اختصاصی – شوک تراکتور از لایسنس آسیا!


کد اطلاعات: 2049185
28 ژوئن 1403 ساعت 12:12 |
13000 |

14نقطه نظر

اگر زنوزی برود مجوز بررسی می شود

یک روز پس از انتشار خبر مجوز حرفه ای تراکتورسازی، مسئول صدور مجوز ایران به سوال “مجله اخبار فوتبال” پاسخ می دهد.

اختصاصی - شوک تراکتور از لایسنس آسیا!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، روز گذشته اطلاعاتی مبنی بر احتمال لغو مجوز حرفه ای باشگاه تراکتورسازی در صورت تغییر مالکیت منتشر شد که واکنش های مختلفی را از سوی هواداران این تیم در پی داشت. از طرفی جمعی از هواداران تراکتورسازی در قسمت نظرات این خبر ماهیت آن را زیر سوال بردند و مدعی شدند که مجوز یک ساله صادر شده و تا پایان فصل آینده اعتبار دارد و از سوی دیگر برخی هواداران مخالف این احتمال هستند. آنها نسبت به حذف تیمشان ابراز نگرانی کردند.

البته در همین خبر همچنین عنوان شده بود که قطعیتی در این مورد وجود ندارد، با این حال حتی اولین خبر تایید کارشناسان حرفه ای صدور مجوز را داشته است. در نهایت خبرنگار ما موفق شد با مصطفی زارعی، سرپرست جواز حرفه ای ایران صحبت کند که به صراحت و شفاف احتمال خروج تراکتور و لغو مجوز باشگاه را تایید کرد.

او در این مصاحبه به نکات دیگری نیز اشاره کرد و گفت که حتی مجوز این فصل استقلال نیز به دلیل تغییر مالکیت این باشگاه با «استثنا» صادر شده است. زارعی همچنین نکاتی را در خصوص ارزیابی مجدد AFC توضیح داد که موضوع را بیشتر روشن می کند.

این مصاحبه را بخوانید:

* روز گذشته خبری مبنی بر احتمال ابطال پروانه در صورت تغییر مالکیت منتشر کردیم، آیا این خبر صحت دارد یا مجوز یکساله بدون قید و شرط صادر می شود؟
بله درست است، هر تغییری در ساختار باشگاه می تواند روی پروانه حرفه ای تاثیر بگذارد و اساسا برای صدور مجوز حرفه ای که فعالیت می کنیم قانون دو ساله داریم.

* این قانون به چه معناست؟
از لحظه ای که باشگاه برای دریافت مجوز درخواست می کند و اعتبار آن منقضی می شود، هر گونه تغییر در ساختار باشگاه، باشگاه باید به فدراسیون اطلاع دهد و آن را ارزیابی کند، سپس نتیجه را به AFC ارسال کند و اطلاعیه خود را خواهد داشت.

* آیا تغییر مالکیت باشگاه شامل این قانون می شود؟
بله، این تغییر شامل تغییر مالکیت، تغییر نام، تغییر وضعیت و حتی تغییر لوگو می شود و مستقیماً مجوز باشگاه را تحت تأثیر قرار می دهد.

* آیا توضیحات دیگری وجود دارد؟
حتی استقلالی هم که مجوز حرفه ای گرفت ما از فدراسیون درخواست معافیت کردیم. چون مالکیت استقلال تغییر کرد، باید مالکان جدید و برنامه مالکان جدید بررسی می شد، بنابراین آن را گرفتیم و به EFC فرستادیم.

*رویکرد تراکتور چیست؟
اگر در داخل باشگاه تراکتورسازی تغییری رخ دهد از این طریق اطلاع رسانی می شود و بعد تصمیم می گیریم.

*چه تصمیمی؟
نمی توان گفت که ملک به طور قطعی باطل یا تایید می شود. طبق قوانین، مالکان جدید باید ارزیابی شوند و سپس درباره آنها تصمیم گیری شود که زمان بر است.

2044550

* آیا روند بررسی روتین خواهد بود؟
خیر، در این فرآیند فقط آنچه تغییر کرده است ارزیابی می شود.

*این فقط به معنای مالکیت باشگاه است؟
بله، ما تراکتور را با فرض پیش فرض که متعلق به دریک است مجوز دادیم. هرگونه تغییر در مالکیت، وضعیت و پرسنل با ارزیابی مجدد همراه است.

* زیرساخت های باشگاه چطور؟
ورزشگاه و زمین تمرین… قرارداد دو ساله دارند و تغییری نمی کنند، اما همانطور که گفتم مالکان جدید و برنامه آنها، اساسنامه آنها، کادرشان و خیلی چیزهای دیگر مورد ارزیابی مجدد قرار می گیرد و یک امکان لغو یا تایید مجوز.

مجله اخبار فوتبال داخلی