ادعای جنجالی پیشکسوت استقلال; بازیکنان با جان و دل بازی نمی کنند/ مربی پرتغالی ضعیف نیست اما…

وی افزود: به نظر نمی رسد بازیکنان فعلی آن را بخواهند. شاگردان فرهاد مجیدی شاید بازی زیبایی نداشتند اما بازیکنان با جان و دل بازی کردند. استقلال امروز اینطور نیست. چیزی که جلوی تراکتور دیدم. بازیکنان روی شکم بازی کردند. آنها طوری بازی می کنند که انگار قهرمانی پارسال کافی است و اگر امسال نبریم اتفاق خاصی نمی افتد. به نظر می رسد چنین ذهنیتی در باشگاه استقلال وجود دارد. روحیه تیمی باید از مدیریت به تیم، کادرفنی و بازیکنان منتقل شود. در این استقلال روحیه قهرمانی وجود ندارد و انگار از قهرمانی پارسال اشباع شده اند.

یوسفی در خصوص اینکه ممکن است به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالات تا پایان فصل با همین شرایط کار کند، گفت: حضور یک بازیکن فانتزی به خصوص در میانه زمین کم اتفاق می افتد. . با این حال راه های دیگری نیز وجود دارد که استقلال با مشکل مواجه می شود. اینکه ما بازیکنان خلاق نداریم به این معنا نیست که استقلال هم همینطور است. این تیم بازیکنان خوب و توانایی های زیادی دارد. ساپینتو باید بیشتر روی کار تیمی و تاکتیک تمرکز کند. ما می توانیم با این بازیکنان بازی را تغییر دهیم. استقلال باید نگرش و رفتار خود را تغییر دهد.

بازیکن سابق استقلال درباره شایعاتی مبنی بر پایان همکاری با ساپینتو و اینکه آیا جدایی او چیزی را در تیم تغییر می دهد، گفت: تیم اکنون مربی خوبی دارد که ضعیف نیست. آیا مربی نسبتاً توانمندی را از دست بدهیم و بعد چه کسی را بیاوریم؟ باشگاه استقلال با مشکلات مالی زیادی مواجه است و قطعا نمی تواند مربی خوبی از خارج از کشور بیاورد. از طرفی گزینه داخلی هم ندارد. البته ساپینتو مشکلاتی دارد. در عین حال، بازیکنان اشباع به نظر می رسند. باید ارتباط خوبی بین مدیریت، کادرفنی و بازیکنان وجود داشته باشد. بهترین راه حل برای تیم، کسب شرایط روحی بهتر از ایجاد تغییرات در کادر فنی است. امیدوارم استقلال مقابل تراکتور در جام حذفی پیروز شود تا شرایط خوبی پیدا کند.



سرویس داخلی اخبار فوتبال

کارشناس فوتبال گفت: استقلال کمبود بازیکنی در استقلال ندارد اما بازیکنانش در یک سطح هستند. در خط حمله همه بازیکنان در یک سطح هستند. اگر یک فرد باید با دیگران متفاوت باشد. مثلاً اگر آرمان رمضانی بازیکن مقصری است، باید بازیکن فنی هم باشد. یک رهبر وجود دارد، اما او هم عملکرد معمول خود را ندارد. بازیکنان استقلال هم همینطور هستند و تنوعی وجود ندارد.

محسن یوسفی در خصوص باخت استقلال مقابل تراکتورسازی تبریز گفت: استقلالی ها حتی زمانی که 2 بر صفر شکست خوردند فوتبال او را دوست نداشتند. تراکتور خیلی حساب شده تر و روان تر بازی کرد. استقلال به خصوص در خط میانی با یک تیم فنی روبرو شد. تراکتور بازیکنان خارجی خوبی دارد. از طرفی استقلالی ها تیم مستحکمی هستند و از قبل مشخص بود که تراکتورسازی با توجه به بازیکنان فنی در اختیار دارد. استقلال از نظر خلاقیت آسیب دید.

ادعای جنجالی پیشکسوت استقلال;  بازیکنان با جان و دل بازی نمی کنند/ مربی پرتغالی ضعیف نیست اما...

وی در مورد انتقادات از استقلال برای سه بازی اخیر پس از تعطیلات جام جهانی گفت: قطعا تفکرات سرمربی تاثیرگذار است. اگر بازیکنان خلاق نداشته باشیم می توانیم از راه های دیگر گلزنی کنیم. استقلال از پشت و هافبک های دفاعی قدرت لازم را ندارد. بازیکنان طراوت لازم را ندارند و حملاتی که تیم باید از کناره ها یا خط هافبک انجام دهد را نمی بینیم. ساپینتو مربی خوبی است اما برخی رفتارهای او روی تیم تاثیر می گذارد. بازیکنان را سرزنش نکنید. مربی قطعا اشتباهاتی دارد که باید از خودش شروع کند و بعد با اشتباهات تیم برخورد کند.