افشاریان: دوستانی که لیسانس می گیرند با ما نخواهند بود


سرویس خبر شماره: 1838428
آگوست 24, 1401 @ 1:54 PM
2.1 هزار |

1نقطه نظر

ما می خواهیم از تمام داوران در هفته های اول استفاده کنیم.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال اعلام کرد: داوران یا ناظران فعالی که قصد کارشناس شدن دارند نمی توانند با فدراسیون فوتبال همکاری کنند.

خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران در گفتگو با “مجله اخبار فوتبال” در خصوص تخصص برخی داوران و داوران فعال در مراحل مختلف مسابقات لیگ، سخنان خود را با تاکید بر این نکته آغاز کرد: داوران و داوران فعال گاهی در فضای مجازی دیده می شدند. آنها قضاوت داوران را که طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا و آیین نامه کمیته داوران فدراسیون فوتبال ممنوع است، تحلیل کردند. خواهش من از این عزیزان این است که از این کار پرهیز کنند و اگر عزیزی بخواهد این کار را انجام دهد با نهایت احترام در کنار ما نخواهد بود.
وی سپس درباره کلاس پیش فصلی که این روزها توسط کمیته داوران برگزار می شود، توضیح داد: کلاس داوری پیش فصل است و در واقع برخی از داوران لیگ 2 در کلاس حضور دارند. کسانی که در آزمون ها موفق نمی شوند اردو را ترک می کنند. در نهایت داورانی که تست های کتبی را پشت سر می گذارند طبق استانداردهای لیگ اول و دوم با تشخیص کمیته داوران به این مسابقات ارتقا می یابند. نکته مهم این است که ما به داورانی که در این مرحله تست ها را قبول نمی کنند یک نیم فصل در خدمت نخواهیم بود.
از افشاریان درباره تغییر همه داوران در هفته اول رقابت های لیگ برتر و دلیل آن جویا شدیم که او در پاسخ به این سوال گفت: فصل را تمام کرده ایم و از آنجایی که بچه ها استراحت داشتند سعی می کنیم از همه آنها استفاده کنیم. . تا اینجای کار مشکل خاصی پیدا نکردیم و تصمیم گرفتیم از داورانی که در هفته اول بودند در هفته دوم استفاده نکنیم.
رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با بیان اینکه سال گذشته تعداد زیادی از داوران در لیگ برتر محاکمه شدند و انتقادات زیادی در این خصوص وجود داشت، گفت: خیر، چون دوستان رد شدند، ممکن است در واقع کمتر داوری در لیگ برتر داشته باشیم. لیگ. لیگ. 54 نفر در این آزمون مردود شدند و ما کمتر داوری داریم. در غیر این صورت مشکلی نیست و مایلیم در هفته های اول از همه استفاده کنیم.



مجله اخبار فوتبال داخلی