اسطوره آلمانی آرزوهای کودکان جنگ زده را برآورده کرد


کد اطلاعات: 2049313
29 ژوئن 1403 ساعت 06:28
6.7 هزار |

5نقطه نظر

فیلیپ لام، کاپیتان سابق تیم ملی آلمان، به کودکان پناهنده اوکراینی کمک کرد تا رویاهای خود را تحقق بخشند.

اسطوره آلمانی آرزوهای کودکان جنگ زده را برآورده کرد

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، ملی پوش سابق آلمان به عنوان مدیر مسابقات در حال حاضر مسئولیت برگزاری کلی مسابقات قهرمانی اروپا را بر عهده دارد. او فقط یک حرکت قابل تحسین انجام داده است.

کاپیتان تیم ملی آلمان در جام جهانی 2014 از طریق بنیاد خود به شش کودک و نوجوانی که به دلیل جنگ بین اوکراین و روسیه به آلمان پناهنده شده بودند، اجازه داد تا در بازی روز دوشنبه اوکراین و رومانی در مونیخ شرکت کنند.

لام در مورد این کار زیبا گفت: «شنیدم که می‌خواهند بازی اوکراین را از نزدیک ببینند.

یکی از آنها به من گفت که تماشای مسابقات یورو برای او آرزوی بزرگ و دست نیافتنی بود که اکنون به حقیقت پیوسته است. آنها توانستند از تیم ملی خود حمایت کنند که این اتفاق بسیار خوبی است. من برای آنها خوشحالم.”

2044859

بسیاری از کودکان هنوز از آسیب های ناشی از جنگ رنج می برند و گاهی مجبورند کشور خود را بدون پدر ترک کنند. لام می خواهد به کودکان آلمانی جنگ زده کمک کند تا زندگی بهتری داشته باشند: «من در مونیخ، در محیطی امن با خانواده ام بزرگ شدم. من همه شانس این را داشتم که روزی به یک فوتبالیست حرفه ای موفق تبدیل شوم. با بنیادی که برای ورزش و آموزش دارم، می‌خواهم از کودکان و جوانانی حمایت کنم که فرصت‌ها و فرصت‌های کمتری نسبت به من داشته‌اند.»

مجله اخبار فوتبال خارجی