استیلی: نامزدهای ریاست جمهوری بازیکن ملی را کنار بگذارید!

استیلی ادامه داد: از همه رسانه ها، پیشکسوتان و بازیکنان می خواهم که فهیم باشند و به تیم کمک کنند تا بازیکنان مقابل هم قرار نگیرند. من با بازیکنان صحبت کردم و به آنها گفتم که اگر وارد این بازی ها شوند، شاید بعد از چند بار تصمیم قاطع تری بگیریم.

وی در ادامه سخنان خود اینگونه گفت: آیا بازیکنان ما که بیشتر در فوتبال اروپا فعالیت می کنند می توانند در مورد تیم های باشگاهی خود یا رئیس فدراسیون محل بازی خود اظهار نظر کنند؟ من با برخی از بازیکنانی که داستان را ارسال کردند تماس گرفتم. برای کسانی که جواب ندادند پیام دادم. تعدادی از بازیکنان نیز می گویند که این استوری ها را به دلیل دوستی با بازیکنان دیگر ارسال کرده اند. اسم تیم ملی از همه آدم ها و همه اسم ها بزرگتر است.

او گفت درآمدهای حاصل از پرونده ویلموتس می تواند به فوتبال این کشور کمک کند. من در مورد آن مسائل صحبت نمی کنم. الان بزرگترین مشکل ما اردوی شهریور است که باید دو بازی مهم انجام دهیم و در مرحله عقد قرارداد هستیم. البته سه بازی بود و آقای اسکوچیچ با بازی سوم مخالفت کرد و گفت دو بازی کافی است. لطفا نام تیم ها را ذکر نکنید چون مشکل خواهیم داشت. مثل اتفاقی که برای بازی مقابل کانادا افتاد. تا فردا یا پس فردا این دو قرار قطعی می شود.

او گفت: اکنون سال جام جهانی است و بازیکنان با انگیزه زیادی برای بازی از راه می رسند. مهمترین تاکتیک تیم ما باید اتحاد باشد. این امر مستلزم آن است که بازیکنان فقط وظیفه خود را انجام دهند و وارد هیچ میدانی نشوند. از دوستانی که به بازیکنان زنگ زدند و آنها را تحریک کردند خواهش می کنم با احساسات مردم بازی نکنند. بگذارید بازی خود را انجام دهند و آنها را وارد عرصه انتخابات نکنید.

او بیان کرد: من همیشه در شرایط سخت مصاحبه انجام می دهم. از این دوستان می خواهم که کاری به بازیکنان تیم ملی نداشته باشند و بگذارند انتخابات در فضای سالم برگزار شود و هرکسی که می تواند به فوتبال کمک کند جلو بیاید.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات فدراسیون نه به من که مدیر تیم ملی هستم و نه به بازیکنان تیم ملی ربطی دارد. ما بازیکنان خیلی خوبی داریم و با حمایت هواداران می توانیم چیزی خلق کنیم که باعث افتخار ایرانی ها شود. حالا همه نگران جام جهانی هستند. چرا بازیکن باید در مورد رئیس فدراسیون نظر بدهد؟ وظیفه بازیکن فقط تمرین و بازی است.

استیلی با اشاره به دوران بازیگری خود و برکناری سرمربی تیم ملی گفت: اگر سال 1996 را به خاطر داشته باشید که آقای مایلی کوهن در پرورش این نسل نقش اساسی داشت و زحمت زیادی کشید، پس از بازی با قطر تیم را ترک کرد زیرا این تصمیم گرفته شد. آنها نیز بسیار محترمانه آنجا را ترک کردند و هیچ تعمیر و نگهداری انجام ندادند و قصد برهم زدن روند تیم را نداشتند.


سرویس خبر شماره: 1836963
15 مرداد 1401 ساعت 01:02 |
2.1 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

دفعه بعد تصمیم قاطعی خواهیم گرفت

استیلی درباره اختلاف نظر و سوء تفاهم بین او و اسکوچیچ صحبت کرد. هیچ سوء تفاهمی وجود نداشت. همه در تیم ملی وظیفه دارند برنامه های سرمربی را اجرا کنند. گاهی در هر خانواده ای اختلاف سلیقه وجود دارد و این تفاوت سلیقه باعث پیشرفت می شود. اسکوچیچ اکنون کاپیتان تیم ملی است. او باید برنامه بدهد و ما آن را اجرا کنیم. به عنوان مثال ما سه بازی دوستانه آماده کردیم، اما گفتند دو بازی تدارکاتی کافی است و همان دو بازی را که سرمربی تیم ملی می خواهد انجام می دهیم.



