آنچلوتی چه رویایی برای امباپه داشت؟


سرویس خبر شماره: 2055453
27 جولای 1403 ساعت 8:25 ب.ظ.
2.5 هزار |

4نقطه نظر

با انتقال کیلیان امباپه به رئال مادرید، یکی از بزرگترین چالش های کارلو آنچلوتی، یافتن بهترین ترکیب برای ستاره تیمش است.

آنچلوتی چه رویایی برای امباپه داشت؟

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، در دوره ای از دوران حرفه ای کارلو آنچلوتی، هواداران نسبت به آینده این مربی ایتالیایی تردید داشتند. اما نه، این تردیدها نه به اواسط دهه 1990 بازمی گردد، زمانی که او دوران مربیگری خود را آغاز کرد و نه پس از شکستش مقابل لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2005، پس از پیوستن به ناپولی در تابستان 2018، این تیم متحمل شکست زودهنگام شد مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا این بدترین خروج زودهنگام آنچلوتی از مسابقات از سال 2000 بود. آنها در سری آ دوم شدند، اما در همان فصل در مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا نیز شکست زودهنگامی را متحمل شدند. کارلوتو یک سال بیشتر دوام نیاورد و پس از اخراج از ناپولی در دسامبر 2019، به سرعت راهی اورتون شد. او شروع خوبی در لیورپول داشت، اما با کسب مقام دهم در لیگ برتر انگلیس به کار خود پایان داد.

خیلی ها فکر می کردند که بازگشت رئال مادرید در تابستان 2021 معجزه خواهد بود، اما چند ماه بعد این آنچلوتی بود که پس از اخراج زین الدین زیدان، رئیس باشگاه، فلورنتینو پرز تماس گرفت و به او گفت: “اگر نیاز داری مربی، من اینجا هستم.”

این تصمیم کهکشانی ها را به ارتفاعات جدیدی برد. آنچلوتی با رئال مادرید به عنوان اولین سرمربی تاریخ برای چهارمین بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و فصل گذشته نیز این موفقیت را تکرار کرد. پس از کسب چندین جام داخلی دیگر، دنیای فوتبال اکنون مشتاق است راز او برای پایان دادن به هر فصل با یک سیگار را بداند.

2055119

او در اولین حضور خود در برنابئو، پس از دوران ژوزه مورینیو در چندین ترکیب مختلف از جمله 1-3-2-4، 2-4-4 و 3-3-4 بازی کرد. آنچلوتی به بازیکنانش آزادی بیشتری داد و در عین حال از توانایی های طبیعی آنها نهایت استفاده را برد. با دادن آزادی بیشتر به کریستیانو رونالدو برای عمل کردن در سمت چپ حمله به جای نقش سنتی مهاجم، او به استعداد خود اجازه داد تا شکوفا شود. کریم بنزما در دومین دوره حضورش در رئال نیز با آزادی عمل بیشتر به مهاجم اصلی این تیم تبدیل شد. بعداً به این دو نکته باز خواهیم گشت.

رئال مادرید تحت هدایت آنچلوتی به بازی مستقیم و عمیق با تاکید بر تعادل و سازماندهی دفاعی ادامه می دهد. کیلیان امباپه به یک تیم بسیار روان و با تجربه متشکل از فوق ستاره های 20 و 30 ساله خواهد پیوست که دو بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و هر عنوان داخلی اسپانیا شده اند. اما جای خالی آنها در مرکز خط حمله قابل مشاهده است.

بزرگترین تفاوت بین فصل های 2022-23 و 2023-24 سرچشمه اهداف این تیم است. فصل گذشته، بنزما 23 گل، 6 گل بیشتر از وینیسیوس جونیور به ثمر رساند و به عنوان نقطه کانونی تیم درخشید. اما فصل گذشته بدون حضور این بازیکن فرانسوی، جود بلینگهام با دو گل بیشتر نسبت به وینیسیوس جونیور، بهترین گلزن باشگاه شد، زیرا این هافبک انگلیسی وظیفه گلزنی را برعهده داشت و در راس خط حمله رئال بازی می کرد.

2054965

با توجه به اینکه امباپه در پست وینگر چپ برزیل قرار نخواهد گرفت و تمایل چندانی برای بازی در سمت راست ندارد، رئال کارلو باید از این بازیکن که بسیاری آن را بهترین بازیکن حال حاضر جهان می دانند، در پست آزاد استفاده کند. در راس حمله

اگرچه جدایی کریم بنزما از رئال مادرید هرگز به طور کامل احیا نشد و نقش او با حرکات عمیق جود بلینگهام تا حدودی “مشکوف” شد، اکنون با آمدن کیلیان امباپه، به نظر می رسد جانشین واقعی بنزما پیدا شده است.

رقابت این دو بازیکن برای توپ طلای امسال تماشایی خواهد بود. جالب است که ببینیم جاد چگونه به بازی در موقعیت‌های کم گل‌تر با هدایت امباپه در خط حمله واکنش نشان می‌دهد.

یکی از مهمترین ویژگی های کارلو آنچلوتی توانایی او در ایجاد و حفظ روابط عالی با بازیکنانش است. اگر او بتواند بین این دو بازیکن هماهنگی ایجاد کند – و همچنین با وینیسیوس جونیور – بعید نیست که آنچلوتی بتواند ششمین عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا و بعد از آن را کسب کند.

با حضور امباپه به عنوان بازیکن آزاد، دوران جدیدی از کهکشانی ها در رئال مادرید آغاز شده است و آنها مرد ایده آلی را دارند که این تیم را برای فتح قله های بزرگتر هدایت کند.

مجله اخبار فوتبال خارجی