اختصاصی ویتزسلاو یاروس: دروازه بان لیورپول با احتمال دوبل – و امیدهای یورو – باشگاه لیورپول

تعداد کمی از بازیکنان قرضی لیورپول در این فصل به اندازه ویتزسلاو یاروس، که با او صحبت می کند، موفقیت کسب کرده اند. اینجا آنفیلد است به عنوان باشگاه او، استورم گراتس، برای دوبل چالش می کند.

– گراتس، اتریش

از زمانی که ویتزسلاو یاروس به صورت قرضی از لیورپول در پنجره نقل و انتقالات ژانویه به استورم گراتس پیوست، چند ماه طوفانی بود.

او اولین بازی خود را در اروپا با بازی در لیگ کنفرانس یوفا انجام داد، به فینال جام حذفی اتریش راه یافت و در حال حاضر برای قهرمانی بوندسلیگا اتریش رقابت می کند. او با حضور در آنجا، اولین فراخوان بین المللی خود را برای چک به دست آورد.

جاروس می گوید: «تا حدودی می دانستم که در حال آمدن است اینجا آنفیلد است.

من با مربی دروازه‌بان صحبت می‌کردم و با استعدادی که برای تماشای بازی من آمده بود صحبت می‌کردم. بنابراین من به نوعی می دانستم که روی کارت ها وجود دارد، اما تا زمانی که تیم بیرون نیامد، مطمئناً نمی دانستم.

برایتون اند هاو، انگلستان - یکشنبه، 8 اکتبر 2023: دروازه بان لیورپول، ویتزسلاو یاروس، در جریان گرم کردن قبل از بازی قبل از بازی لیگ برتر اتحادیه فوتبال بین باشگاه برایتون و هوو آلبیون اف سی و باشگاه لیورپول در ورزشگاه American Express Community.  این بازی با تساوی 2-2 به پایان رسید.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

یاروس تمرینات استراحت بین المللی مارس را با تیم بزرگسالان چک گذراند تا برای دو بازی دوستانه مقابل ارمنستان و نروژ آماده شود. او ممکن است دقایقی را در زمین کسب نکرده باشد، اما همچنان از هر لحظه لذت می برد.

او می گوید: «لحظه غرور آفرین بود. “در کل خوب بود. گروه خوب از بچه ها و کارکنان خوب. این خوب بود که با همه آشنا شدم و خوب است که قدم به قدم بالاتر برداریم. این تفاوت بزرگی است، زیر 21 سال با تیم اول. بنابراین، من واقعاً برای آن خوشحالم.»

جاروس در 22 سالگی وارد یک نقطه عطف مهم در حرفه خود می شود. او تقریباً هفت سال در لیورپول بوده است و از دوران قرضی در سنت پاتریک اتلتیک در ایرلند لذت برده و برنده بهترین بازیکن فصل این باشگاه در سال 2021 و همچنین استاکپورت کانتی و نوتس کانتی در هرم فوتبال انگلیس شده است.

“نوعی متفاوت از وام”

15.09.2011, UPC Arena, Graz, AUT, UEFA Europa League, Sturm Graz vs Lokomotive Moskau, im Bild die Fans der Grazer // در جریان بازی فوتبال لیگ اروپا UEFA بین Sturm Graz و Lokomotive Moskau در UPC Arena در گراتس اتریش در 15 /09/2011.  EXPA Pictures © 2011، PhotoCredit: EXPA/ S. Zangrando

این طلسم وام فعلی مانند یک پله بالاتر از بقیه به نظر می رسد. در استورم گراتس، یاروس به تیمی پیوست که در اوایل این فصل در مرحله گروهی لیگ اروپا با آتالانتا به تساوی 2-2 دست یافت. او دقایق منظمی را به عنوان شماره 1 باشگاه کسب می کند و چشم ها را به خود جلب می کند.

او می‌گوید: «این یک وام متفاوت به نظر می‌رسد. چون می‌دانم بازی می‌کنم و واقعاً می‌توانم روی لذت بردن از فوتبال تمرکز کنم. واقعا لیگ خوبی است. ما در اروپا نیز بازی کردیم، بنابراین من واقعاً از آن لذت می‌برم.»

یاروس با استورم گراتس در لیگ کنفرانس یوفا به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت. او در دور قبل در پیروزی مقابل اسلوان براتیسلاوا ظاهر شد و علیرغم حذف در نهایت، عملکرد خوبی در برابر لیل نیز داشت.

طبق گزارش FotMob، در مجموع، قرضی لیورپول در دو بازی مقابل لیل 10 سیو انجام داد و 0.71 گل های مورد انتظار خود را از آن خود کرد.

او می گوید: «عالی بود. همیشه خوب است که خود را در مقابل یکی از تیم های بهتر اروپا محک بزنید. منظورم این است که (لیل) سوم یا چهارم در فرانسه است. بنابراین خوب بود که بدانم کجا هستم و تیم در کجاست.

فکر می‌کنم شخصاً در این دو بازی خیلی خوب عمل کردم، بنابراین واقعاً از این موضوع راضی هستم.»

تماس با لیورپول

کارلسروهر، آلمان - چهارشنبه، 19 ژوئیه 2023: یورگن کلوپ، مدیر لیورپول (L) پس از یک بازی دوستانه پیش فصل بین کارلسروهر SC و لیورپول FC در Wildparkstadion، با دروازه بان Vitezslav Jaros صحبت می کند.  (عکس از دیوید راکلیف/تبلیغات)

او در لیورپول نیز فراموش نشده است. کادر دروازه بانان باشگاه به طور مرتب با یاروس در تماس هستند و پیشرفت او را در استورم گراتس دنبال می کنند.

من بیشتر با جان آچتربرگ در تماس هستم. ما بعد از هر بازی صحبت می کنیم و من هم بازخورد او را دریافت می کنم.

او فقط یک پیام به من می‌دهد و می‌گوید که درباره بازی من چه فکری می‌کند، چه کاری درست انجام دادم، چه کار اشتباهی انجام دادم، اما فکر می‌کنم در مجموع به نظر می‌رسد که او واقعا از عملکرد من راضی است و من در حال پیشرفت هستم. ”

از نظر فصل پیش رو، جاروس و استورم گراتس چیزهای زیادی برای مبارزه باقی مانده است. در زمان نگارش این مقاله، این باشگاه سه امتیاز با ردبول سالزبورگ در صدر بوندسلیگا اتریش فاصله دارد و سه بازی مانده به پایان این رقابت ها باقی مانده است.

تیم یاروس پس از شکست دادن سالزبورگ در نیمه نهایی، قرار است در فینال جام حذفی اتریش در روز اول ماه مه به مصاف راپید وین برود. با جاروس بین چوب، استورم گراتس امیدوار است که تاج خود را حفظ کند، زیرا فصل گذشته نیز جام را برده است.

زمان خوبی برای حضور در باشگاه اتریشی است و بازیکن قرضی لیورپول از هر لحظه لذت می برد. به خصوص بازی در مقابل جمعیت پرهیاهوی Sturm Graz.

“هر بازی شبیه یک بازی بزرگ است”

او می‌گوید: «همیشه خوب است که جمعیت زیادی را جذب کنید، زیرا ورزشگاه خالی ندارید و این جو را به ارمغان می‌آورد، بنابراین هر بازی مانند یک بازی بزرگ به نظر می‌رسد. اینجا آنفیلد است.

چیز زیادی (از فصل) باقی نمانده است. فقط یک ماه دیگر باقی مانده است، اما بله، من فقط می‌خواهم به بازی کردن ادامه دهم، عملکرد خوبی داشته باشم و ببینم چه چیزی برایم به ارمغان می‌آورد.”

13.07.2011, Wörtherseestadion, Klagenfurt, AUT, CL-Qualifiers, SK Sturm Graz vs Szekesfehervar Videoton FC, im Bild Sturm-Fans, EXPA Pictures © 2011, PhotoCredit: EXPA/ Erwin Scheriau

جاروس مصمم است با استورم گراتس به موفقیت دست یابد. او اکنون انگیزه بیشتری برای بازگشت به تیم بزرگسالان چک برای یورو 2024 در اواخر تابستان دارد.

او می گوید: «امیدوارم در تابستان به یورو بروم.

با وجود اینکه فکر نمی‌کنم بازی کنم، کلاسی خواهد بود. اما هرگز نمی دانید، اتفاقات احمقانه تری در فوتبال رخ داده است. اما بله، باور نکردنی خواهد بود. این یک لحظه افتخار خواهد بود. حتی در کنار یک تیم بودن.

تیم در حال حاضر نیز واقعا قوی است، فکر می‌کنم برای رقابت با بهترین‌ها آماده است، بنابراین جالب خواهد بود.»

آینده فراتر از آن چه خواهد داشت، تنها زمان مشخص خواهد کرد.

https://www.thisisanfield.com/2024/04/vitezslav-jaros-exclusive-liverpool-goalkeeper-on-potential-double-and-euros-hopes/ منبع: