الکسیس مک آلیستر تنها سومین برنده جام جهانی شد که لیورپول امضا کرد – لیورپول اف سی

او بخش هافبک لیورپول را تقویت می کند اما همچنین می بیند که فهرست برندگان جام جهانی در تاریخ باشگاه به 10 نفر می رسد، اگرچه او تنها سومین بازیکنی است که پس از این واقعیت به خدمت گرفته شده است.

سومین بار جذابیت با مک آلیستر است که برخلاف ریدل و دیومد، یک چرخ دنده کلیدی در قهرمانی آرژانتین در جام جهانی بود و 555 دقیقه از 690 بازی ممکن را بازی کرد.

بنابراین، 23 سال پس از آخرین قرارداد با یک برنده جام جهانی، مک آلیستر اکنون به تالار مشاهیر جام جهانی لیورپول اضافه شده است.

رویا قهرمانی در جام جهانی بود و من این کار را انجام دادم. الان می توانستم بازنشسته شوم اما من هنوز از بازی کردن فوتبال لذت می برم اسکای اسپورت در ماه فوریه

کارل هاینز ریدل اولین بار بود که در سال 1990 با آلمان غربی جام ژول ریمه را بالای سر برد و در سال 1997 برای لیورپول قرارداد امضا کرد – او در طول سه فصل 76 بازی انجام داد.

در حالی که بخشی از یک باشگاه انحصاری بود که می‌توانست خود را قهرمان جهان بخواند، دیومد فقط سه بار در فصل 2000/01 سه‌گانه شروع کرد و در مجموع پنج بازی برای باشگاه انجام داد.

برنده بعدی و نهایی جام جهانی که تا کنون ثبت نام کرده بود، بود برنارد دیومد، که در سال 1998 با فرانسه قهرمان شد و در سال 2000 قرمز شد.

به طور باورنکردنی، لیورپول قبل از امضای قرارداد با الکسیس مک آلیستر، میزبان تنها 9 قهرمان جام جهانی بود، که تنها سومین بازیکنی است که وارد می شود. بعد از بلند کردن جام ژول ریمه

الکسیس مک آلیستر با کپی جام جهانی

اما شاید او را بیشتر به خاطر ضربه بالای سرش مقابل ساندرلند به یاد بیاوریم که به اشتباه قضاوت شد که از خط عبور نکرده است. همه چیز می توانست خیلی متفاوت باشد…

کارل هاینز ریدل، لیورپول، 1997 (نیل سیمپسون/EMPICS Sport)

و دو نفر قبل از کسب بزرگترین افتخار بین المللی آنفیلد را ترک کرده بودند، آلوارو آربلوا و ژابی آلونسو هر دو از اعضای قهرمانی اسپانیا در سال 2010 پس از ترک لیورپول در سال 2009 بودند.

راجر هانت (1966)، یان کالاگان (1966)، گری بیرن (1966)، فرناندو تورس (2010) و په‌په رینا (2010) پنج قرمز برای قهرمانی جام جهانی در این باشگاه حضور داشته‌اند.

این یک سال برجسته برای این بازیکن 24 ساله برای باشگاه و کشور بود و انتقال او به آنفیلد پس از 4 فصل و 112 بازی برای برایتون انجام شد.

به این زودی چکمه ها را آویزان نکن، الکسیس. موفقیت های بیشتری در راه است، حالا در قرمز لیورپول!

https://www.thisisanfield.com/2023/06/alexis-mac-allister-becomes-only-the-3rd-world-cup-winner-liverpool-signed/ منبع:

مک آلیستر اولین خرید تابستانی قرمزها است و تنها شش ماه پس از کمک به آرژانتین برای قهرمانی در جام جهانی قطر به این تیم می آید.