آمار ناامید کننده مهاجمان وارداتی از پرسپولیس/ مهاجم خارجی چوب جادو دارد؟

آیا می دانید در کل تاریخ این باشگاه از ده ها بازیکن خارجی که به خدمت قرمزها درآمده اند، تنها چهار نفر توانسته اند گل دو رقمی بزنند؟ این یک آمار خیره کننده است، اما واقعیت دارد. برترین گلزن خارجی تاریخ پرسپولیس آلن ویتل است که برای این تیم در جام تخت جمشید بازی کرد و در مجموع 16 گل برای سرخ پوشان به ثمر رساند. دومین گلزن برتر تاریخ قرمزها گادوین منشا با 14 گل است و ابراهیم توره با 13 گل در رتبه بعدی قرار دارد. چهارمین و آخرین نفری که توانست 10+ گل برای پرسپولیس به ثمر برساند ایمون زاید بود. نکته جالب اینکه زاید 9 گل از 12 گل خود را در قالب سه هت تریک به ثمر رساند. مقابل استقلال، راه آهن و الشباب امارات. خودشه.

این تمام ماجرای مهاجمان خارجی پرسپولیس است. بنابراین اگر فکر می کنید بازیکنی که به زودی به جمع قرمزها می پیوندد هر فصل 20 گل برای این تیم به ثمر می رساند، احتمالا در اشتباه هستید. البته امیدواریم این اتفاق بیفتد و این بار انتخاب بهتری برای پرسپولیس انجام شود اما تجربه تاریخی و آنچه روی کاغذ می بینیم به ما می گوید انتظار معجزه نداشته باشیم. آخرین مهاجمان خارجی که به پرسپولیس پیوستند، بازیکنانی چون استوکس، اوساگونا و جونیور براندائو بودند که روی هم فقط یک گل برای این تیم به ثمر رساندند. مهم ترین گزینه تابستانی باشگاه، کاسیانوی برزیلی بود که آمار دفاعی صفر داشت و بعد از همه آشفتگی ها در نهایت به الفیصلی در دسته دوم عربستان پیوست. حالا بیش از هرکسی نام لوکادیا مهاجم هلندی بر سر زبان هاست که البته آمار و رکوردهای بهتری نسبت به بقیه دارد اما اگر بیاید بعید است چوب جادویی بیاورد.

این مقاله به باشگاه پرسپولیس برای تاخیر در جذب مهاجم خارجی توصیه نمی کند. هرگز. بگیر، خوب بگیر، اما همه چیز را به این تازه وارد گره نده. خلاصه 50 سال حضور مهاجمان خارجی در پرسپولیس همان ناامید کننده ای بود که خواندید. این در حالی است که جوانی مثل مهدی عبدی از بسیاری از خارجی هایی که کمترین رقم قرارداد را دارند، بیشتر گل زده است. حتی فصل قبل که خیلی کمتر بازی می کرد، در طول بازی به اندازه گادوین موشه گل زد. هر دو 7 گل زده اند اما یحیی گل محمدی به عبدی لطفی ندارد و از عدم جذب گلایه دارد! حالا ماجرای طارمی و علیپور که آمار عجیبی از خود به جای گذاشته اند متفاوت است. صمیمانه امیدوارم پرسپولیسی ها علاوه بر همه حاشیه ها و جنجال ها و عصبانیت ها برای داشتن مهاجم خارجی نیم نگاهی هم به استعدادهای خودشان داشته باشند. از جایی که طارمی، علیپور و عبدی آمده اند، هنوز هم می توان مهاجمی را پیدا کرد که به اندازه مهاجمان 10 دلاری خارجی گل بزند.



سرویس داخلی اخبار فوتبال