استقلال در زمین چمن جام جهانی؟!



ورزشگاه آزادی به خصوص زمین چمن آن نیاز به بازسازی اساسی دارد و به همین دلیل دو تیم استقلال و پرسپولیس احتمالا از اواسط آبان تا پایان نیم فصل در خارج از تهران بازی های خانگی خود را برگزار خواهند کرد. استقلالی ها چند شهر را برای انجام این کار در نظر گرفتند که جزیره کیش یکی از آنهاست. علی خطیر چند روز پیش به کیش سفر کرد و به بررسی امکانات این جزیره مرجانی برای سفر احتمالی غواص یقه آبی در پاییز و اوایل زمستان پرداخت.

زمین جام جهانی

یکی از ویژگی های زمین چمن ورزشگاه کیش کیفیت خوب آن است. این چمن با تکنولوژی هیبریدی ساخته شده و ترکیبی از چمن طبیعی و مصنوعی به حساب می آید. فناوری فوق در حال حاضر در ورزشگاه های قطر مورد استفاده قرار می گیرد و سال گذشته بیشتر زمین هایی که مسابقات جام جهانی در آن برگزار می شد دقیقاً به همین سبک ساخته شد.

ظرفیت 7000 نفر

در کنار استقلال، ورزشگاه کیش هم می تواند پذیرای هوادارانش باشد. این ورزشگاه 7 هزار تماشاگر دارد و در صورت حضور استقلال در این جزیره، تماشاگران می توانند دیدارهای شاگردان جواد نکونام مقابل حریفان خود در مروارید خلیج فارس را از نزدیک دنبال کنند. البته اگر بلیت‌ها با حداکثر ظرفیت ورزشگاه فروخته شود یا تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه کمتر از حجم کل سکوهای ورزشگاه باشد، این موضوعی است که هیئت تامین صلاحیت تصمیم گیری در مورد آن را دارد. .

صدور مجوز

با این تفاسیر هنوز حضور استقلال در جزیره کیش قطعی نشده است. محمود پازوکی، رئیس هیئت فوتبال جزیره در گفتگو با خبرنگار خبرزاشی گفت: از حضور تیم های پرطرفدار در این جزیره استقبال می کنیم و امکانات جامعی برای اسکان آنها وجود دارد. در مورد فرودگاه و هتل شکی در زمین نیست، باید بگویم که دو ورزشگاه برای مسابقات و دو زمین تمرین بسیار خوب نیز داریم. هیچ مشکلی برای حضور تماشاگران وجود ندارد و با همه سازمان ها هماهنگی می کنیم و مجوزهای لازم را می گیریم. مدیران باشگاه استقلال از امکانات ما راضی بودند اما بعد از بررسی نهایی در تهران اگر کیش را انتخاب می کردند به سازمان لیگ نامه می زدند تا نمایندگانشان به این جزیره بروند و ورزشگاه ما را تایید کنند و سپس به مقام مسئول. شکلی که اخبار باید در آن اعلام شود. حالا با استقلالی ها که می خواهند به کیش بیایند یا نه؟ اگر بازی های استقلال یا هر تیم دیگری در اینجا برگزار شود، قطعا ما و مردم شریف کیش میزبان بسیار خوبی برای این دوستان خواهیم بود.



سرویس داخلی اخبار فوتبال