آهنگ رستگاری ژاکا | آرسبلاگ … وبلاگ آرسنال

بیشتر از همه، خوشحال شدم که او روز خود را در مقابل وولوز با یک بریس و یک تعویض آگاهانه در نیمه دوم به پایان رساند که به او اجازه داد تا افتخارات فردی را به دست آورد. درک اینکه چرا قرارداد چهار ساله در جای دیگر برای بازیکن جذاب است و درک اینکه چرا آرسنال نباید با این پیشنهاد مطابقت داشته باشد، دشوار نیست. در نهایت، شرایط خروج او به نوعی کامل است و این داستان واقعی رستگاری است.

این باعث شده است که قدردانی از برخی از عناصر نامشهودی که او به تیم می آورد آسان تر شود. ژاکا واقعاً بازیکنی به نظر می رسد که مربیان و هم تیمی ها بیشتر از هواداران قدردان او هستند. او آن برادر بزرگتر را دارد / اولین مردی که از طرف شما در پارکینگ میخانه دست می اندازد احساس می کند که من فکر می کنم واقعا برای افراد داخل یک باشگاه مهم است.

هواداران فوتبال چیزی بیش از یک داستان رستگاری را دوست ندارند. طرفداران آرسنال از یک دوره خاص، امانوئل ابو، پری گرووز را به یاد خواهند آورد، شما بزرگتر از من ممکن است حتی جان ساملز را به یاد بیاورید. من فکر می‌کنم برخی از ویژگی‌های رستگاری که این بازیکنان دارند، جلوه‌ای از احساس گناه هواداران است.

اودگارد دی بروین تیم است، او “روی توپ” 8 است. تغییر نقش ژاکا باعث شد تا او به عنوان “آف توپ” تبدیل به گوندوگان تیم شود. 8. رستگاری ژاکا در این فصل آشکار شد زیرا گابریل ژسوس دوباره – خط جلو را انرژی داد و زینچنکو خط هافبک را متحول کرد و سمت چپ آرسنال بسیار فعال تر شد.

جان جنسن نوع متفاوتی از چرخه را تجربه کرد. او بر اساس (فقدان) رکورد گلزنی خود تبدیل به چهره ای کنایه آمیز شد. باز هم، این کمی احساس می‌شود و از زمانی ناشی می‌شود که ما اطلاعات کمی درباره بازیکنانی که باشگاه‌هایمان امضا کرده‌اند، می‌دانستیم. هواداران آرسنال شنیدند که آرسنال دارد جان جنسن را به خدمت گرفته است و اولین کاری که او را دیدند این بود که در فینال یورو 92 گلزنی کرد و از این رو، ما به این نتیجه رسیدیم که او منبع غنی گل خواهد بود (کارنامه گلزنی او در طول دوران حرفه ای اش هرگز پربار نبود. ).

من فکر می کنم عملکرد ژاکا در دقیقه ای که میکل آرتتا وارد دروازه شد بهتر شد. در سال‌های 2021-22، نقش او با آمدن مارتین اودگارد تغییر کرد و پارتی به خط میانی رفت و ژاکا و اودگارد به‌عنوان “8s آزاد” عمل کردند. سیتی کاری مشابه با دی بروین و گوندوگان انجام داد.

در جناح چپ، گابریل مارتینلی پربازده ترین فصل خود را با پیراهن آرسنال تجربه کرد و بسیاری از آن به این دلیل است که کل سمت چپ تیم بسیار پربارتر شده است. ژاکا یکی از ذینفعان اصلی آن نیز بود و یکی از دلایل اصلی که مردم واقعاً متوجه پیشرفت او و تغییر نقش او شده اند این است که او در این فصل 9 گل به ثمر رساند. بهترین فصل قبلی او مجموع چهار بود.

او از زمان تغییر این پست اخراج نشده است. مجموع کارت های زرد او در هر فصل در آرسنال به شرح زیر است: 5، 10، 10، 10، 7، 10، 4. آرسنال انتظار داشت ژاکا بازیکنی باشد که ریتم و سرعت بازی را اعلام می کند، اما من فکر نمی کنم این بازیکن باشد. است. در این فصل فکر می‌کنم ما به این ایده پایبند بوده‌ایم که او یک ژنرال نیست، اما او بهترین ستوانی است که می‌توانید درخواست کنید.

چرخه‌ای که امانوئل ابوئه پشت سر گذاشت، فکر می‌کنم، با احساس شرمندگی از استقبال او از سوی پشتیبانی خانگی در هنگام بازی مقابل ویگان در دسامبر 2008 مشخص شد. پس از آن، غرامت بزرگی وجود داشت که در آن ابوئه به‌عنوان نوعی بازی‌سازی دوباره ساخته شد. چهره دلقک کلاس دلسوز.

من را در توییتر دنبال کنید @Stillmanator



https://arseblog.com/2023/06/xhakas-redemption-song/ منبع:

این را با سابقه بدنسازی او در دوران حضورش در باشگاه نشان می دهد. اساساً او یک بار در ابتدای فصل 2021-22 مصدوم شد و حتی پس از آن هم زودتر از آنچه که پیش‌بینی می‌شد به این تیم بازگشت. ژاکا بیشتر دونده ماراتن است تا دونده سرعت و این نقش، عمدتاً خارج از توپ، بیشتر با مشخصات ورزشی او مناسب است.

