آرسنال 0-2 استون ویلا: امیدهای قهرمانی پس از نیمه دوم ضعیف کاهش یافت

گزارش مسابقهرتبه بندی بازیکنانواکنش آرتتاویدئو

این حکایت از دو نیمه بود چرا که چالش قهرمانی آرسنال پس از شکست 2-0 مقابل استون ویلا متحمل ضربه واقعی شد. در اول، علیرغم کمی تهدید از سوی اونای امری، خوب بازی کردیم و اگر در یک سوم پایانی بهتر و کارآمدتر بودیم، می‌توانستیم در نیمه دوم از دیدگان خارج شویم. در دومی سطح ما به شدت افت کرد، جوابی ندادیم و با امتیاز دادن دو گل دیرهنگام هزینه را پرداختیم.

تیم منتخب میکل آرتتا شاهد بود که گابریل ژسوس در خط حمله با کای هاورتز در خط میانی به میدان رفت. ما همچنین لئاندرو تروسارد را در سمت چپ و اولکساندر زینچنکو در دفاع چپ داشتیم. حرکت ما تند بود، بوکایو ساکا و کای هاورتز در کانال ها و پشت سر فضا پیدا کردند. شوت آلمانی پس از پاس خوب تروسارد مهار شد و ساکا یک سانتر عالی برای ژسوس ایجاد کرد که در حالی که واقعاً باید از آن موقعیت در تیرک عقب به هدف می‌خورد با ضربه سر به بیرون فرستاد.

مارتین اودگارد فوق‌العاده بود و جلوی دفاع ویلا را کشید و پاس او به ساکا سزاوار بهتر از یک لمس ضعیف و یک شوت وحشیانه بود. با توپی که هاورتز بالای سرش به ارمغان آورد، کمی شادی بود، اما در حالی که دویدن او خوب بود، وقتی به آن موقعیت ها رسید، قاطعیت نداشت.

ما در اوج بودیم و همین باعث شد لحظه ای که زینچنکو توپ را به بیرون فرستاد بسیار ناامید کننده. ویلا زانیولو را به زمین انداخت و وانمود کرد که پس از برخورد با مرد خودش آسیب دیده است. در آن شرایط، من ظلم می‌خواهم، ذهنیتی که می‌گوید “بیایید از این فرصت استفاده کنیم”، اما به دلایلی دفاع چپ توپ را بیرون زد. شاید هیچ چیزی از آن حاصل نمی شد، اما در این سطح و با این همه خطر، شما اجازه نمی دهید هیچ مخالفتی از آن خارج شود. ما توپ را در نیمه آنها بالا داشتیم، آنها را تحت فشار قرار دادیم، آنها آن را به داوید رایا پس دادند. فقط دیوانه کننده اگر کسی واقعاً به شدت آسیب دیده باشد، من همه طرفدار اخلاق ورزشی هستم، اما این چنین نبود.

درخشش اودگارد بیشتر بود، پاسی به هاورتز که ساکا با ضربه سر ارسالی اش به او ارسال شد، قبل از خطای گابریل در دفاع – شلیک یک پاس به پشت زینچنکو – دید که اولی واتکینز به تیرک دروازه برخورد کرد و توپ از روی خط برگشت. و درست فراتر از پست دور. بعد از آن چیزی که فکر می کنم یک لحظه مهم است فرا رسید، پس از مهار ضربه اودگارد، توپ به سمت ژسوس افتاد که برای تروسارد به میدان رفت. او تمام هدف را داشت که می خواست به آن هدف بزند، اما آن را مستقیماً روی امی مارتینز قرار داد. برای من این خیلی بیشتر از یک سیو عالی، یک اشتباه بد است، و سخت است تعجب نکنم که اگر در وقت استراحت پیشتاز بودیم، اوضاع چطور پیش می رفت.

با این وجود، من نسبتاً مطمئن بودم. اگر می توانستیم آن سطح را حفظ کنیم، مطمئناً راهی برای عبور پیدا می کردیم. متأسفانه نتوانستیم. شکی نیست که ویا در دوره دوم بهتر بود و بعد از استراحت بهترین تیم بود، بدون اینکه واقعاً چیز زیادی خلق کند. زینچنکو بعد از اینکه از یک کرنر دفاع کردیم، با بی دقتی به آنها دست کمک کرد (آیا او جوز هندی را در آنجا امتحان کرد؟)، شوت یوری تیلمانز هم به تیرک و هم به تیرک دروازه برخورد کرد و رایا در نهایت ضربه خورد.

در آن زمان ویا لئون بیلی را جایگزین موسی دیابی کرده بود و فکر می‌کنم انتقاد اصلی من از نیمه دوم این است که میکل آرتتا چقدر کند واکنش نشان می‌دهد و تلاش می‌کند تا حرکت را تغییر دهد. تاکهیرو تومیاسو به جای بن وایت که کارت زرد گرفته بود وارد زمین شد، به طوری که کم و بیش مانند لایک بود، در حالی که گابریل مارتینلی جایگزین تروسارد شد. این تاثیر چندانی بر نحوه انجام بازی نداشت، یا توانایی ما برای به دست آوردن جای پایی در خط هافبک، که با در نظر گرفتن بازیکنانی که ویلا از دست داده بودند، بازتاب خوبی در نحوه مدیریت آرتتا در این بازی نیست.

