آیا یحیی در این پیچ سخت از پرسپولیس می گذرد؟/ 3 تساوی در آستانه 3 فینال بزرگ فصل!



پرسپولیس این روزها در بحرانی ترین شرایط به سر می برد، حداقل در دوران حضور یحیی گل محمدی وضعیت این تیم تا این حد به بحران نزدیک نشده بود. یادت هست روزی که یحیی از شهر خودرو مشهد به پرسپولیس آمد؟ او تیم برونکو را بر عهده می گیرد که کالدرون به قدرت ستون هایش می افزاید. مجموعه ای با روحیه برد که هر ساله تعداد زیادی ملی پوش توسط خود یحیی به تیم اضافه می شد و حاصل آن جام های پیاپی برای این تیم بود.

مدیران پرسپولیس در اقدامی شایسته از یحیی حمایت کردند و او توانست در پیچ و خم های مختلف تیمش را هدایت کند. درگیری‌های او با مدیران قبلی‌اش مثل رسول پناه یا حاشیه‌هایی که در تیم داشت، مثلاً با رامین رضاییان را هنوز به یاد داریم. یحیی از این همه امتحان سربلند بیرون آمد، اما درست است که می گویند سخت ترین روز هنوز فرا نرسیده و فرصتی است که بهترین کار را انجام دهم. اگر از استادان هنر در مورد بهترین کار حرفه ای خود بپرسید، همیشه به شما می گویند که هنوز بهترین کار خود را انجام نداده اند. فوتبال هم یک هنر است و مخاطبانش مثل هنر مردم هستند و در چنین کاری همیشه باید منتظر سخت ترین شرایط بود. برای پرسپولیس امروز اینطور است. از این موضوع بگذریم که بسیاری از مجروحان به دست یحیی افتاد یا او نتوانست خریدهای مورد علاقه اش را انجام دهد.

حرف هایی که یحیی همیشه در کنفرانس بعد از بازی و این بار در دوشنبه تکرار می کند. “این مسابقه در دو نیمه مختلف برگزار شد. در نیمه اول تیم ما به خوبی توپ را پاس داد و بازی را کنترل کرد. همچنین به موقعیت های خوبی رسیدیم و به گل های خوبی رسیدیم. در نیمه دوم هدف ما زدن گل دوم بود اما ما تحت تاثیر حریف بودیم، استقلال تاجیکستان در نیمه دوم انگیزه خیلی بیشتری داشت، فکر می کنم می توانستیم بازی را کنترل کنیم و دو امتیاز مهم را از دست دادیم، مهمتر از همه هافبک ما بازی را به حریف داد، نمی توانم زیاد توضیح دهم. برنامه ما اکنون این است که تیم را برای بازی بعدی مقابل سپاهان آماده کنیم، همه می دانند که این گروه بسیار سخت است و خروج از این گروه مانند صعود به فینال لیگ قهرمانان است، کار سختی است و تمام تلاش ما این است. با هدف کسب بهترین نتیجه مقابل النصر و الدیل و صعود به مرحله بعد در هر صورت انتظار می رفت مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا کنترل بیشتری بر آبیاری چمن داشته باشند. متأسفانه این اتفاق قبل از بازی و بین دیدارها رخ نداد. این اولین بار است که در باشگاه های آسیایی این اتفاق می افتد. دلیلش را نمی‌دانم و شاید محدودیت‌هایی داشتند، اما انتظار داشتیم آب خوبی برای چمن داشته باشند تا بازی سریع‌تر شود. آنها همچنین بازیکنان تکنیکی خوبی داشتند و من فکر می کنم اگر این اتفاق می افتاد بازی سریعتر بود.

این خلاصه سخنان اخیر یحیی است، اما امروز چه فایده ای دارد؟ شرایط امروز چیست؟ یحیی علیرغم تمام کمبودها و موانع می داند که باید روی داشته هایش تمرکز کند. پرسپولیس سه بازی اخیر خود را مساوی کرده است. در انزلی مقابل ملوان بدون گل، در آزادی مقابل صنعت نفت بعد از دقیقه 90 گل زد و 2-2 مساوی کرد و حالا مقابل استقلال از تاجیکستان دوباره گلزنی کرد و پیروزی را به تساوی 1-1 تبدیل کرد. همین سه نتیجه برای به صدا درآمدن زنگ خطر کافی است و مشخص است که پرسپولیس مشکل دارد، اما وقتی به سه بازی بعدی این تیم نگاه می‌کنید، زنگ خطر واقعی آن‌جاست. دیدار با سپاهان در لیگ برتر و الدیل و النصر در لیگ قهرمانان!

پرسپولیس در حال حاضر 7 امتیازی در آسیا و نصر 12 امتیازی است. این یعنی پرسپولیس باید دو بازی باقیمانده را برد و نصر ببازد تا این تیم به عنوان تیم برتر صعود کند! در لیگ برتر استقلال با دو امتیاز صدرنشین است و قرمزها این هفته باید به مصاف تیم قدرتمند سپاهان بروند! قبول داریم کار خیلی سختی است اما پرسپولیس همچنان پرسپولیسی است و باید برای پیروزی و جام بازی کند.

در قهرمانی که مدافع تمام جام هاست و در آسیا، پرسپولیس از روز اول صعود به تیم دوم را هدف گرفته بود، اما برای مقام دوم، پرسپولیس جایی در بین سه تیم برتر ندارد! نوبهار 10 امتیازی است، سپاهان و ناسف قارشی نیز 7 امتیازی هستند اما با تفاضل گل بهتر از پرسپولیس بالاتر هستند. یعنی پرسپولیس باید در آسیا قهرمان شود، گل های زیادی بزند و منتظر لغزش رقبا باشد. در لیگ باید در دیدارهای 6 امتیازی پیروز شود و بار روانی برتری نسبت به رقبای سنتی را فراموش نکند! شرایط سختی که یحیی گل محمدی هرگز آن را تجربه نکرده بود…



سرویس داخلی اخبار فوتبال