اسپالتی از سری آ به اروپا، احتمال سورپرایز بزرگ!

ژوزه مورینیو در مصاحبه ای گفته است که تکلیف قهرمان سری آ قبل از پایان فصل مشخص می شود و به گفته او ناپولی اسکودتو را برده و شایسته قهرمانی است.

اسپالتی از سری آ به اروپا، احتمال سورپرایز بزرگ!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، اگرچه تصور ذهنی جامعه فوتبال از آقای خاص، غرور و اعتماد به نفس خودش و بازی های ذهنی معروفش در کنار زمین و به هم زدن اعصاب مربیان و بازیکنان حریف است، اما این بار حرف های اوست. مبتنی بر این واقع گرایی است. ناپولی عملکرد عالی داشت و حریف کمی برای رسیدن به قهرمانی ندارد. به نظر همه چیز مهیا است تا این تیم بعد از سال ها دوباره جشن قهرمانی بگیرد. آخرین قهرمانی این تیم به سال 90 برمی گردد.
همه چیز دست به دست هم داد تا اسکودوتو امسال به بهترین شکل ممکن به ناپولی برود. سالی که اگر مارادونای فقید زنده بود دوبرابر خوشحالی داشت. تیم کشورش آرژانتین قهرمان جهان شده است، تیم باشگاهش در اسپانیا در صدر قرار دارد و تیم ناپولی که او سال‌ها در آن بازی می‌کرد نیز در آستانه کسب عنوان قهرمانی است.
یوونتوس برای دومین بار با اشتباهات مدیران بار دیگر درگیر بحران جدی شد و تنها رقیب و پیرو ناپولی به همین دلیل به راحتی رقابت با این تیم را ترک کرد. از طرفی میلان به نتیجه گیری های سینوسی ادامه می دهد و روال ثابتی ندارد. جام جهانی نویدبخش میلان بود زیرا بازگشت به آن فرم قانع کننده قبل از جام جهانی اکنون بخشی از رویاهای هواداران میلان است. شرایط برای میلان به قدری طاقت فرسا است که پیولی در مصاحبه ای اعلام کرد همه چیزهایی که در دو سال گذشته دلیل موفقیت آنها بوده، اکنون کاملاً از کار افتاده است. شاید هواداران میلان به دلیل خریدهای خوب و بازیکنان جوان و ترکیب لباسی که در اختیار داشتند، منتظر قهرمانی دیگری بودند، اما شرایط برای آنها اصلا خوب پیش نرفت. بزرگترین دلیل عدم موفقیت میلان را می توان جدایی فرانک کسیه و مصدومیت مایک مینیون دانست.
استفانو پیولی که دفاع از عنوان قهرمانی را کنار گذاشته بود، اعلام کرد: اسکودتوی ما به لیگ قهرمانان اروپا خواهد رفت. پس از شکست 2-0 یوونتوس در مونزا، آلگری گفت که تیمش باید با این واقعیت روبرو شود که از سقوط در امان نیست. این دو مصاحبه به خوبی وضعیت تاسف بار دو رقیب جدی ناپولی را نشان می دهد و این را می توان با صحبت های مورینیو مبنی بر اینکه اسکودوتو در دستان ناپولی قرار می دهد تایید کرد.
جدا از میلان و یوونتوس، اینتر برای مقام دوم می جنگد. رم نیز با استفاده از شرایطی که برای میلان و یوونتوس به وجود آمد، امید خود را برای صعود به لیگ قهرمانان اروپا حفظ کرد.
ناپولی با ویکتور عثیمان مدعی آقای گل خود و بازی های درخشان خویچا کوارتسخلیا به طرز تحسین برانگیزی خودنمایی می کند. بنابراین، علاوه بر این دو بازیگر مؤثر، کل تیم به سمت موفقیت در یک ساختار منظم و یک سیستم منسجم تکامل می یابد. هدایت این تیم را مربی کمکی مانند اسپلاتی برعهده دارد که تیم را به خوبی مدیریت و هدایت کرده است.
لوچیانو اسپالتی پس از بازی مقابل رم گفت: کل تیم ما حتی نیمکت نشینان در این بازی موثر بودند.
با شروع لیگ قهرمانان، شاید بتوان به ناپولی به عنوان تیمی که قادر به انجام یک کار خارق العاده است اعتماد کرد. مراحل حذف همیشه غیرقابل پیش بینی بوده و با اتفاقات عجیبی همراه بوده است. اما ناپولی تنها تیمی است که بیشترین ثبات را دارد و در بهترین فرم خود قرار دارد.
این فصل لیگ قهرمانان اروپا در سایه پروژه سوپرلیگ و بحث های طولانی در مورد ساختار مالی باشگاه ها و همچنین اتهاماتی به منچسترسیتی است. بایرن مونیخ در مرحله گروهی موفقیت های زیادی کسب کرد و در هر 6 بازی پیروز شد و قدرت خود را در پاریس به نمایش گذاشت.
پاری سن ژرمن با نابغه فوتبالی که به تازگی قهرمان جام جهانی شده و به احتمال زیاد جایزه بهترین فوتبالیست سال را از آن خود خواهد کرد و همچنین ستاره بی چون و چرای آینده امباپه و سایر ستارگان، مستعد موفقیت های بزرگ است، اما پنالتی دوم در گروه را با رویارویی با بایرن مونیخ به پایان رساندند و در آستانه حذف قرار دارند.
فلورنتینو پرز، سرمربی رئال مادرید، هوادار سوپر لیگ اروپا، ناراضی است زیرا رئال مادرید 9 بار با لیورپول روبرو شده است و تساوی آنها امسال نیز برابر است. البته برای طرفداران فوتبال جذاب است زیرا می توانند فینال فصل گذشته را در مرحله یک هشتم نهایی تماشا کنند.
سیتی و پپ گواردیولا بار دیگر در مسیر بازسازی و احتمالاً قهرمانی در چمپیونشیپ هستند و با توجه به اتهامات مالی اخیر آنها در تلاش برای تکمیل کار ناتمام عدم فتح لیگ قهرمانان هستند.
چلسی تیم فوق العاده ای دارد که کاملاً تغییر کرده و انقلابی 500 میلیون یورویی را پشت سر گذاشته است، اما برای دورتموند سخت بود.
اخیرا، تاتنهام به شدت غیرقابل اعتماد بازی می کند و اینتر و میلان که در سری آ از ناپولی عقب هستند، بعید است شانس قهرمانی اروپا را داشته باشند.
بوروسیا دورتموند از لحاظ داخلی در آلمان در فرم خوبی قرار دارد، اما به نظر نمی رسد آنها و لایپزیگ قادر به به چالش کشیدن رقبای خود باشند. بنفیکا در مرحله گروهی نیز بسیار خوب بازی کرد اما در نهایت نتوانست انزو فرناندز را از آرژانتین نگه دارد و به نظر می رسد یک دور دیگر در این رقابت باقی بماند.
با تمام این موارد می توان گفت ناپولی تیمی است که به دلیل فرم مطلوبش پتانسیل زیادی برای قهرمانی در لیگ دارد. نظر شما در مورد قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در این فصل چیست؟

بهرام حیدری رامشه



مجله اخبار فوتبال خارجی


سرویس خبر شماره: 1870696
27 فوریه 1401 @ 10:47 صبح |
1.5 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

وارثان مارادونا یک قدم با اسکودتو فاصله دارند