آمار غیرمنتظره یک پرسپولیسی مقابل قرمزها/ مردی که 11 بار در پرسپولیس شکست خورد!

وقتی تارتار قهرمانی پرسپولیس را متوقف می کند!

زمانی که انتقادات هواداران رقیب پرسپولیس به نتایج مهدی تارتار مقابل این تیم به اوج خود می رسید، یکی از انتقادات مربوط به پنالتی بود که دروازه بان تارتار به ثمر رساند. در دیدار پرسپولیس و پارس جنوبی جم که خطای پنالتی برای تیم میزبان اعلام شد، محسن فروزان ضربه پنالتی را به سمت علیرضا بیرانوند زد. ضربه ای که به دو تیرک پرسپولیس برخورد کرد اما توپ وارد دروازه نشد. تارتار نیز در این خصوص گفت که فروزان با تصمیم شخصی خود این ضربه را زده و تارتار با پنالتی دادن به او موافقت نکرده است.

مهدی تارتار در 19 بازی با پرسپولیس 3 برد و 11 باخت داشت. البته از آنجایی که او معمولا در نیمه پایین جدول مربیگری تیم های با تجربه دارد، چنین آماری دور از انتظار نیست. تارتار در 18 تقابل با استقلال تنها 2 برد و 12 باخت. حتی مقابل تراکتور، سپاهان و فولاد نیز تعداد بردهای تیمش از 2 بیشتر نشد و به ترتیب 10، 9 و 9 باخت و 7 باخت.

آمار غیرمنتظره یک پرسپولیسی مقابل قرمزها/ مردی که 11 بار در پرسپولیس شکست خورد!

فصل گذشته 3 تساوی متوالی استقلال باعث شد تا پرسپولیس فاصله امتیازی با بالای جدول را کاهش دهد. اما بازی با ذوب آهن باز هم پرسپولیس را به وقفه کشاند تا مهدی تارتار مقابل پرسپولیس به تساوی رسید و رویای قهرمانی استقلال را گرد هم آورد.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

تصویر ماندگار از پنالتی

البته پایین پله همیشه اینقدر به سمت پرسپولیس نبوده است. در فصل 92-93 و در حالی که تارتار برای چهارمین بار در هفته بیست و سوم روی نیمکت نشست، موفق شد علی دایی پرسپولیس را شکست دهد. اتفاقی که پرسپولیس را از لیگ حذف کرد و جام در پایان فصل نصیب فولاد خوزستان شد. تارتار یک بار برای اعاده حیثیت به این ماجرا اشاره کرده بود. تارتار که زمانی دستیار علی دایی بود در مصاحبه ای گفته بود که اگر پرسپولیس را می گذاشتم می گذاشتم علی دایی قهرمان نشود نه اینکه تیمش او را شکست می داد.

مهدی تارتار و یحیی گل محمدی سرمربیان دو تیم در اولین بازی فصل محروم هستند. نکته قابل توجه در تقابل این دو تیم این است که تارتار مقابل مربی ای چون یحیی گل محمدی آنقدر شکست نخورد. یحیی در 8 بازی مچ حریفش را به زمین زد. تارتار در 9 بازی اخیر خود مقابل پرسپولیس 7 بازی را باخته است.

مهدی تارتار اگرچه هرگز سرمربی تیم مورد علاقه هواداران نبوده، اما تقابل های او با پرسپولیس همیشه نزدیک بوده است. بخشی از این حواشی به نتایج مهدی تارتار مقابل پرسپولیس برمی گردد. پرسپولیس با غلبه بر یاران مهدی تارتار 3 بار قهرمان لیگ برتر شده است. از آنجایی که هواداران تیم رقیب معمولا به توقف پرسپولیس در چنین دیدارهایی امیدوار بودند و هر بار با شکست مواجه می شدند، این حساسیت نسبت به مهدی تارتار بیشتر شد. اتفاقی که تارتار را مجبور به پاسخگویی کرد: در این 5 سال استقلال و سپاهان نتوانستند پرسپولیس را شکست دهند.

در 10 دسامبر 2018 در فصلی که پرسپولیس با گابریل کالدرون و شاهین بوشهر با 5 گل استقلال و فولاد را شکست داد، نفت مسجد سلیمان مهدی تارتار با یک گل در ورزشگاه آزادی شکست خورد. این اتفاق برای کالدرون گران تمام شد و برانکو ایوانکوویچ از روی سکوها دست زد.