آیا سیستم جدید لیورپول جایگاه اندی رابرتسون را در معرض تهدید قرار داده است؟ – لیورپول اف سی

از آن‌جایی که در میان مدافعان چپ مدرن به‌عنوان بی‌تفاوت‌ترین مدافعان چپ، ناگهان به او وظیفه داده شد که در صورت نیاز، از مرکز دفاع کند و اطمینان حاصل کند که فاصله بین او، فان دایک و کوناته خیلی زیاد نیست.

لندن، انگلیس - شنبه، 6 آگوست 2022: یورگن کلوپ (R) سرمربی لیورپول (R) و اندی رابرتسون در حین آماده سازی قبل از بازی قبل از بازی لیگ برتر FA بین فولام اف سی و لیورپول اف سی در کریون کوتیج.  این بازی با تساوی 2-2 به پایان رسید.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

اندی رابرتسون هرگز نتوانست در فصل 2022/23 شیار خود را پیدا کند و برای اولین بار، ممکن است در مورد ارزش بلندمدت او تردید وجود داشته باشد.

یک فصل ضعیف برای رابرتسون هنوز برای اکثر بازیکنان کافی است – سالی بود که همچنان او را به بالاترین پاس گل در تاریخ لیگ برتر تبدیل کرد – اما امیدواریم که او را در فصل 2023/24 به بهترین حالت خود برگردانیم. .


وظیفه جدید این مرد انگلیسی این است که مسابقات را در وسط پارک با مالکیت انجام دهد و در نتیجه پست دفاع راست خود را خالی کند، به این معنی که از بقیه دفاع خواسته می شود کارهای بیشتری انجام دهند.

ابراهیما کوناته با این که مجبور بود گاهی اوقات دو موقعیت را جابجا کند و تقریباً دو موقعیت را پوشش دهد، کاملاً راحت به نظر نمی رسید، و همین را می توان در مورد رابرتسون نیز گفت.

رابو از بهترین های خود دور است

در حالی که هر صحبتی در مورد جدایی او کاملاً بی فایده است، استدلالی وجود دارد که می گوید خریدی با کلاس بالا که برتر از کوستاس تسیمیکاس است می تواند او را به عنوان یک شروع کننده معمولی تحت فشار جدی قرار دهد.

بهترین لحظه: یک پاس گل برای کودی گاکپو در پیروزی 7-0 مقابل منچستریونایتد.

با توجه به سیستم جدید کلوپ، همچنان صحبت از جذب یک مدافع میانی چپ پا و چپ توسط لیورپول وجود دارد – کسی که می تواند رابرتسون را در دراز مدت از ترکیب اصلی کنار بگذارد.

در حالی که ترنت الکساندر-آرنولد، مدافع کناری خود به شدت رنج می برد، ویرجیل فن دایک برای اولین بار آسیب پذیر به نظر می رسید و هافبک ها به بهترین شکل ظاهر می شدند، این بازیکن 29 ساله در مقایسه ثابت بود.

رانندگی به جلو کمی کمتر از قبل حتی می تواند برای او مفید باشد.

میزان موفقیت او در تکل 55 درصدی، مشترکاً کمترین میزان موفقیت او برای لیورپول بود – از فصل 2017/18 کمتر نبوده است، و او در مواردی گناهکار بود.

آوردن یکی از اینها منطقی است و تعادل بیشتری را در خط دفاعی ایجاد می کند و رابرتسون مطمئناً به سالم ترین شکل ممکن با رقابت برخورد می کند.

رابرتسون برای مدت طولانی به طور قابل توجهی قابل اعتماد بوده است، بنابراین حتی زمانی که او کمی از بهترین سطح خود پایین می‌آید، شگفت‌انگیز است.

لیورپول، انگلستان - شنبه، 3 سپتامبر 2022: اندی رابرتسون بازیکن لیورپول در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال انگلیس بین اورتون اف سی و لیورپول اف سی، بیست و چهل و یکمین دربی مرسی ساید، در گودیسون پارک.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

رابرتسون به عنوان مرد کلیدی لیورپول وارد این فصل جدید شد، اما در پایان آن، مسلماً اوضاع کمی متفاوت بود.