فصل لمس در 90
2017-18 98.6
2018-19 96.8
2019-20 76.4
2020-21 87.1
2021-22 69.0
2022-23 56.8

این برای مشخصات او به عنوان یک پاسور مناسب بود، اما به هیچ وجه با مشخصات ورزشی او مطابقت نداشت. او در دریافت توپ از نیمه های میانی و بازیافت آن مهارت زیادی داشت. با این حال، بیرون از توپ، نگه داشتن سد سیل به هیچ وجه برای او مناسب نبود، زیرا او یک ورزشکار انفجاری نیست، او یک ورزشکار استقامتی است.

در حقیقت، من فکر می کنم همیشه یک حس کوچک از صفوف بسته در اطراف ژاکا وجود داشت. هر بار که یک داور در یک بازی دیگر نسبت به یک چالش صنعتی ملایمت نشان می داد، «اگر ژاکا بود» به یک موضوع رایج در توییتر تبدیل می شد. همیشه این حس برای من وجود داشت که ما به عنوان هواداران آرسنال اجازه داشتیم از او انتقاد کنیم اما دیگران او را اشتباه می‌کردند.

با این حال، من کاملاً مطمئن نیستم که یک کمان رستگاری بازیکن کاملاً شبیه گرانیت ژاکا دیده باشم. وقتی در اکتبر 2019 او تماشاگران میزبان را تشویق کرد تا او را از زمین مسابقه هو کنند، اگر از من می‌پرسیدید که احتمال بیشتری در آینده وجود دارد، یک بیماری همه‌گیر جهانی، یا امضای کامل جمعیت اماراتی، «گرانیت ژاکا ما می‌خواهیم تو بمانی»، من مطمئن نیستم که کدام یک را پوچ تر در نظر بگیرم.

فقط به آن بلوک در پارک سنت جیمز در پایان فصل نگاه کنید، به‌عنوان یک شیب‌سنگ مثال زدنی که از یک سر زمین به سر دیگر می‌دوید تا آخرین بلوک را ایجاد کنید. او از نظر فیزیکی برای این کار بسیار مجهزتر از آن است که بتواند در یک فضای کوچک بپرد و آتش را به سرعت خاموش کند.

تازه اکنون متوجه سردرگمی آرسن ونگر در مورد اینکه ژاکا یک هافبک شماره شش است یا یک هافبک باکس به باکس است، فهمیدم. فکر می‌کنم نتیجه‌ای که در این فصل به آن رسیده‌ام برعکس اتفاق نظر است، فکر نمی‌کنم از اینکه او به این خوبی با این نقش جدید سازگار شد تعجب کنیم، فکر می‌کنم طبیعی‌ترین نتیجه این نیست که او به طرز شگفت‌انگیزی با یک نقش جدید سازگار شد. نقش جدید اما اینکه آرسنال سال ها او را به اشتباه انتخاب کرد و این نقشی بود که او همیشه برای آن آماده بود.

بسیاری از ما که در یک استادیوم فوتبال بوده‌ایم، می‌توانیم چیزهایی را که ممکن است گفته‌ایم، فکر کرده‌ایم یا فریاد زده‌ایم، صدا بزنیم که احتمالاً ما را از گرمای آن لحظات شرمنده می‌کند. می دانم که دارم و به این کار ادامه می دهم (البته در موارد کمتری نسبت به زمانی که جوان بودم!)

زمانی که آرسنال توماس پارتی را به خدمت گرفت، در پادکست Arsenal Vision در مورد اینکه آیا ژاکا دیگر قطب توتم در پایه تیم نباشد صحبت کردیم. ثابت شد که روانکاوی ما اشتباه بوده است. قبل از ورود پارتی، ژاکا در پایه خط میانی نشسته بود و توزیع کننده اصلی بود.

قوس رستگاری ژاکا لزوماً به دلیل روایت یا تمایل به اثبات اشتباه مردم نیست (من آنهایی را که به عنوان عوامل محرک حذف می شوند کاملاً رد نمی کنم). فکر نمی کنم او واقعاً تغییر کند. در عوض، اتفاقی که افتاده این است که مربی نقشی را برای او پیدا کرده است که با ویژگی‌های او سازگار است و اجازه می‌دهد قوس رستگاری کامل شود.

همان طور که یک نماینده عالی مجلس بودن لزوماً شما را به یک نخست وزیر خوب تبدیل نمی کند. ستوان ها نیز رهبر هستند، اما خوب بودن در کار و الگوبرداری از آن راه و تصمیم گیری برای سازمان شما، فارغ از حرفه شما، چیزهای متفاوتی است.

داده‌های جدول بالا نشان می‌دهد که تعداد لمس‌هایی که او در هر بازی انجام می‌دهد طی چند فصل گذشته به شدت کاهش یافته است و استدلال اینکه این ارتباط مستقیمی با بهبود عملکرد نداشته است دشوار است. نقش هشت چپ برای او به عنوان یک ورزشکار مناسب است زیرا از او خواسته نمی شود فضاهای کوچک را پوشش دهد.