از دلشکستگی تا شهرت: خرید طارمی یک سرقت بود!

کریتیناس گفت: “او در خارج از محوطه جریمه تحت هدایت سرخیو کونسسائو در پورتو تبدیل به بازیکن بسیار بهتری شده است.” یعنی اگر گل نزند باز هم می تواند عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. در حال حاضر او بازی های زیادی دارد که در آن گل نمی زند، اما همچنان یکی از بهترین بازیکنان تیم است.

هت تریک او در اولین بازی اش مقابل آس، توجه هواداران را به خود جلب کرد، اما عملکرد طارمی در پیروزی سه دو برابر اسپورتینگ مورد توجه باشگاه های بزرگ کشور قرار گرفت. طارمی در آن دیدار سباستین کوتس، ملی پوش اروگوئه ای را عذاب داد و 3 پنالتی از مدافع میانی سابق لیورپول گرفت و در نهایت با انجام سومین خطای پنالتی با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد.

او به حریفان فشار می آورد. این فشار نه تنها بر بازیکنان حریف اعمال می شود، بلکه توانایی طارمی در وادار کردن داوران به تصمیم گیری در مورد اعلام پنالتی یا عدم اعلام پنالتی است. او در سه فصل گذشته 18 پنالتی از حریفان گرفته است. هفت پنالتی بیشتر از نزدیکترین رقیبش در لیگ برتر پرتغال. این رکورد باعث شد تا هواداران دیگر تیم ها این بازیکن 30 ساله را مقصر بدانند.

دو سال پس از نقل مکان به دراگائو، جایگاه محکم او اکنون در حال رشد است. او در اولین فصل حضورش در تمامی رقابت‌ها، 23 بار در 48 بازی گلزنی کرد، از جمله 16 بار در لیگ و 2 بار در لیگ قهرمانان. ضربه قیچی پشت سر او در یک چهارم نهایی مقابل چلسی یک ضربه آکروباتیک فوق العاده بود که به عنوان بهترین گل فصل در رقابت های قاره ای انتخاب شد.

کریتیناس می گوید: «رقبا مدام او را غواص یا متقلب خطاب می کنند. او در بازی اخیر مقابل اتلتیکو مادرید در لیگ قهرمانان اروپا از بازی اخراج شد و دومین کارت زرد او به خاطر تلاش برای زدن پنالتی بود. اما توانایی های او بسیار بیشتر از کسی است که فقط می خواهد پنالتی بزند. او واقعاً باهوش است، وقتی مقابل مدافع یا دروازه بان قرار می گیرد، می داند که چگونه توپ را قرار دهد و از بدنش استفاده کند. او یک خطای پنالتی انجام می دهد. شما نمی توانید بگویید که او یک غواص است، اما می دانید که او به دنبال خطای پنالتی خواهد بود.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، لحظه ای بود که دل ایرانی ها را شکست. در دقایق پایانی بازی نتیجه بازی ایران و پرتغال مساوی شد. سردار آزمون با یک ضربه بلند سامان قدوس را پیش می برد و ضربه او به سمت مهدی طارمی منحرف می شود. او در هشت متری دروازه فقط روی پاتریسیو را در مقابل خود دارد و باید او را شکست دهد. زمان آنقدر کم است که با یک گل می توان ایران را مقابل شاگردان فرناندو سانتوس برد و تیم ملی را برای اولین بار به مرحله یک هشتم نهایی رساند.

منبع: theasiangame



مجله اخبار فوتبال داخلی

طارمی بعد از فرصت طلایی که مقابل دروازه پرتغال از دست رفت حالا این شانس را دارد که بعد از چهار سال آن صحنه را جبران کند.

از دلشکستگی تا شهرت: خرید طارمی یک سرقت بود!

جام جهانی این ماه در قطر فرصتی برای رستگاری طارمی و دوران ناکامی او خواهد بود. چهار سال بزرگتر، عاقل تر و در نهایت پس از بیش از سه فصل حضور در پرتغال، اکنون می تواند ویژگی های خود را نشان دهد.

در یک لحظه توپ از مقابل دروازه بان پرتغال می گذرد. ضربه مهاجم الغرافه توری ها را به لرزه درآورد اما تلاش طارمی به جای خوشحالی هم تیمی هایش و 85 میلیون نفر در ایران به سمت و سویی اشتباه رفت. تحول برای ایران به معنای آرامش برای پرتغال است، زیرا قهرمان اروپا به دور بعد صعود می کند در حالی که کارلوس کی روش و تیمش در زمین اشک می ریزند، پروازهای بازگشت به تهران را رزرو می کنند و تماشا می کنند که چه کاری می توانستند انجام دهند. ، آنها فکر میکنند.