اندی رابرتسون، 2022/23

یک خطا در دیدار دوستانه میان فصل مقابل لیون یکسان بود شرح داده شده به عنوان “نه باحال” توسط یورگن کلوپ.

در پنج سال اول حضورش به عنوان بازیکن لیورپول، دیدن او به زیر نمره شش از 10، شوکه کننده بود و او به درستی به عنوان یکی از مدافعان چپ برتر اروپا در نظر گرفته می شود.

بازیکنانی مانند میکی ون دی ون، بازیکن سرعتی وولفسبورگ و جفت گونکالو ایناسیو در اسپورتینگ سی پی و لوی کول ویل در چلسی با نقل و انتقالات تابستانی مرتبط شده اند، که نشانه این است که سرمربی به دنبال جایگزینی است.

امتیاز کلی فصل: 6

لیورپول در سال‌های اخیر بی‌احتیاطی به تیم خود اجازه داده است که با هم پیر شوند، و به اندازه کافی نیروهای تقویتی نیاورده و آن را پرهزینه می‌دانند.

از زمان ورود اسکاتلندی به آنفیلد در سال 2017، تعداد کمی از بازیکنان ثابت و قابل اعتمادتر بوده اند، حتی اگر دیگران اینچ ستون و جوایز مرد مسابقه بیشتری کسب کرده باشند.

لیورپول، انگلستان - شنبه، 20 می 2023: اندی رابرتسون بازیکن لیورپول در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال بین باشگاه لیورپول و استون ویلا اف سی در آنفیلد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

اما او همچنان استانداردهای کلاس جهانی را حفظ کرده است، بنابراین طبیعی است که بپذیریم که او نیز در نوع خود ناامید کننده بوده است.

اساساً، این یک آزمون بزرگ برای هوش و توانایی مدافع برای تطبیق است، در مقطعی از دوران حرفه‌ای‌اش که او مایل‌های زیادی در پاهایش دارد.

با این حال، خروج رابرتسون قطعاً دیدنی نبود، و مواقعی وجود داشت که او احساس می‌کرد یکی از کم گناه‌ترین افراد است.

رابرتسون در حال حاضر یکی از مسن ترین بازیکنان آنفیلد است که به عنوان یک جوان 23 ساله با چهره تازه وارد شده است و تولد 30 سالگی او بهار آینده نزدیک است.

از نظر تهاجمی، پایان رابرتسون مانند همیشه چیزهای زیادی را برای دلخواه باقی گذاشت – و ظاهراً در فصل بدتر می شود.

اما با توجه به اینکه لیورپول انتظار می رود این سیستم را در فصل آینده حفظ کند، رابرتسون احتمالاً خود را در مخاطره آمیزترین موقعیت خود با پیراهن قرمزها می بیند.

به صراحت بگویم، او در اوایل مانند یک ماهی بیرون از آب به نظر می رسید، و در حالی که نتایج لیورپول مثبت بود، عملکرد او همیشه بهتر از قبل از آوریل نبود.

طبیعی است که مشکلاتی وجود داشته باشد، مانند ماهیت پیچیده تغییر تاکتیکی، و کلوپ از او حمایت کرده است تا به عنوان یک بازیکن با تجربه، بازیکن بسیار باهوش پیشرفت کند. [who] می داند چه زمانی به او نیاز داریم.»

رابرتسون به وضوح در مورد تطبیق خوش‌بین است و می‌گوید: «هر سیستمی که در فصل آینده بازی کنیم یا اگر چند سیستم داریم که می‌توانیم بازی کنیم، این به این است که خودتان را در آن پیدا کنید و بهترین‌ها را از خود به دست آورید.»

چیزی که در فصل 2022/2023 دیدیم این بود که بازیکنی در رسیدن به ارتفاعات قبلی شکست خورد، البته در تیمی که به سختی دست و پنجه نرم می‌کرد، و تعداد زیادی از افراد دیگر مقصر بودند.

