اختر: نکونام اشتباه کرد اما بهترین گزینه است


سرویس خبر شماره: 2051031
6 تیر 1403 ساعت 04:31 |
46

0نقطه نظر

بازیکن سابق آبی ها می گوید کاهش سهمیه بازیکنان خارجی در مسابقات قهرمانی ایران مزایا و معایبی دارد.

اختر: نکونام اشتباه کرد اما بهترین گزینه است

به گزارش “ورش سه”، دو روز پیش مصاحبه ای از ادموند اختر درباره وضعیت استقلال منتشر شد. او گفت: خیلی ها می گویند که نگذاشتند ما قهرمان شویم. اگر منسوجات می گرفتیم، دیگر با کسی کاری نداشتیم. همه اجازه دادند ما قهرمان شویم، ما که در فوتبال هستیم، نمی دانیم چه کسی نگذاشت قهرمان شویم، می توانید بگویید چه کسی نگذاشت ما قهرمان شویم تا به آنها حمله کنیم؟

از این بحث ها مشخص شد که بازیکن سابق استقلال از نکونام انتقاد کرده است اما او این ادعا را رد می کند و مدعی است آبی ها در حال حاضر بهترین گزینه ایرانی را روی نیمکت خود دارند.

اختر به خبرنگار ما گفت: من از نکونام انتقاد نکردم و گفتم بهترین مربی ایرانی که توانست روی نیمکت استقلال بنشیند نکونام بود. او در فصل قبل اشتباهاتی داشت، اما کارهای خوبی هم انجام داد. اگر بتواند اشتباهات سال قبل را جبران کند، سرمربی جوان و آینده دار با رزومه و تجربه بسیار خوب خواهد بود. تنها فردی که در حال حاضر توانست سرمربی استقلال شود جواد نکونام بود.

2045866

وی در ادامه سخنان خود چنین گفت: هر فردی اشتباهاتی دارد، مهم این است که طرف بتواند از این اشتباهات درس بگیرد، آنها را اصلاح کند و برای موفقیت در آینده از آنها استفاده کند.

ما نمی توانیم برای قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا با تیم های عربی رقابت کنیم. ما در مورد قهرمانی صحبت می کنیم. شهرت و شخصیت تیم استقلال در آسیا زبانزد است. برای دسترسی به مراحل 18 و 14 مشکلی نداریم. برای کسب عنوان قهرمانی معیارهای زیادی وجود دارد. اولین نکته این است که ما بازیکنان خارجی سطح بالایی داریم.

اختر درباره چگونگی موفقیت استقلال در آسیا توضیح می دهد: در تیم های عربی 60 درصد اعضای تیم را بازیکنان خارجی تشکیل می دهند. سعودی ها می توانند از 8 بازیکن خارجی در لیگ خود استفاده کنند که همگی ستاره هستند. ما نه امکانات داریم و نه بودجه برای آوردن بازیکنان درجه یک به ایران. ما متعهد به بازیکنانی هستیم که خود به خود می آیند و ستاره می شوند. حتی می توانیم به یک چهارم نهایی هم برسیم اما وقتی می خواهیم برای قهرمانی تلاش کنیم با مشکل مواجه می شویم.

وی در خصوص کاهش بازیکنان خارجی در مسابقات قهرمانی ایران در فصل آینده نیز گفت: کاهش سهمیه بازیکنان خارجی مزیت هایی دارد و افزایش سهمیه مزیت های خاص خود را دارد. وقتی بازیکنان خارجی زیادی جذب می کنید، جوانان و ستاره های ایرانی از بین می روند و دیگر نمی توانند شکوفا شوند و در تیم ملی ادغام شوند. از طرفی حضور چهار تا پنج بازیکن خارجی می تواند به بازیکنان جوان ما درس بدهد. اما به شرطی که بازیکن باکیفیتی وارد فوتبال ایران شود.

مجله اخبار فوتبال داخلی