دقیقه 80 بود که او جورجینیو را به جای اودگارد به زمین فرستاد (آرتتا گفت که «چیزی احساس می‌کند» – حدس من این است: «از اینکه ما بازیکنان مهاجمی نداریم که از درخشش نیمه اول او استفاده کنیم») و اسمیت روو. برای عیسی هیچ کدام از بازیکنان کمکی نکردند و فشار ویا با چندین کرنر ادامه پیدا کرد، در حالی که ما برای خلق چیزی تلاش می کردیم. یک کرنر دیگر گل اول آنها را به ارمغان آورد، ما آن را کاملاً مشخص کردیم، ویا آن را در کانال سمت چپ بازی کرد، و یک توپ گمانه زنی در محوطه جریمه ما باعث شد که بیلی بدون علامت در موقعیت 1-0 قرار بگیرد.

چنین توپی هرگز نباید آنقدر دور شود، رایا واقعاً کار زیادی در پست جلویی خود انجام نمی دهد، و در عقب، دکلان رایس خوابیده است و از اینکه بیلی کجاست، بی خبر است. او در این فصل برای ما عالی بود، اما دیروز یکی از بهترین روزهای او نبود. در مورد دومی، جورجینیو – وارد زمین شد تا کمی امنیت در مالکیت ما ایجاد کند – آن را در بالای زمین به ارمغان آورد، آنها واتکینز را با یک پاس خالی کردند و علیرغم تلاش اسمیت رو، 2-0 شد. من فکر می‌کنم یک خوش شانسی در پایان وجود دارد، به این صورت که به اسمیت روو برخورد می‌کند و به سمت بالا و بالای رایا منحرف می‌شود، اما وقتی به بازیکنی مانند واتکینز اجازه می‌دهید چنین فضایی داشته باشد، واقعاً فقط یک نتیجه وجود دارد که او در فرمی است که در این فصل نشان داده است.

گل‌های دیرهنگام همیشه دردناک‌ترین گل‌ها هستند، اما در این رقابت قهرمانی، و با دیدن شکست لیورپول مقابل کریستال پالاس در اوایل روز، این‌ها مانند خنجر واقعی به قلب بودند. این چیزی در مورد آنچه این روزها همه ما از لیگ برتر می‌دانیم می‌گوید که یک شکست تنها چند امتیاز از منچسترسیتی با ۶ بازی باقی مانده باقی می‌ماند، می‌تواند شبیه به پایان روز باشد، اما واقعیت ما این است. عادت کرده ام هیچ حاشیه‌ای برای خطا وجود ندارد، به نظر می‌رسد که خطای ما در کریسمس قابل بازیابی است، اما وقتی در این مرحله یکی را بسازید اساساً کشنده است.

البته هر اتفاقی ممکن است بیفتد. این امکان وجود دارد که سیتی در جایی امتیاز از دست بدهد، و این طرز فکری است که سرمربی و بازیکنان باید داشته باشند، اما امروز از هر هوادار آرسنال، لیورپول یا احتمالاً هر تیم دیگری بپرسید و آنها به شما خواهند گفت که در مورد چه چیزی اجتناب ناپذیر است. بعد اتفاق می افتد این فیلم را قبلا دیده بودیم. شاید 115 بار، اما همین که هست.

همچنین توضیح می دهد که چرا پس از یک سال درخشان 2024، که در آن 12 بازی، 10 برد، 1 تساوی و تنها 1 باخت داشته ایم، امروز همه ما بسیار ضعیف هستیم. در چارچوب آن دوره، از آنچه این تیم در سه ماه گذشته تولید کرده است، این یک بازی بد است … شاید حتی یک نیمه بد … و در عین حال این یک ضربه واقعی است که اکنون در را برای من سیتی باز می کند تا برود و کاری را انجام دهد. آنها همیشه انجام می دهند. واقعیت این است که برای شکست دادن آنها به عنوان قهرمانی، اساساً باید کامل باشید، و چیزی که دیروز نیمه دوم به ما گفت این است که ما هنوز برای تلاش و رسیدن به آن کار داریم. و این یعنی کنار گذاشتن مضحک بودن این کار در وهله اول، زیرا آنقدر که ممکن است ما به آن عادت داشته باشیم، عادی نیست.

پس از آن، میکل آرتتا از تیمش خواست که با شروع بایرن در روز چهارشنبه، واکنش درستی نشان دهند:

اکنون زمان آن است که به عنوان یک رهبر، به عنوان یک شخصیت بایستید تا خود را به حساب بیاورید، زیرا وقتی چهار ماه پیروز می شوید و برنده می شوید و برنده می شوید و برنده می شوید، انجام آن بسیار ساده است. لحظه اکنون است.

این واقعا تنها پیامی است که او می تواند ارسال کند، زیرا هنوز چیزهای زیادی برای بازی کردن وجود دارد. جام بزرگی در اروپا در دسترس است و اگر اتفاق غیرمنتظره ای در لیگ برتر رخ دهد، باید برای آن هم آماده باشیم. هیچ راه دیگری برای نزدیک شدن به همه چیز وجود ندارد، اما پس از یک روز سخت دیروز، برای آرتتا چالشی خواهد بود که تیمش، پاهای خسته و همه چیز را برای آنچه پیش رو دارد، بالا ببرد. بیایید امیدوار باشیم که او بتواند این کار را انجام دهد، زیرا اگر دیروز ما را برای 8 شمارش پایین آورده بود، این یک ضربه ناک اوت نیست… با این حال، به هر حال.

باشه فعلا بذاریمش ما امروز صبح در حال ضبط یک Arsecast Extra برای شما هستیم، بنابراین مراقب تماس برای سوالات در توییتر باشید @gunnerblog و @arseblog در توییتر با هشتگ #arsecastextra – یا اگر عضو Arseblog در Patreon هستید، سوال خود را در این قسمت بگذارید #arsecast-سوالات اضافی کانال در سرور Discord ما.

پادکست باید حوالی ظهر منتشر شود. تا آن موقع.



https://arseblog.com/2024/04/arsenal-0-2-aston-villa-title-hopes-dented-after-poor-second-half/ منبع: