المباربه جدید، استادیوم فوق العاده جدید در عربستان سعودی


سرویس خبر شماره: 2055284
27 ژوئیه 1403 در 6:19 ق.ظ.
562

0نقطه نظر

ساخت ورزشگاه جام جهانی آغاز شد

عربستان سعودی یک استادیوم مدرن جدید با ظرفیت 45000 تماشاگر طراحی کرده است.

المباربه جدید، استادیوم فوق العاده جدید در عربستان سعودی

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، یکی از شرکت های صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان روز سه شنبه از طرح استادیوم جدیدی با ظرفیت بیش از 45 هزار صندلی رونمایی کرد. این استادیوم با نوآوری ها و استانداردهای مدرن مطابقت دارد.

طراحی این ورزشگاه با نام “مکان جدید” با فضاهای منعطف و همه کاره که استادیوم را برای میزبانی از انواع رویدادها و فعالیت های ورزشی و سرگرمی آماده می کند.

2054879

استادیوم “مکان جدید” این نشان می دهد که چقدر تلاش شده است تا عربستان سعودی به قطب جهانی پیشرو برای ارائه بهترین تجربیات ورزشی و سرگرمی تبدیل شود. آنها در سال های اخیر با جذب ستاره ها و ایجاد زیرساخت های مناسب، فوتبال خود را متحول کرده اند.

مایکل دایک، مدیر عامل شرکت توسعه ورزشگاه، گفت: استادیوم میدان جدید نشان دهنده تبدیل ریاض به یک مقصد جهانی پویا برای ورزش، فرهنگ و سرگرمی است و تعهد ما به توسعه زیرساخت های کلاس جهانی و نشان دادن تحول بزرگ عربستان سعودی را تایید می کند.

2054878

او اضافه کرد: انتظار می رود فاز ساخت تا پایان سال 2032 تکمیل شود.

طبق الزامات فیفا، کشورهای میزبان جام جهانی باید حداقل 14 ورزشگاه و حداکثر 20 استادیوم را آماده کنند، مشروط بر اینکه ورزشگاه بتواند حداقل 80000 تماشاگر را برای بازی افتتاحیه و ورزشگاه را برای بازی فینال در خود جای دهد. ورزشگاه های دو مرحله نیمه نهایی 60 هزار نفر گنجایش دارند. همچنین بقیه ورزشگاه ها باید حداقل 40000 تماشاگر را در خود جای دهند.

مجله اخبار فوتبال خارجی