سرویس خبر شماره: 1853630
24 نوامبر 1401 ساعت 11:53 |
6.7 هزار امتیاز خبر|

5نقطه نظر

چهار سال پیرتر و عاقل تر، پس از اشک های تلخ در روسیه

یک سال بعد، تیمی از شمال پرتغال به نام ریو آوه با طارمی قرارداد امضا کرد. برای بازیکنی که به تازگی 26 ساله شده بود، این یک ژست کوچک به نظر می رسید، اما عملکرد او در چند هفته اول در پرتغال مورد توجه همه قرار گرفت. طولی نکشید که این سوال مطرح شد که چگونه تیمی مانند ریو آوه می تواند یک بازیکن با استعداد ایرانی را شناسایی کند.

طارمی شش ماه قبل با وجود علاقه باشگاه های اروپایی تصمیم گرفت به لیگ ستارگان قطر برود. این پس از تحمل شرایط سخت در جریان انتقال قبلی خود به ریزه اسپور رخ داد که باعث محرومیت چهار ماهه او از فیفا شد. پس از شروع فوتبالش در ایران جوان و شاهین بوشهر و درخش در پرسپولیس، محرومیت طارمی این احساس را ایجاد کرد که در خطر از دست دادن یک استعداد آینده دار است.

اسپورتینگ قبل از نقل و انتقالات زمستانی به دنبال طارمی بود اما مهاجم ایرانی این پیشنهاد را رد کرد. در عوض، ریو آوه با فروش او به بنفیکا به مبلغ 4.5 میلیون یورو موافقت کرد. در همان روزها با ژرژ ژسوس به عنوان سرمربی جدید بنفیکا مانع از انتقال طارمی شد و در عوض داروین نونیز را از آلمریا به خدمت گرفتند. این اتفاقات پورتو را بر آن داشت تا برای جذب طارمی اقدام کند. مهاجم ایرانی در پایان فصل با 18 گل آقای گل شد و بدین ترتیب توانایی های خود را به اثبات رساند.

سرجیو کریتیناس، نویسنده برجسته فوتبال پرتغال، می گوید: «زمانی که او برای اولین بار به پرتغال آمد، همه ما تحت تأثیر قرار گرفتیم که چگونه چنین بازیکنی از ریو آوه فصل را با این رکوردها به پایان رساند. ما انتظار نداشتیم چنین بازیکن خوبی داشته باشند، به خصوص اینکه او بازیکن جوانی نبود. او بازیکن درجه یک بود. این احتمالا بهترین معامله پورتو در تاریخ است، آنها حدود 4 میلیون یورو برای طارمی پرداخت کردند. این خرید مثل دزدی بود! پورتو بازیکنی باورنکردنی دارد که در محوطه جریمه بسیار باهوش است اما می تواند در عرض و عمق نیز بازی کند. طارمی بازیکن بسیار خوبی است که در خدمت تیم است.

بعد از آن فرصت طلایی از دست رفته، اوضاع خیلی تغییر کرده است. در آخرین بازی مرحله گروهی روسیه غریزه گلزنی طارمی برای مدت کوتاهی و دردناکی او را رها کرد. کریتیناس درباره احتمال حذف تاریم (پرتغال) آینده از جام جهانی گفت: «در پرتغال هرگز به این موضوع اشاره نشد. اگر او به پورتو می رفت شاید مردم به این بازی توجه می کردند اما او به یک باشگاه بسیار کوچک پیوست. او می تواند به هر جایی برود و موفق باشد. او مانند یک ستاره عمل نمی کند، او بازیکنی متواضع است که جایگاه خود را در یک تیم می داند.

او در دومین سال حضورش در این باشگاه با 26 گل در 48 بازی به فرم خوب خود ادامه داد، در حالی که در این فصل با زدن 13 گل در 18 بازی تاکنون (او در 5 بازی 5 بار گلزنی کرده است) این رقم را پشت سر گذاشته است. لیگ قهرمانان اروپا عملکرد طارمی گمانه زنی ها در مورد انتقال او به لیگ برتر را برانگیخته است.