اسکوچیچ: بهترین تیم ماند، تیم وفادار بازی کرد!


سرویس خبر شماره: 1856770
10 دسامبر 1401 در 09:04 ب.ظ
17.6 هزار امتیاز خبر|

0نقطه نظر

اگر من بودم این بازیکنان در تیم نبودند

* به جای یک بازیکن وفادار، بهترین بازیکن را در زمین قرار دهید
من می گویم نمی توان تیمی از بازیکنان وفادار را در زمین قرار داد. شما باید بهترین بازیکنان خود را وارد میدان کنید، نه بازیکنان وفادار خود را. شما باید با بازیکنان رابطه برقرار کنید. به همین دلیل وقتی ترکیب تیم ملی ایران را دیدم خیلی تعجب کردم و باورم نمی شد.

* اگر من بودم این بازیکنان در تیم ملی نبودند
من یک بار در مصاحبه ای گفتم که من کسی نیستم که در پارک روی گل ها راه بروم، اما سعی می کنم خم شوم. حرف های زیادی پشت سرم بود. دیدید که تیم ملی ایران به یکباره مسن ترین تیم جام جهانی شد. کی روش از چند بازیکن مانند روزبه چشمی و رامین رضاییان به این تیم دعوت کرد. اگر من سرمربی بودم نه کریم انصاری فرد و نه کاپیتان احسان حاج صفی برای تیم من بازی نمی کردند. من تیم ملی ایران را جوان کردم و انرژی جدیدی پیدا کردیم و بعد ناگهان انگار به تنظیمات قبلی برگشتی. من فقط به رفتن به جام جهانی فکر نمی کردم. می خواستم برای مربی بعدی چیزی بگذارم و از این نظر این اقدامی که انجام شد فاجعه بود.

* این مربی کلمبیا و مصر را حذف کرد اما به ایران آمد!
وی پیش از این رئیس فعلی فدراسیون فوتبال ایران بود. آنها برای ویلموتس که یک ماه و نیم سرمربی ایران بود و در مقدماتی جام جهانی حذف شد، 7 میلیون یورو خرج کردند. ایران در زمان او یک امتیاز تا حذف فاصله داشت. چه بگویم که یک مربی دو بار با یک تیم به جام جهانی نرفته و حالا در یک دوره برای سومین بار سرمربی تیم دیگری شده است. من هرگز در زندگی ام چنین چیزی ندیده ام. با کلمبیا نتوانست به جام جهانی برود، بعد با مصر نتوانست به جام جهانی برود، بعد به ایران آمد. این اتفاقی بود که معنی نداشت، اما در نهایت به خوبی آن را تحمل کردم. من سه سال در آنجا کار کردم و عملکرد بسیار خوبی داشتم و 25 امتیاز کسب کردم. ما مسابقات را سریعتر به پایان رساندیم و همه رکوردها شکسته شد، مثلاً برای اولین بار در خانه بحرین را شکست دادیم. البته بیشتر از این نمی توان کرد، زندگی ادامه دارد و نباید به این مشکلات فکر کرد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، سایت کروات پس از حذف ایران از جام جهانی به دیدار دراگان اسکوچیچ رفت و گفت و گوی مفصلی با ملی پوش سرمربی سابق این تیم انجام داد. در ابتدا این سایت توضیح داد: تغییر رئیس فدراسیون فوتبال چند ماه مانده به جام جهانی منجر به اخراج دراگان اسکوچیچ از سرمربیگری ایران و کارلوس کی روش به جای آن شد. اما تیم ملی ایران در مرحله گروهی جام جهانی حذف شد و به ایران بازگشت. به همین دلیل با سرمربی سابق آنها تماس گرفتیم تا نظر او را جویا شویم.

*من و کیروش نگاه های متفاوتی به فوتبال داریم
دراگان اسکوچیچ نظر خود را درباره عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی اینگونه بیان کرد: فکر می کنم نگاهم به فوتبال متفاوت از کارلوس است. فکر می کنم مربی فوتبال هجومی تری نسبت به او هستم. تا جایی که به مربیان مربوط می شود، برخی می گویند ما معلم هستیم، ما یک رهبر هستیم، ما این گونه هستیم، ما آن گونه هستیم. اما طبقه بندی ترینرها به نظر من بسیار ساده است. یا مربیان ریسک می کنند یا نه. به نظر من کی روش در فوتبال خیلی محتاط است. بگذارید بهتر بگویم؛ وقتی مقابل یک حریف قدرتمند بازی می کنید، باید به تیم خود اعتماد کنید. اگر من بودم، فکر نمی‌کنم تیمم مقابل انگلیسی‌ها دفاع کند و از این نظر ما متفاوت هستیم، دید متفاوتی از فوتبال داریم.

دراگان اسکوچیچ، سرمربی سابق تیم ملی به حذف ایران از جام جهانی واکنش نشان داد و انتقاداتی به سبک کی روش مطرح کرد.

اسکوچیچ: بهترین تیم ماند، تیم وفادار بازی کرد!