اعتراض گسترده ستارگان فوتبال به قوانین جدید


سرویس خبر شماره: 1940073
Jun 05, 1402 @ 7:36 ب.ظ
5.4K امتیاز خبر|

0نقطه نظر

جمعی از بازیکنان مطرح فوتبال نسبت به دستورالعمل جدید اتحادیه فوتبال اعتراض کردند.

اعتراض گسترده ستارگان فوتبال به قوانین جدید

روز گذشته دبیرکل فدراسیون فوتبال در اقدامی قابل توجه «دستورالعمل حاکم بر قراردادهای باشگاهی با بازیکنان و کادر فنی» را برای اجرا ابلاغ کرد!
دستورالعمل صادر شده نه تنها مغایر با برخی اصول قانونی و مقررات فیفا است، بلکه تشریفات لازم نیز رعایت نشده است.
نکته مهم: طبق ماده 14 قانون اساسی فیفا، فدراسیون های عضو باید «کاملاً» مقررات فیفا را رعایت کنند، که به معنای همان مقررات RSTP است.
بنابراین:
1- انجمن فوتبال پاسخ دهد که صلاحیت ناشی از تصویب بخشنامه و اجرای آن چیست؟!
2- هیچ شخص یا گروهی حق تصویب مقررات یا دستورالعمل های مغایر با مقررات نقل و انتقالات تعیین کننده وضعیت بازیکنان و مقررات فیفا را ندارد. وضع مقررات فوتبال توسط فدراسیون ها بر اساس اساسنامه و اختیارات ناشی از آن است که توسط مجمع عمومی فدراسیون انجام خواهد شد.



مجله اخبار فوتبال داخلی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، روز گذشته فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با ارسال اطلاعیه ای به باشگاه ها بر رعایت قوانین جدید تاکید کردند. قوانینی با حاشیه های فراوان و البته بندهای عجیب در بحث قراردادها، نقل و انتقالات، پاداش ها، اختیارات و …. در آنجا گنجانده شده اند.

این قوانین جدید اکنون با اعتراض گروهی از ستارگان فوتبال ایران و بازیکنانی مانند آن روبرو شده است امید عالیشاه، علیرضا بیرانوند، فرشاد احمدزاده، حامد لک، شجاع خلیل زاده، کمال سغدنیا، میلاد سرلک و… آنها به این موضوع واکنش نشان دادند و در پیامی مشترک به شرح زیر نوشتند:

1880005