اتریش Stun هلند; شکست فرانسه مقابل لهستان

روی کاغذ، گروه D مسابقات قهرمانی اروپا 2024 (EURO 2024) بسیار ساده به نظر می رسید. بیشتر انتظار داشتند که فرانسه و هلند دو رتبه اول را به دست آورند و لهستان و اتریش برای کسب مقام سوم مبارزه کنند. با این حال، پسران رالف رانگنیک به پیش‌بینی‌ها توجهی نکردند. آنها خونسردی خود را حفظ کردند، برای هر توپ جنگیدند و با شش امتیاز در صدر گروه قرار گرفتند. فرانسه با پنج امتیاز دوم شد، در حالی که هلند تنها توانست با چهار امتیاز در رده سوم قرار گیرد. لهستان پس از کسب یک امتیاز انفرادی در سه مسابقه از رقابت ها کنار رفت.

اتریش مدعی پیروزی باورنکردنی مقابل هلند در بازی نهایی گروه D شد

اتریش و هلند عصر روز سه شنبه (25 ژوئن) در بازی پایانی گروه D در المپیاستادیون برلین به مصاف هم رفتند. ضعیف ها بازی را درخشان آغاز کردند و با شایستگی در دقیقه ششم جلوی چشمانشان را گرفتند. الکساندر پراس، مدافع چپ با سرعت شکست خورد و یک سوم نهایی هلند را پشت سر گذاشت. او سپس یک صلیب خطرناک را به داخل محوطه زد که دانیل مالن در حال چرخش سعی کرد جلوی آن را بگیرد. وینگر راست، اما نتوانست به موقع به آنجا برسد و در نهایت توپ را در دروازه خود قرار داد.

هالند در 45 بازی اول نتوانست پاسخی پیدا کند، اما کودی گاکپو گلی را که فقط چند دقیقه بعد از نیمه دوم دنبالش بودند، به دست آورد. ژاوی سیمونز با استفاده از شروع آهسته اتریش، قبل از اینکه گاکپو را از بین ببرد، ضدحمله تاولناک هلند را رهبری کرد. مهاجم لیورپول هیچ اشتباهی در کوبیدن توپ از فاصله نزدیک نداشت.

درست قبل از پایان یک ساعت، رومانو اشمید با یک ضدحمله درخشان، بالشتک تک گل اتریش را بازیابی کرد. فلوریان گریلیچ یک سانتر هلویی را وارد محوطه کرد و به اشمید اجازه داد تا آن را با ضربه سر وارد کند. اما ضربه سنگین اتریش مانع هلندی ها نشد، زیرا آنها بار دیگر برابری را در دقیقه 75 بازگرداندند.

ووت وهورست، تعویضی کلاچ، در یک دوئل هوایی پیروز شد و توپ را به سمت ممفیس دیپای هدایت کرد، که با خونسردی توپ را فراتر از پاتریک پنتز زد. متأسفانه برای Oranje، اتریش تنها پنج دقیقه بعد برتری خود را پس گرفت، با مارسل سابیتزر که از سمت چپ ضربه محکمی به پایان رساند و پیروزی 3-2 را برای تیمش رقم زد.

فرانسه در دیدار با لهستان در یورو 2024 شکست خورد

در حالی که اتریش کیفیت غیرقابل انکار خود را در برابر هلند نشان داد، فرانسه، قهرمان مسابقات، یک بازی ضعیف دیگر را مقابل لهستان انجام داد. آنها مالکیت توپ را در اختیار داشتند و موقعیت های گلزنی زیادی ایجاد کردند، اما نتوانستند لوکاس اسکوروپسکی را شکست دهند و دروازه بان تنها در نیمه اول 4 سیو انجام داد.

کیلیان امباپه که در نیمه اول دو سیو خوب از اسکوروپسکی به ثمر رساند، در نیمه دوم لس بلوس را به گل برتری رساند و با خونسردی پنالتی دقیقه 56 خود را از بین برد. فرانسه در حال لنگیدن به سمت یک برد باریک 1-0 بود که لهستان این فرصت را پیدا کرد تا چهره خود را حفظ کند. در 15 دقیقه مانده به پایان بازی، Dayot Upamecano روی کارول سویدرسکی خطا کرد و به رابرت لواندوفسکی فرصت داد تا از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی بکشاند. بازیکن بارسلونا پنالتی خود را از دست داد، اما از آنجایی که دروازه بان مایک میگنان قبل از سوت از خط خارج شد، ضربه دوباره زده شد. در دومین تلاش خود، لواندوفسکی آن را کنار گذاشت و در سیگنال ایدونا پارک 1-1 شد.

هیچ یک از دو تیم برای برنده تلاش زیادی نکردند و در مرحله نهایی گروه D یورو 2024 به بن بست رضایت دادند.

https://sportslens.com/news/euro-2024-group-d-austria-netherlands-france/ منبع: