آقای بازیکن! جواد نکونام و مدیران را به خاطر انشعاب خود سرزنش نکنید/بازیکنان استقلال نباید به شعور هواداران توهین کنند


به گزارش خبروزی، فصل نقل و انتقالات آغاز شده و همه هواداران استقلال منتظرند تا ببینند با خریدهای تابستانی آبی پوشان چه اتفاقی می افتد. از سوی دیگر، قرعه کشی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2026 نیز انجام شد. دو موضوع فوق را با اصغر حاجیلو، ملی پوش سابق استقلال که سابقه مربیگری در آبی پوشان را دارد و البته مدیریت تیم ملی و استقلال را نیز بر عهده دارد، در میان گذاشته ایم.

از قرعه کشی مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی شروع می کنیم.

خوشبختانه قرعه خیلی خوب بود. گروه های دیگر را هم دیدم، شرایط آنجا واقعاً وحشتناک است، اما خوشبختانه چون اولین بودیم، شرایط بهتری برایمان ایجاد شد و باید بگویم که خودمان این شرایط را ایجاد کردیم. خوشبختانه به نیمه نهایی جام ملت ها رسیدیم و این مشکل نقش بسزایی در داشتن شرایط بهتر نسبت به اکثر مدعیان در قرعه کشی داشت.

آیا این بدان معناست که ما قبلاً صعود کرده ایم؟

نه، هرگز نباید چنین چیزی را بگویید زیرا این یک اشتباه جدی است. ما در گروه خوبی هستیم اما این بدان معنا نیست که همه چیز برای صعود آماده است، بلکه باید بجنگیم و در باد این گروه نخوابیم. ماموریت قطر مشخص است. این تیم دو بار پیاپی قهرمان جام ملت ها شده و باید حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. ما سال هاست که ازبکستان را می شناسیم و البته اکنون باید قرقیزستان را جدی بگیریم، زیرا ازبک ها و قرقیزستان ها ریشه در فوتبال قدیم شوروی دارند. بازی گرجستان مقابل پرتغال در جام ملت های اروپا درس خوبی برای ما بود. باید از بازی گرجستان درس بگیریم چون همه این کشورهای تازه استقلالی با ریشه روسی فوتبال بازی می کنند و اصلا تیم های آسانی نیستند. در شرایط عادی تیم ملی ایران بهتر از حریفانش است اما نباید فکر کرد که همه چیز برای صعود تمام شده است.

پس از پایان مرحله قبلی مقدماتی جام جهانی، بسیاری از کارشناسان معتقدند نیمکت تیم ملی باید تقویت شود و قلعه نویی به دستیاران جدید نیاز دارد. نظرت راجع به آن چیست؟

دستیاران آقای قلعه نویی همگی از شخصیت های شناخته شده ای هستند که برخی از آنها بازیکنان بزرگی بودند و در جام جهانی حضور داشتند. آنها دوره های مربیگری را گذرانده اند و توانمند هستند، اما امیر قلعه نویی قطعا آنقدر باهوش است که بداند ستون فقرات تیم ملی ایران بر پایه لژیونرها است و این افراد با مربیان بزرگی در اروپا کار می کنند، بنابراین باید نیمکت را کاملا تقویت کند. از تیم ملی ما به یک مربی اروپایی نیاز داریم که علاوه بر حمایت فکری از سرمربی پرافتخار تیم ملی، از دانش فنی بالایی نیز برخوردار باشد که بتواند در لحظات حساس ایده های خاصی بدهد و البته لژیونرهای ما نیز آن را به طور کامل از یک دیدگاه فنی و علمی در جام ملت ها که چند ماه پیش برگزار شد، شاهد بودیم که گاهی بازیکنان سرشناس ایرانی مانند آزمون، طارمی، جهانبخش و قدوس در دام حریفان قرار می گرفتند. دلیل اصلی این اتفاق این است که آنها بازیکنان ما را می شناسند و تا حد امکان آنها را با دقت تجزیه و تحلیل می کنند. در چنین شرایطی باید مربیانی داشته باشیم که با سرمربی تیم تدابیر تاکتیکی خاصی برای رفع مشکل در نظر بگیرند. فکر می کنم نیمکت تیم ملی به یک دستیار جدید اروپایی نیاز دارد.

به استقلال برسیم. هواداران این تیم از همین حالا نگران لیگ بیست و چهارم هستند

استقلال نسبت به فصل قبل قطعا با هیات مدیره جدید وارد عرصه می شود و هلدینگ خلیج پرسیک به عنوان مالک جدید استقلال از مدیران منصوب شده حمایت خواهد کرد. حالا باید فکری بکنند و بازیکنان مورد نیاز جواد نکونام را بخرند. حالا باید یک تیم خوب برای لیگ بیست و چهارم بسته شود. این حق واقعی و طبیعی هواداران استقلال است که از تیم خود فوتبالی زیبا، محکم و بدون استرس ببینند و از هفته اول شاهد نتایج مطلوب آبی پوشان باشند. نتایجی که امیدوارم در نهایت منجر به قهرمانی شود. هواداران استقلال دیگر تحمل دیدن نتایج استقلال بر دوش داوران، مشکلات مدیریتی و… را ندارند. هواداران استقلال دیگر تحمل گذشته را ندارند و البته این باشگاه آنقدر بزرگ است که اگر خوب تمرین و تجهیز شود، علاوه بر لیگ برتر ما در مسابقات آسیایی نیز نتایج خوبی کسب خواهد کرد. باور کنید من خوشبین هستم اگر استقلال خوب جذب کند و همه چیز در اختیار داشته باشد حتی می تواند ستاره سوم را هم بگیرد و دوباره قهرمان آسیا شود. البته باز هم تاکید می کنم که باید امکانات لازم فراهم شود. بازیکنانی که سرمربی تیم نیاز دارد باید استقلالی شوند تا فضا برای موفقیت کاملا مهیا شود.

