آمار فاجعه رونالدو در گلزنی/ آمار تبدیل شوت به گل بازیکن برتر هلند!

در آماری که اخیرا منتشر شده، مشخص است که امتیازات کریستیانو رونالدو، فوق ستاره منچستریونایتد در شروع فصل جدید به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

جادن سانچو از منچستریونایتد پس از دو گل تنها در هفت شوت سوم است. پس از او والیان آلوارز از منچسترسیتی و الکساندر ایسک پسر جدید نیوکاسل در رده پنجم قرار دارند. بقیه 10 نفر برتر را پتسون داکا از لستر، ایوان تونی از برنتفورد، کالوم ویلسون از نیوکاسل، تایوو آوونی از ناتینگهام فارست و روبرتو فیرمینو از لیورپول تشکیل می دهند. هری کین اسطوره تاتنهام پس از به ثمر رساندن 10 گل از 49 شوت، از 10 گل برتر خارج شده و در رده دوازدهم قرار دارد.

لازم به ذکر است افرادی که در این آمار قرار می گیرند باید در این فصل پنج شوت یا بیشتر در لیگ داشته باشند. با این حساب همه فکر می کنند جادوگر منچسترسیتی «ارلینگ هالند» در بالای جدول است. بازیکن 22 ساله نروژی به لطف 17 گل از 47 شوتی که به سمت دروازه فرستاده، ضریب تبدیل 36 درصدی دارد.

آمار فاجعه رونالدو در گلزنی/ آمار تبدیل شوت به گل بازیکن برتر هلند!



سرویس اخبار فوتبال خارجی

و حالا مشخص است که رونالدو با 5 درصد تبدیل شوت، با تنها 1 گل زده پس از 22 شوت در این فصل، او را در رده 53 جدول قرار داده است. تعدادی از مهاجمان کمتر شناخته شده بالاتر از بازیکن منچستریونایتد قرار گرفته اند. از جمله مهاجمانی مانند آدام آرمسترانگ از ساوتهمپتون، الکس ایووبی از اورتون و لئون بیلی از استون ویلا.

اما کاملاً باورنکردنی است که در رتبه دوم قرار دارد. وقتی صحبت از این معیار می شود، یک بازیکن بالاتر از مهاجم سابق بوروسیا دورتموند می نشیند. آن مرد کیفر مور از بورنموث است. این بازیکن 30 ساله ولزی در این فصل تنها 8 شوت به ثمر رسانده است که 3 تای آنها را به ثمر رسانده است. این به او نرخ تبدیل 38 درصدی می دهد: بهترین در لیگ برتر. او در صدر فهرست قرار دارد، درست جلوتر از هلند، و تعداد زیادی نام شگفت‌انگیز دیگر ۱۰ نفر برتر را تشکیل می‌دهند.

نرخ تبدیل شوت به گل او از 16 درصد در فصل گذشته به تنها 5 درصد در فصل 2022-23 کاهش یافته است. این موضوع باعث شد تا مجله سان به بررسی جایگاه اسطوره پرتغالی در میان دیگر مهاجمان لیگ برتر بپردازد.