آمار ضعیف تیم یحیی در بازی های بزرگ؛ قرمزها در 2 بازی غول امن بودند!/ پرسپولیس چطور مقام اول را از دست داد؟

پرسپولیس در هفته دوازدهم باید دربی تهران را با استقلال برگزار کند. آنها قبل از دربی 2 بازی راحت تری مقابل ملوان و مس کرمان دارند. 2 دیداری که امتیاز آنها می تواند حال و هوای خوبی را قبل از حساس ترین مسابقه فصل به آنها بدهد. برنامه خوب هفته دهم و یازدهم برای پرسپولیس امیدوارکننده است اما سرخپوشان قبل از این 2 مسابقه باید با مس رفسنجان بازی کنند. یکی از تیم هایی که در این فصل هنوز شکست نخورده و در لیست تیم های ستاره لیگ قرار دارد. ناکامی در دیدار هفته آینده مقابل مس رفسنجان می تواند در بدترین حالت ممکن پرسپولیس را به رده پنجم برساند. یحیی گل محمدی برای فرار از 3 هفته ناکامی باید طلسم بردهای بزرگ را بشکند و در هفته آینده در تهران امتیازهای زیادی کسب کند.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

غول بی آزار

در حال حاضر گل گهر، پرسپولیس، استقلال، سپاهان، مس رفسنجان، فولاد و تراکتور تیم های اول تا هفتم لیگ هستند. تیم هایی که قبل از شروع فصل با توجه به خریدهایشان می توانستند خود را حدس بزنند که در رده های اول جدول قرار بگیرند. پرسپولیس در این فصل با سه تیم در میان رقبای بزرگ بازی کرده است. فولاد، تراکتور و سپاهان سه خواستگار پرسپولیس بودند. پرسپولیس مقابل فولاد و سپاهان به تساوی رسید و مقابل تراکتور شکست خورد. دو امتیاز در سه بازی که برای آنها رکورد بدی است. نکته دیگر اینکه پرسپولیس در این سه دیدار گل نزد. پرسپولیس در بازی های بزرگ گل نمی زند و حتی موقعیت های زیادی هم خلق نمی کند. درصد گل پرسپولیس مقابل فولاد 0.45 و مقابل سپاهان 0.38 بود. با بازی با تراکتور و نه پنالتی جنجالی، امید گل این تیم به زیر میله یک می رود.

فرار از سه گانه

آمار ضعیف تیم یحیی در بازی های بزرگ؛  قرمزها در 2 بازی غول آسا سالم بودند!  / پرسپولیس چگونه صدر جدول را از دست داد؟

پرسپولیس در پایان هفته ششم قهرمانی با 14 امتیاز صدرنشین شد و فاصله خوبی با سایر تیم های مدعی داشت. 2 نتیجه بد اما شرایط را تغییر داد. پرسپولیس در 2 بازی اخیر خود به مصاف تراکتورسازی و سپاهان رفته است که در هیچ کدام نتوانسته پیروز شود. شاگردان گل محمدی پس از باخت هفته گذشته با استقلال در صدر جدول قرار گرفتند و تساوی این هفته مقابل سپاهان هم امتیاز گل گهر را به آنها داد. با این تفاوت که گلزنان پرسپولیس را با تفاضل گل بهتر به رده دوم فرستادند. سپاهان هم فاصله امتیازی با پرسپولیس را کم کرد و با اختلاف 2 امتیازی سه تیم برتر را تعقیب کرد. اگر فولاد در بازی تاخیری پیروز شود به یک امتیاز می رسد. تمامی این تیم ها در 2 بازی اخیر خود امتیاز بیشتری نسبت به پرسپولیس کسب کرده اند.

از دست دادن تاج و تخت

پرسپولیس در این هفته مقابل سپاهان در اصفهان متوقف شد و با توجه به برد گل گهر مقابل نفت مسجد سلیمان صدر جدول را به این تیم واگذار کرد. پرسپولیس در این بازی نتوانست موقعیت های زیادی روی دروازه حریف ایجاد کند و تنها موفقیت آنها بسته نگه داشتن دروازه بود. یحیی گل محمدی و تیمش در این فصل آمار خوبی در بازی های بزرگ ندارند و این مشکل شاید تهدیدی برای رویای قهرمانی آنها باشد.