اتفاقات جنجالی ال کلاسیک ایران; از کور شدن سرباز و مسموم شدن بازیکنان پرسپولیس تا تغییر قهرمان در دقیقه 96/گل بی سابقه و تصمیم عجیب سرمربی تیم ملی!


دیدار بزرگ این هفته پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی برگزار می شود. این مسابقه به ال کلاسیکو فوتبال ایران معروف است و همیشه پر از اتفاقات جنجالی و خاطره انگیز بوده است. به بهانه بازی پرسپولیس و سپاهان نگاهی خواهیم داشت به اتفاقات به یاد ماندنی و جنجالی که در بازی این دو تیم رخ داد. پرسپولیس در دور سوم لیگ برتر و دیدار برگشت دو تیم با یک گل از حریف عقب افتاد اما برگشتی انجام داد و 2 بر یک پیروز شد. گل پژمان جمشیدی به دلیل قطعی برق در ورزشگاه و واحد سیار هیچ گاه دیده نشد و هیچکس نمی داند سوپراستار سینمای ایران چگونه این گل را به ثمر رساند.

گل دوم پرسپولیس را نیز افشین پیروانی با دست به ثمر رساند و این گل جنجال زیادی به پا کرد و اعتراض شدید سپاهانی ها را به دنبال داشت. در لیگ هفتم در جریان بازی دو تیم اتفاق تلخی رخ داد و درگیری هواداران دو تیم در فولادشهر و پرتاب نارنجک چشم سرزاب احمدی را کور کرد و یکی از اتفاقات تلخ ترین اتفاقات در تاریخ فوتبال ایران رقم خورد. در بازی برگشت همان فصل دو تیم برای قهرمانی با هم رقابت می کردند که سپاهان حتی با تساوی قهرمان شد.

این دیدار با نتیجه یک بر یک برگزار شد و در دقیقه 96 سپهر حیدری مهمترین گل دوران فوتبال خود را به ثمر رساند و قهرمان لیگ را تغییر داد. پرسپولیس با افشین قطبی قهرمان شد و به دومین قهرمانی خود در لیگ برتر رسید. سپاهان در بازی رفت لیگ دوازدهم پیروز شد. اما ماجرای آب آلوده فولادشهر و مسمومیت بازیکنان پرسپولیس سوژه جنجالی این بازی بوده و سال هاست درباره آن صحبت می شود. بازیکنان پرسپولیس خسته شدند و چندین بار روی زمین افتادند. حتی محمد نوری هم از نتیجه بازی خبر نداشت و وقتی متوجه شد تیمش با دو گل عقب است از داور مسابقه پرسید سپاهانی ها کی گل زدند؟!

رویداد جنجالی ال کلاسیکو ایران;  از کور شدن سرباز و مسموم شدن بازیکنان پرسپولیس تا تغییر قهرمان در دقیقه 96/گل بی سابقه و تصمیم عجیب سرمربی تیم ملی!

شهریور 1391 یکی از جنجالی ترین دیدارهای تاریخ لیگ برتر بود. محسن قهرمانی در همان ابتدای بازی به جای اعلام خطا به سود پرسپولیس، یک پنالتی به سود سپاهان گرفت تا شاهد درخشش علی دایی در نشست خبری باشیم. اسطوره فوتبال ایران گرهامی را متهم به غیبت کرد و ماجرا ادامه پیدا کرد. البته خیلی از حرف های دایی بعدا ثابت شد و قهرمانی هم توسط داور تکذیب شد اما نتیجه مسابقه تغییر نکرد.

یکی دیگر از اتفاقات جنجالی فوتبال ایران در دیدار پرسپولیس و سپاهان در اسفندماه 1396 رخ داد که قلعه نویی در اقدامی عجیب اجازه حضور بازیکنانش در زمین را نداد و پرسپولیس با تصمیم انضباطی خیلی راحت پیروز میدان شد. کمیته هنوز هیچکس نمی داند چرا سپاهانی ها در زمین حضور نداشتند و مشخص نیست سرمربی فعلی تیم ملی چرا چنین تصمیمی گرفته است.

بیشتر بخوانید: استقبال از هفته مرگ و زندگی در لیگ برتر / یکی یکی این 24 امتیاز حیاتی است



سرویس داخلی اخبار فوتبال