اعلامیه قوی تیرها علیه ساپینتو / این “جنگل” نیست. رفتار مربی ایرانی «حیوانی» نیست!

البته مخاطبان روی موتا سرمربی تیم پیکان دستیار ریکاردو ساپینتو بود.

البته در همان زمان، مدیر رسانه و مترجمش برای «مالی» کردن سخنان توهین آمیز ساپینتو تلاش کردند و تأکید کردند که مفهوم «جنگل» در انگلیسی و فارسی (! ) متفاوت است که این شکل از توجیه است. توهین به شعور علاقه مندان است، فوتبال به ویژه هواداران استقلال مخاطب اصلی این دیدار بودند.

ضمنا باشگاه پیکان تا حصول نتیجه با جدیت پیگیر این موضوع خواهد بود.”



سرویس داخلی اخبار فوتبال

باشگاه پیکان ضمن احترام به تمامی اهالی فوتبال به ویژه استقلالی ها و تاریخچه این باشگاه که در روح تاریخی فوتبال کشورمان نهفته است، با ارائه اسناد و مدارک از جمله اظهار نظر ساپینتو در نشست خبری پس از بازی از او را به کمیته انضباطی و کمیته اخلاق شکایات.

در بیانیه باشگاه پیکان آمده است:

در حاشیه دیدار پیکان و استقلال در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر، اتفاقات ناگواری برای فوتبال ایران رخ داد که جای تاسف دارد.

در این دیدار نیز همانند دیدار مقابل مس کرمان، یکی از اعضای کادر فنی پیکان (مجتبی حسینی) به سمت نیمکت استقلال حمله کرد.

امیدواریم کمیسیون اخلاق و کمیسیون انضباطی با شجاعت و شجاعت در خصوص حواشی پایان ناپذیر ساپینتو در لیگ ایران تصمیم عادلانه ای اتخاذ کنند.

ریکاردو ساپینتو سرمربی باشگاه استقلال که به گفته رسانه ها و نظر کمیته انضباطی یکی از محبوب ترین مربیان این فصل رقابت های لیگ ایران به حساب می آید، پس از دیدار مقابل پیکان در نشست خبری، پا را فراتر گذاشت. سؤالات اخلاقی و سخنان غیرقابل قبول، او بخشنده و غیرقابل تشخیص است.

باشگاه پیکان شکست در زمین را می پذیرد اما به هیچکس اجازه نمی دهد که به فوتبال این کشور «جنگل» خطاب کند یا رفتار مربیان ایرانی را به «رفتار حیوانی» تشبیه کند. این الگوی صحبت در نشست خبری شخصیت یک مربی را آشکار می کند و این سوال را ایجاد می کند که چرا باید دلار از کشور خارج شود تا مربی پرتغالی به ایران بیاید و رفتار ایرانی ها را با رفتار حیوانی مقایسه کند؟