اصلاح VAR: فوتبال از دست رفت!

* مداخله VAR باید برای شرایط بسیار خاص رزرو شود
استفاده از فناوری در فوتبال قطعاً مزایایی دارد، برای مثال تشخیص عبور توپ از خط دروازه یا تشخیص آفساید. VAR می تواند برای تصحیح اشتباهات آشکار داور یا تنبیه بازیکنان به دلیل رفتار غیرورزشی دور از داور استفاده شود.


سرویس خبر شماره: 1894707
مارس 17, 1401 @ 9:54 ب.ظ
1.6 هزار |

0نقطه نظر

عصبانیت سردبیر کیکر از داوری چلسی دورتموند

به گزارش “ورش سه”، جنجال های داوری و به خصوص مداخلات VAR در بازی شب گذشته چلسی و دورتموند در استمفوردبریج که منجر به پیروزی 2-0 آبی های لندن و حذف دورتموند شد، جرقه های زیادی را برانگیخته است. بحث.

در یادداشت کیکر آمده است که علیرغم اعتراض شدید دورتموند و حتی ادعای ماتیاس سامر مبنی بر اینکه داوری بازی دیشب یک رسوایی تمام عیار بوده است، این نشریه معتقد نیست که تیم داوری عمداً علیه آلمانی ها تصمیم گرفته است. این یادداشت تاکید می کند که مشکل VAR در واقع یک مشکل ساختاری است.

اما VAR در شکل فعلی خود بیشتر یک مشکل است تا یک راه حل. برای اینکه داوری ویدیویی تحت کنترل باشد، مداخله آن فقط باید به شرایط بسیار خاص نسبت داده شود تا مسئولیت اصلی و تصمیم گیری نهایی تنها بر عهده داور باشد. تصمیمات خاکستری که داور می تواند به عنوان داور مستقیم بازی در مورد آنها اظهار نظر کند، نباید به VAR ارجاع شود. داور نباید از مسئولیت خود برای تصمیم گیری صرف نظر کند و پشت VAR پنهان شود.

1830094



مجله اخبار فوتبال خارجی

در این یادداشت مدعی شده است که بر اساس قوانین فعلی، VAR نباید در پنالتی های تکراری مداخله می کرد و تصمیم گیری باید به داور واگذار می شد. کیکر گفت که هر دو تیم قوانین پنالتی را زیر پا گذاشتند اما طبق قوانین باید داور تصمیم می گرفت و VAR حق دخالت نداشت.

* قوانین ساده اساس زیبایی و موفقیت فوتبال است
در چند دهه گذشته، مجموعه قوانین ساده فوتبال مهمترین نقش را در تبدیل این بازی به ورزش شماره یک در جهان ایفا کرده است. چه در اروپا و چه در سایر نقاط جهان. به جز قانون آفساید که اصولاً هم بسیار ساده است، هیچ قانون دیگری در فوتبال وجود ندارد که به راحتی برای کسی که چیزی در مورد آن نمی داند توضیح داده نشود. ورزش.

1830093

سردبیر مجله آلمانی کیکر، در یادداشتی برای آن مجله با انتقاد از نقش VAR در حذف دورتموند از لیگ قهرمانان اروپا، می‌گوید این فناوری زیبایی فوتبال را در شکل فعلی آن از بین خواهد برد.

اصلاح VAR: فوتبال از دست رفت!

کیکر به داور نمره 5 داد تا نشان دهد که چقدر از قضاوت خود ناراضی است. البته سردبیر کیکر در یادداشت خود به این موضوع اشاره می کند که دورتموند از نظر فوتبالی شایسته باخت دیشب بود، اما هدف او حمایت از دورتموند نیست، بلکه مخالفت با شرایط فعلی VAR و نقش آن در مرگ روح فوتبال است.

ماتیاس درش، سردبیر نشریه آلمانی کیکر، امروز از عملکرد داور ویدیویی در بازی دیشب انتقاد کرد و گفت VAR در بازی چلسی و دورتموند ثابت کرد که قوانین داوری با حضور داوران ویدئویی بسیار پیچیده است. و بدون نیاز کشته شدند. این روح فوتبال است.

بسیاری از کسانی که بازی دیشب را از تلویزیون تماشا کردند مانند امره جان از عملکرد VAR عصبانی بودند. این بازیکن دورتموند در پایان بازی مقابل دوربین ها گفت که دیگر قوانین فوتبال را درک نمی کند. اشاره او به تکرار پنالتی کای هاورتز بود که در دقیقه 53 بازی پس از آن اتفاق افتاد که VAR به سود چلسی بود و داور مسابقه دنی ماچیله اعلام کرد که این پنالتی باید تکرار شود.

1830092