اعتراض به «بند ترس»؛ بازگشت بارسا به تاکتیک های قدیمی

مارکا در گزارشی اعلام کرد که اگرچه استفاده از “بند ترس” در قراردادها قدیمی به نظر می رسد، بارسلونا بار دیگر از این بند در قراردادهای قرضی بازیکنان خود در تابستان امسال استفاده کرده است.

اعتراض به

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، روزنامه مارکا امروز در گزارشی مدعی شد که بارسلونا زمانی که در تابستان امسال تعدادی از بازیکنان خود را به باشگاه های دیگر قرض داد، از بندی موسوم به “بند ترس” در قرارداد خود استفاده کرده است. این روزنامه مدعی است که اقدام بارسا زمانی انجام شده که گفته می شود این تاکتیک در سایر نقل و انتقالات فوتبال منسوخ شده است.

اما بند ترس چیست و کدام باشگاه ها همچنان از آن استفاده می کنند؟ این بند در قرارداد قرضی گنجانده شده است که بر اساس آن بازیکن قرضی نمی تواند با پیراهن تیمی که او را قرض گرفته است، بازی رو در رو مقابل تیم اصلی خود انجام دهد.

مارکا مدعی است که از سال 2019 تا تابستان امسال، هیچ باشگاه اسپانیایی از این بند استفاده نکرده است. اما بارسلونا به رهبری خوان لاپورتا تابستان امسال دوباره از این تاکتیک قدیمی استفاده کرد. طبق گزارش این روزنامه اسپانیایی، بارسلونا از بند ترس در انتقال آبده به اوساسونا و نیکو گونزالس به والنسیا استفاده کرده است.


سرویس خبر شماره: 1844675
29 سپتامبر 1401 در 11:35 ب.ظ.
13.1 هزار امتیاز خبر|

17نقطه نظر

تابستان امسال، بارسلونا تنها باشگاه اسپانیایی بود که از این بند در قراردادهای قرضی خود استفاده کرد. جالب اینجاست که بر اساس قراردادهای امضا شده با بند ترس، باشگاه ها می توانند با پرداخت مبلغی به باشگاه مبدأ آن را دور بزنند. این بدان معناست که اگر اوساسونا و والنسیا مبلغی را به بارسلونا پرداخت کنند، امسال می توانند عبده و گونزالس را در بازی با بارسلونا به میدان بروند.



مجله اخبار فوتبال خارجی

پیش از این آخرین باری که باشگاه های اسپانیایی از این ترفند استفاده کردند در فصل 19-2018 بود. به عنوان مثال، در آن فصل تئو هرناندز که به صورت قرضی از رئال مادرید به سوسیداد پیوسته بود، به دلیل ترس نتوانست مقابل رئال بازی کند. اما سال بعد، سوسیداد با مارتین اودگارد به مصاف رئال مادرید رفت، چرا که در قراردادش خبری از این بند نبود.