استقلال هنوز نتوانسته انتظارات را برآورده کند/ پیوستن کی روش به تیم ملی اشتباه بود

ادموند اختر با اشاره به وضعیت تیم فوتبال استقلال و تعطیلی لیگ برتر گفت: استقلال مانند سایر تیم های لیگ برتری در تعطیلات در اردوی تیم ملی به سر می برد، آنها در آخرین بازی خود برد خوبی داشتند اما لیگ برتر. تعطیلات به خاطر تیم ملی باعث شد. آنها فکر می کنند روند رسیدن به استقلال متوقف شده است.

اختر در پایان خاطرنشان کرد: دو بازی تدارکاتی حساس مقابل اروگوئه و سنگال داریم که امیدوارم کادر فنی تیم ملی با انجام این دو بازی نقاط ضعف تیم ملی را برطرف کرده و شاهد حضور پرقدرت ما باشیم. تیم ملی کشور در جام جهانی



سرویس داخلی اخبار فوتبال

وی ادامه می دهد: استقلال در هفته های ابتدایی قهرمانی هنوز نتوانسته انتظارات را برآورده کند، درست است که وضعیت این تیم در جدول رده بندی بهتر شده است اما کادر فنی باید تمرکز بیشتری روی تیم داشته باشد، آبی ها باید پیدا کنند. راه حلی که اگر تیم های دیگری مثل پیکان با لایه های دفاعی فشرده راهی برای پیروزی مقابل این تیم پیدا کردند یکی از دلایل پیروزی استقلال مقابل نساجی این بود که نساجی دفاعی بازی نکرد اما آیا تیم هایی در لیگ هستند که دفاعی مقابل استقلال و اگر این اتفاق بیفتد، کادر فنی چه برنامه ای برای عبور از لایه های دفاعی حریف برای گلزنی دارد؟

مهاجم سابق استقلال درباره بازی هفته آینده استقلال مقابل گل گهر سیرجان گفت: تیم های قلعه نویی همیشه قابل احترام هستند، بازی مقابل آنها سخت است، آنها به دنبال صعود به بالای جدول و کسب عنوان قهرمانی هستند. استقلال باید بتواند مانند بازی مقابل نساجی مقابل این تیم بازی کند و پیروز شود. امتیاز پیروزی مقابل گل گهر شش امتیازی است که استقلال توانست سه امتیاز و سه امتیاز را از یکی از مدعیان قهرمانی بگیرد که در مجموع می تواند شش امتیازی شود.

وی ادامه داد: استقلال باید با همین بازیکنان لیگ را ادامه دهد، مگر پارسال با همین بازیکنان قهرمان لیگ نشد؟ البته قهرمانی فصل گذشته و قهرمانی بدون باخت این تیم در حالی که بازیکنان تحت فشار هستند نباید تکرار شود. اما باید قبول کنید که کادر فنی این بازیکنان را انتخاب کرده و از داشته هایشان استفاده می کنند.

وی درباره وضعیت این روزهای تیم ملی و حضور مجدد کی روش گفت: کارلوس کی روش از نظر وجهه اجتماعی و فوتبالی سر و گردن برتر از اسکوچیچ است. خب در سطح ملی به جام جهانی برویم. اما زمانی اتفاق افتاد که ما اشتباه کردیم و از اسکوچیچ استفاده کردیم و حالا راهی پیدا کردیم که در جام جهانی چه کاری برای خودمان انجام دهیم. . در گروه مقدماتی بازی های ضعیفی انجام دادیم که حتی توانستیم با ابرام چرخی به جام جهانی صعود کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امیدوارم آبی ها بتوانند در این فصل نیز مانند فصل گذشته قهرمان لیگ شوند، با آمدن آجورلو دو سال است که استقلال مشکل مالی زیادی ندارد، آرامش برگشته و بازیکنان روی تمرین و مسابقات تمرکز کرده اند. و انتظار می رود با ادامه بازی ها، استقلال عملکرد بهتری داشته باشد و دوباره قهرمان شود.

وی در ادامه با انتقاد از عملکرد فدراسیون فوتبال گفت: پول را به چه کسی دادیم و می دانیم به مرحله بعد نمی رویم یا به اسکوچیچ می دادیم یا از مربی ایرانی استفاده می کردیم. اکنون باید حق شکایت اسکوچیچ را بپردازیم.” نباید روی فوتبال ما تاثیر بگذارد و باید مبلغ زیادی را به کارلوس کیروش پرداخت کنیم و خوشحال باشیم و امیدوار باشیم که در جام جهانی خوب بازی کنیم.

اختری در پاسخ به این سوال که برخی فکر می کنند خط هافبک استقلال نیاز به تعمیر دارد، گفت: کدام یک از تیم های لیگ برتری مشکل خط میانی ندارد؟ شما تیمی را پیدا می کنید که بازیکنان بزرگی را در خط هافبک آورده است که می توانند پاس آخر را بزنند و در موقعیت گلزنی جلو بیاورند.بعد از رفتن مجتبی جباری و علی کریمی در فوتبال خود یک هافبک بازیساز ندیدیم، هافبکی که بتواند الف کند. صدم ثانیه نتیجه را تغییر می دهد.