نیشگون گرفتن و کشیدن در نقش ثابت می کند که یک چالش است

نقش فصل بعد: بازیکن کلیدی، اما در نقش جدید نیاز به بهبود است.

https://www.thisisanfield.com/2023/06/has-new-liverpool-system-put-andy-robertsons-place-under-threat/ منبع:

تصمیم کلوپ برای تبدیل الکساندر-آرنولد به یک مدافع راست که در خط هافبک پرسه می زند، روی بازیکنان زیادی تأثیر گذاشته است، بزرگی این تغییر.

ولورهمپتون، انگلستان - شنبه، 4 فوریه 2023: اندی رابرتسون (R) بازیکن لیورپول توسط هی چان هوانگ از ولورهمپتون واندررز در جریان بازی لیگ برتر انگلستان بین ولورهمپتون واندررز اف سی و لیورپول اف سی در ورزشگاه مولینوکس به چالش کشیده شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

آغاز شده: 37 (همه مسابقات)
به عنوان جایگزین: 6
زیر استفاده نشده: 3
اهداف: 0
کمک می کند: 11

لیورپول، انگلستان - شنبه، 29 اکتبر 2022: اندی رابرتسون (R) از لیورپول توسط جک هریسون از لیدز یونایتد در جریان بازی لیگ برتر انگلستان بین لیورپول اف سی و لیدز یونایتد اف سی در آنفیلد به چالش کشیده شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

بدترین لحظه: با ضربه آرنج کمک داور کنستانتین هاتزیداکیس!

فصل لیورپول تقریباً به دو بخش تقسیم شد، با یک تغییر بزرگ تاکتیکی در آوریل، و اینجا بود که نقش رابرتسون به یکباره تغییر کرد.

لیورپول، انگلستان - شنبه، 20 می 2023: اندی رابرتسون بازیکن لیورپول در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال بین باشگاه لیورپول و استون ویلا اف سی در آنفیلد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

لندن، انگلستان - دوشنبه، 2 ژانویه 2023: اندی رابرتسون، بازیکن لیورپول، پس از بازی لیگ برتر انگلیس بین برنتفورد اف سی و لیورپول در ورزشگاه برنتفورد، از هواداران عذرخواهی کرد.  برنتفورد 3-1 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

برایتون اند هاو، انگلستان - شنبه، 14 ژانویه 2023: اندی رابرتسون، بازیکن لیورپول، پس از بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال انگلیس بین برایتون اند هوو آلبیون اف سی و لیورپول اف سی در ورزشگاه فالمر، افسرده به نظر می رسد.  برایتون 3-0 پیروز شد.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

تعداد 11 پاس گل، دومین ضعیف ترین موقعیت او در پنج فصل گذشته بود، اگرچه 11 موقعیت بزرگ ایجاد شده، مجموع بیشتر از 9 موقعیت فصل گذشته و برابر با 2020/21 بود.

لیورپول، انگلستان - شنبه، 22 آوریل 2023: اندی رابرتسون، بازیکن لیورپول، در جریان بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال انگلیس بین باشگاه لیورپول و ناتینگهام فارست در آنفیلد، یک ضربه پرتابی را آماده می کند.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

شکی نیست که بازی همه جانبه رابرتسون مانند گذشته در سال 2022/23 قوی نبود، و اگرچه او می‌توانست به راحتی با طراوت و به خوبی قبل بازگردد، اما تضمینی نیست.

از نظر دفاعی، رابرتسون به طور کلی تا این فصل قوی بوده است، اما این قسمت از بازی او نیز شروع به نشان دادن نشانه‌هایی از شکستگی کرد.

بعدش چی؟

او در 43 بازی در تمام رقابت‌ها حتی یک گل هم به ثمر نرساند، که اگرچه دور از ویژگی اصلی او بود، اما همچنان برخی کاستی‌ها را در این زمینه نشان می‌دهد.