مجله اخبار فوتبال داخلی

وی در پاسخ به این سوال که به نظر من این داستان ها با معنا و هوشمندی منتشر شده است. 100% درسته همه آن را می دانند. من به ندرت مصاحبه می کنم، اما اکنون احساس مسئولیت می کنم. بازیکنان را وارد انتخابات نکنید. علی کریمی آمد و در انتخابات شرکت کرد و 9 رای آورد و خیلی مودبانه رفت و حاشیه ای برای رئیس فدراسیون ایجاد نکرد. بازیکنان فوتبال را درگیر مسائل سیاسی نکنید.

او ادامه داد: بعد از آقای مایلی کوهن، ورا آمد و تیم به جام جهانی راه یافت. فدراسیون فوتبال تغییراتی ایجاد کرد و آقای ایویچ را که مربی بسیار خوبی بود و برای تیم زحمت کشید، به خدمت گرفت. فدراسیون فوتبال در مقطعی به حق یا نادرست تصمیم گرفت آقای جلال طالبی را جایگزین او کند.

سرمربی تیم ملی درباره اینکه آیا منظورش تصمیم قاطع تری برای به میدان گذاشتن بازیکنان است یا خیر، توضیح داد: در این زمینه اسکوچیچ باید تصمیم بگیرد، زیرا سرمربی تیم تصمیم می گیرد که بازیکن را انتخاب کند یا حذف کند.

حمید استیلی می گوید فدراسیون سه بازی تدارکاتی را برای تیم ملی تدارک دیده است، اما اسکوچیچ به آنها گفت که برگزاری دو مسابقه کافی است.

استیلی گفت که آیا بستگان برخی از شرکت‌کنندگان با بازیکنان تماس گرفته‌اند یا اینکه این اتفاق خارج از هیئت مدیره رخ داده است. ما باید به اصل موضوع توجه کنیم. اسامی برای همه مشخص است و دیگر نباید اسم بگوییم. وقتی این اتفاق می افتد، انتخابات فدراسیون است. لطفا بازیکنان معروف تیم ملی در این مسائل دخالت نکنند و فوتبال خود را بازی کنند. باید به فکر مردم باشند چون با این اتفاقات در فوتبال روح مردم آسیب می بیند.

سرمربی تیم ملی گفت: برای اردوی شهریور ماه آماده می شویم. متاسفانه انتخابات فدراسیون 17 شهریور است و اردوی ما از 29 شهریور شروع می شود که مشکلاتی را به وجود آورده است. بگذارید فوتبالیست ها کارها را انجام دهند.

فولادی گفت: در این زمان هیچ یک از بازیکنان مانند علی دایی، عابدزاده، خداداد عزیزی و… اظهار نظر نکردند و به تصمیم فدراسیون فوتبال احترام گذاشتند. اکنون 24 سال از آن مسابقات می گذرد و مردم خاطرات خوبی از آن دوران دارند.

استیلی پاسخ داد که گفته است برخی از کاندیداهای فدراسیون گفته اند که در صورت رای دادن، سرمربی انتخابی بازیکنان برای تیم ملی را انتخاب می کنند. نه، من با بازیکنان صحبت نکرده ام. وقتی انتخابات در آن تاریخ است و اردوی ما چند روز بعد شروع می شود و بازیکنان آن داستان ها را منتشر می کنند، می بینید چه اتفاقی می افتد؟ اگر تصمیم فدراسیون حفظ اسکوچیچ است، باید از این تصمیم حمایت کرد.
مدیر تیم ملی فوتبال درباره اینکه منظورش از این افراد چه کسانی است، گفت: همه از صحبت هایی که داشتم، شماره تلفن افرادی که با بازیکنان تماس گرفتند و چند کد. قطعا همه چیز مشخص خواهد شد. همه این اتفاقات و ادبیات در فضای مجازی هوشمند است و می داند چیست.

او اضافه کرد: از دوستانی که این بازیکنان را تحریک می کنند، از آنها می خواهم که با احساسات مردم بازی نکنند. مردم از فوتبال راضی هستند و اولین بار است که این اتفاقات می افتد و بازیکنان درباره سرمربی و رئیس فدراسیون اظهار نظر می کنند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، حمید استیلی مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان میهمان تماس تصویری برنامه ورزشگاه بود. وی در خصوص مطلب اخیر برخی از بازیکنان تیم ملی در فضای مجازی و درخواست آنها از دو نماینده مجلس مبنی بر عدم دخالت در امور فوتبال، گفت: این اختلافات، دودستگی ها و دودستگی ها خط قرمز ماست و بازیکنان باید مسئولیت خود را بدانند. خیلی سنگین است و فقط باید نگران بازی خود باشند تصمیم بگیرند در مورد انتخاب مربی و رئیس فدراسیون اظهار نظر نکنند و پا به حاشیه نگذارند. منافع ملی مهمتر از منافع شخصی است.