آقای بازیکن!  جواد نکونام و مدیران را به خاطر انشعاب خود سرزنش نکنید/بازیکنان استقلال نباید به شعور هواداران توهین کنند

امروز صحبت از احتمال جدایی حسین حسینی از استقلال است. بازیکنی که قبلا با او کار کرده اید

گوش کن اگر کسی استقلال را دوست ندارد و می خواهد از این تیم برود بهتر است برود. آقای حسینی یا هر بازیکن دیگری اگر مشکلی برای ماندن در استقلال دارد، حالا به صراحت مطرح کند تا همه بدانند مشکل چیست. علیرضا بیرانوند از پرسپولیس جدا نشد؟ سران باشگاه در مورد بیرانوند چه کرده اند؟ آنها برای او آرزوی موفقیت کردند و به دنبال یک دروازه بان جدید رفتند. در یک مقطعی می بینید که جواد نکونام به عنوان سرمربی تیم به هر دلیلی بازیکنان خاصی را نمی خواهد و باید به نظر او احترام گذاشت زیرا در نهایت نکونام یا هرکسی که سرمربی است باید پاسخ دادن. برای نتیجه اما اگر بازیکن استقلال از جایی که می دهد بیشتر پول می گیرد، جدایی خود را مقصر نکونام و مدیریت باشگاه نکنید. هر بازیکنی که احساس می کند به هر دلیلی نمی تواند در استقلال بماند یا اصلا نمی خواهد بماند، باید موضوع را به صراحت در رسانه ها با مردم مطرح کند تا مشکل به گردن جواد نکنام یا مدیران نباشد و آنها نباشند. محکوم شد.

گاهی می بینیم که برخی از بازیکنان استقلال و البته پرسپولیس پیشنهادهای مالی بسیار بهتری از تیم های دیگر دریافت می کنند اما به جای اینکه صریح این مشکل را بیان کنند و صادقانه بگویند قصد جدایی دارند تا مشکلات مالی خود را حل کنند، توپ را در زمین رها می کنند. زمین مربیان و مدیران پرتاب می کنند.

به صراحت می گویم که به همه بازیکنان استقلال فکر نمی کنم و مطمئناً در بین آنها افراد زیادی هستند که برای آبی پوشان و هواداران این تیم احترام زیادی قائل هستند، اما با برخی از بازیکنان صحبت می کنم که به جای اینکه صادق باشند. و شفاف با مردم در مورد دلایل. آنها در مورد جدایی خود صحبت می کنند، آنها متفاوت رفتار می کنند. بیایید صادقانه به مردم بگوییم که به ما پیشنهاد مالی بهتری داده اند و می خواهیم از استقلال جدا شویم تا سطح زندگی خود را بالا ببریم. اگر این را بگویند حتما هواداران قبول می کنند اما بازیکنان استقلال نباید به شعور هواداران توهین کنند. حقیقت را به مردم بگویید و مطمئن شوید که با شما خوب رفتار خواهد شد.

به نظر شما اگر بازیکنی پیشنهادی بسیار بالاتر از پیشنهادی که استقلال به او می دهد داشته باشد و این سوال را با افکار عمومی مطرح کند، آیا واقعاً هواداران آن را قبول می کنند؟

هواداران رئال با کسانی که در عمرشان استادیوم نرفته اند و در فضای مجازی سمپاشی می کنند کاملا متفاوت هستند و این افراد باید از یکدیگر جدا شوند. وقتی یک فوتبالیست می آید و صادقانه می گوید که می خواهد پیشنهاد مناسب تری را برای بهبود زندگی اش بپذیرد، شک نکنید که هوادار هم قبول می کند چون خودش را جای آن بازیکن می گذارد. هواداران هم زندگی دارند و سعی می کنند وضعیت خانواده خود را بهبود بخشند، بنابراین به بازیکنی که چنین تصمیمی گرفته است حق کامل می دهند. البته با کمال صداقت باید گفت که در سال های اخیر درآمد بازیکنان استقلال اصلا بد نبوده و خدا را شکر پول زیادی وارد فوتبال شده است. بار دیگر تاکید می کنم هر بازیکنی که قصد جدایی از استقلال را دارد باید دلایل خود را شفاف و شفاف برای رسانه ها توضیح دهد و دلیل جدایی خود را به گردن جواد نکونام و مدیران نیندازد.

و کلام آخر؟

قرعه کشی جام جهانی انجام شد و تیم ملی که متعلق به همه ایرانیان است باید تا رسیدن به مرحله نهایی این پیکارها حمایت شود. امیدوارم امیر قلعه نویی و شاگردانش که در توانایی و ارزششان شکی ندارم روزهای بسیار خوبی را برای ما رقم بزنند و مطمئنم چنین اتفاقی هم خواهد افتاد. در مورد استقلال هم از صمیم قلب امیدوارم تیمی که سال ها در آن حضور دارم و جز آبی پوشان لباس دیگری در آن بر تن نکرده ام، در لیگ بیست و چهارم و در مسابقات آسیایی موفق باشد. که دل هواداران، سرمربی و مدیریت باشگاه شاد شود.

بیشتر بخوانید: پشت صحنه جذب بازیکن خارجی برای استقلال/نکونام در سکوت به باشگاه نه گفت!



سرویس داخلی اخبار فوتبال