگهام فارست و پس از آن 26 در روز پایانی در خانه اورتون. آسیب دیدگی ACL که باعث مکث اجباری بین آن بازی‌ها شد باعث بزرگ‌ترین “چه می‌شد اگر؟” فصل گذشته نه تنها تیمبر در آن 71 دقیقه و همچنین دقایق پیش فصلی که قبل از آنها بود بسیار چشمگیر به نظر رسید، بلکه کنجکاوی در مورد نحوه استفاده از او نیز وجود دارد.

با توجه به سقوط زینچنکو و مشکلات مصدومیتی که تومیاسو متحمل شده بود، به نظر می رسد که او ممکن است به طور منظم در پست دفاع چپ حضور داشته باشد. با این حال، مطمئن نیستم که آیا این طرح اولیه هنگام خرید او بود یا خیر. ماهیچه های بن وایت برای دومین فصل متوالی با اسید لاکتیک غرق شدند. او در 75 بازی از 76 بازی اخیر آرسنال در لیگ برتر حضور داشته است که در 71 بازی از آن ها شروع کرده است.

الوار می تواند مقداری از آن بار را به اشتراک بگذارد و همچنین در صورت در دسترس نبودن ویلیام سالیبا، اطمینان بیشتری در وسط سمت راست ایجاد کند. تایمبر می‌تواند در هر پستی در خط دفاعی، گزینه اول معاونت باشد، او می‌تواند گزینه اول دفاع چپ باشد یا در غیر این صورت می‌تواند راهش را به یک نقطه انتخاب اول دیگر ببرد.

چیزی که او به آرسنال می دهد انعطاف پذیری، انعطاف پذیری و کیفیت در خط دفاعی است. آرسنال کمی خوش شانس بود که گابریل، سالیبا و وایت از نظر بدنی خوب ایستادگی کردند تا تیمبر به عنوان یک بدن گرم از دست نرود، اما تصور تنوع و اطمینانی که او می تواند در فصل آینده به خط دفاعی بدهد هیجان انگیز است. عبارت “مثل یک امضای جدید” امروزه تبدیل به تقلید شده است، اما Timber واقعاً، واقعاً LANS است.

https://arseblog.com/2024/06/how-do-arsenal-improve-organically/ منبع: