آقای اوت انداز هر سال دو بار با رفتنش اخراج می شود/ جایگاه ویژه اوتیس در فوتبال علی اصغری!



نادر محمدی با شماره 6 به چهره پیکان تبدیل شد. یک مدافع راست و وسط کاملا معمولی که دارای ویژگی بسیار خوبی بود، ویژگی که بازیکنان را به ستاره فوتبال ایران تبدیل می کند.

در فوتبال ایران، سیستم «علی اصغری» که شامل پرتاب‌های بلند یا پاس‌های بلند در محوطه جریمه برای استفاده از حملات تهاجمی است، همچنان مهم‌ترین و مهم‌ترین تاکتیک تیم‌ها برای رسیدن به هدف است. مربیان در پاسخ به این انتقادات همیشه می گویند که «در زمین های آسیب دیده ما فوتبال بازی نمی شود، پس باید در هوا بازی کنیم».

از لیگ تخت جمشید که «اکبر میثاقیان» به خاطر پرتاب های بلندش به «اکبر اوتی» معروف شد تا انقلاب و لیگ برتر حرفه ای که «علی علیزاده» بر اساس همین خصوصیت به استقلال و پرسپولیس رسید، پرتاب کننده ها همیشه بوده اند. در فوتبال ما جایگاه مهمی داشتند، حتی اگر هیچ ویژگی دیگری نداشته باشند!

به زبان ساده، کسی که بتواند شوت های بلند را بگیرد همیشه در فوتبال ما مورد توجه است. چه مدافع و چه مهاجم بدون نیاز به توانایی های دیگر! نادر محمدی با سبک خاصی تیراندازی می کند. با پشت و پشتی که باعث می شود وزن او به او کمک کند تا بالاتر بیفتد. میلاد محمدی پیش از این در جام جهانی روسیه تلاش کرده بود مانند او شوت بزند اما موفق نشد و همچنان سوژه دنیاست!

اما همین نادر محمدی در دیدار این هفته ذوب آهن و آلومینیوم – که میزبان تمرین ویژه اوت هایش بود – صاحب یک رکورد بین المللی دیگر شد. بازیکنی که یک بار برای جلوگیری از ضرباتش، خط زمین را یک متر جابجا کرد و نتوانست فاصله لازم را بگیرد!

اما کارنامه محمدی هیچ کدام از این چیزها نیست. او تنها بازیکنی است که در نیم فصل اول دو بار اخراج شده است.

محمدی برای اولین بار در پیکان این رکورد را به جای گذاشت که در یک نیم فصل دو بار اخراج شد. او فصل گذشته وارد ذوب آهن شد و دو بار در دور اول اخراج شد و حالا برای دومین سال پیاپی در اصفهان با پیراهن سبز دو بار اخراج شد تا به یک سوم لیگ برتر برسد!

و جالبتر اینکه به خاطر پرتابش اخراج شد که همین توانایی و دلیل شهرتش است. او ابتدا به سمت نیمکت تیمش رفت و حوله ای برداشت تا توپ خیس شده را خشک کند. کاری که همیشه با پیراهنش انجام می دهد. سپس بلند شد و آماده پرتاب شد اما تصمیم گرفت به سمت حوله برگردد و توپ را خشک کند!

در این مرحله بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید و میزبان در تلاش برای گلزنی بود. در نتیجه به این حرکت نادر محمدی به دلیل وقت گیر بودن اعتراض کردند و داور با نشان دادن کارت زرد دوم، او را با همان حوله سبز از زمین مسابقه اخراج کرد!



سرویس داخلی اخبار فوتبال