آقای دیپلمات تا پایان فصل در سپاهان


سرویس خبر شماره: 2003351
30 فوریه 1402 در 8:44 ب.ظ.
744 امتیاز خبر

0نقطه نظر

پشت صحنه شایعات رقیب همشهری

مدیرعامل سپاهان به شایعات و اظهارنظرهای غیر کارشناسی توجهی نمی کند.

آقای دیپلمات تا پایان فصل در سپاهان

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، مجتبی فریدونی، مدیرعامل سابق ذوب آهن که معمولا در مورد مسائل مختلف فوتبال ایران به ویژه مسائل مربوط به دو باشگاه اصفهانی اظهار نظر می کند، با انتشار مطلبی و به نقل از کاندیدای مورد نظر خود را برای جایگزینی منوچهر نیکفر اعلام کرد. در شرایطی که به نظر می رسد سپاهان برای موفقیت نیازی به این تغییرات ندارد.

فصل جاری رقابت های فوتبال سپاهان با مشکلات ریز و درشت زیادی آغاز شد و عدم ثبت قرارداد عیسی آل کثیر و برایان دابو اولین مشکل طلایی پوشان اصفهانی در شروع فصل جدید و به مرور زمان بود. در گذشته مشکلات سپاهان بیشتر شده است.

با رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران و به دنبال رای کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا، طلای پوشان اصفهانی در جایگاهی قرار گرفت که تا به حال تجربه نکرده بود و در این بین مشکلات مربوط به بازنشستگی بود. محمدرضا ساکت و فشارهای وارده بر طیب نیا از سوی مقامات بالاتر. مدیرعامل کارخانه فولاد مبارکه سپاهان در این مراسم حضور داشت که باعث شد پس از بازگشت این تیم از بازی برگشت مقابل اتحاد، مدیرعامل سپاهان صندلی خود را در مجموعه باغ فردوس ترک کند. .

در این شرایط منوچهر نیکفر که قبل از بازگشت محمدرضا ساکت یکی از فعال ترین اعضای هیات مدیره باشگاه بود، بار دیگر ماموریت نظم بخشیدن به اوضاع نابسامان سپاهان را برعهده گرفت. او در شروع لیگ هجدهم توانست سپاهانی را که روزهای عجیبی را پشت سر گذاشته بود و فصل را با رتبه پایین چهاردهم لیگ هفدهم به پایان رساند، با انتخاب امیر قلعه نوعی به ثبات لازم برای بازگشت به گروه مدعیان برساند.

1992673

البته در دوره جدید شرایط برای نیکفر کاملا متفاوت است و این شخصیت در شرایطی هدایت باشگاه را برعهده گرفت که مشکلات مربوط به تغییر قرارداد 6 بازیکن تیم در شرایط اضطراری بود و در این میان یکی از مهم ترین چالش هایی که باید از آن عبور کرد، آماده سازی زمینه برای بازگشت سپاهان است. ورزشگاه نقش جهان در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت.

در واقع در چنین شرایطی بود که سپاهان سه شکست متوالی را تجربه کرد و چند ساعت قبل از بازی مقابل گل گهر بود که موریس و سایر اعضای سپاهان در حالی که پرواز اصفهان به کرمان طول کشیده بود، به طرز فجیعی از حضور 6 ستاره این تیم محروم شدند. محل. من تازه فرود آمدم، به من اطلاع دادند. اما نیکفر چند روز پس از رویارویی با گل گهر در حالی که از حضور 6 ستاره در تیمش محروم بود، نیکفر توانست مجوز استفاده از سه بازیکن تحت تعقیب کادر فنی را به هر ترتیبی برای آخرین بازی نیم فصل به دست آورد. فصل مقابل شمس آذر. و همچنین با مذاکرات حساس و جلساتی که با مقامات ذیربط داشت، توانست شرایط را برای بازگشت والی ها به نقش جهان در آسیا فراهم کند.

در این بین فقط بدشانسی می توانست کار سپاهان را پیچیده تر کند و آنها که تنها نمایندگان باقی مانده فوتبال ایران بودند با بدترین و سخت ترین قرعه ممکن در لیگ قهرمانان آسیا روبرو شدند و بازی با وجود الهلال پیش رفت. این عنوان را با نتیجه 3 بر 1 به دست آورد. اما عملکرد شاگردان مورایس در نیمه اول که با پیروزی آنها به پایان رسید تحسین برانگیز بود و اگر اخراج ناگهانی در نیمه دوم نبود. دانشجو، شاید نتیجه متفاوت بود.

سپاهان در ماه‌های اخیر شرایط پرتلاطمی را پشت سر می‌گذارد و حالا می‌توان گفت بعد از این ماه‌های پرتلاطم به ثبات نسبی رسیده و بحث‌های تغییرات دوباره داغ شده و جالب است که مردم درباره سپاهان اظهار نظر می‌کنند. و آینده مدیریتی او که به اردوی تیم می رسد. رقبا و همشهریان جای خود را دارند و شاید بهترین کار این است که در این مرحله سرنوشت تیم را تعیین نکنند.

در این شرایط شاید بهترین کار حمایت، تشویق و انرژی دادن به منوچهر نیکفر باشد که وضعیت باشگاه اصفهانی ها را به خوبی می شناسد و به عنوان یک مقام دیپلماتیک با رفتار معقول خود توانسته بود در مدت کوتاهی که داشت از بسیاری از مشکلات جلوگیری کند. باشگاه و مهمترین تیمش را در نظر بگیرید.

اگرچه سپاهان با توجه به نتیجه کسب شده در بازی برگشت در شرایط بسیار سختی در آسیا قرار گرفته است، اما عملکرد تیم مورائیس در نیم فصل طلایی، اصفهانی ها را به عنوان یکی از جدی ترین مدعیان قهرمانی معرفی کرده است. لیگ برتر. و جام حذفی در آسیا به نظر می رسد کسب ششمین قهرمانی لیگ برتر و پنجمین جام حذفی در اولویت هواداران سپاهان باشد نه تغییرات مستمر مدیریتی و رسیدن به ثبات باشگاهی.

مدیرعامل سابق ذوبی ها که هنوز هم حرفه ای است باید در مورد ثبات کلیدواژه درون باشگاه سپاهان تجدید نظر کند مگر اینکه قصد دیگری داشته باشد.

مجله اخبار فوتبال داخلی