انتقاد تلخ از حمله ناجوانمردانه به قطر!


سرویس خبر شماره: 1852461
17 نوامبر 1401 ساعت 12:31 |
نمایش 3K |

2نقطه نظر

چشم انداز ما افزایش رفاه کارگران است.

الخاطر ادامه داد: کشورهای اروپایی معتقدند جام جهانی متعلق به کشورهای اروپایی است زیرا از 22 دوره 11 دوره آن در اروپا برگزار شده است و از میزبانی قطر یا یک کشور عربی-مسلمان در جام جهانی راضی نیستند. 40 میلیون درخواست بلیت جام جهانی داشتیم که 3 میلیون آن فروخته شد و 1.2 میلیون هوادار به قطر خواهند آمد. همه این مشکلات نشان می دهد که اسکان به بهترین شکل ممکن انجام خواهد شد.

وی در خصوص اظهارات جیانی اینفانتینو رئیس فیفا مبنی بر تمرکز بر فوتبال به جای مسائل سیاسی گفت: شعارهای سیاسی و غیر فوتبالی ممنوع است و جام جهانی باعث تمرکز و اتحاد مردم در مورد فوتبال خواهد شد. کسانی هم هستند که از میزبانی قطر برای برخی برنامه ها سوء استفاده کردند، اما باید بگویم این یک تورنمنت فوتبال است و هواداران برای تماشای فوتبال می آیند.

مدیر اجرایی جام جهانی 2022 قطر می گوید از زمان اعلام این سازمان، این کشور مورد حمله ظالمانه رسانه ها قرار گرفته است.

انتقاد تلخ از حمله ناجوانمردانه به قطر!

الخاطر توضیح داد: برخی انتقادات علیه قطر نژادپرستانه است زیرا این کشور توانسته با کشورهای بزرگ رقابت کند. در هر صورت، ما روی کار خود متمرکز هستیم تا اولین دوره جام جهانی در یک کشور عربی به بهترین شکل ممکن برگزار شود. جام جهانی 2022 تصویری را که رسانه های غربی از منطقه ما به عنوان منطقه درگیر می دهند تغییر خواهد داد و با حضور 1.2 میلیون هوادار در قطر، تصویر جدیدی از ما ترسیم خواهد شد.

الخاطر درباره اخراج برخی افراد از محل زندگی خود برای آماده سازی اسکان برای جام جهانی گفت: این موضوع صحت ندارد، اما مواردی بوده که قیمت اجاره ملک افزایش پیدا کرده است که این نیز طبیعی است. این مسابقات به نمایندگی از همه اعراب برگزار می شود و ما نسبت به این امر احساس مسئولیت و اشتیاق زیادی داریم.

الخاطر درباره حقوق کارگران در قطر گفت: چشم انداز قطر برای سال 2030 افزایش دستمزد و رفاه کارگران است و ما از این رقابت ها برای پیشرفت استفاده می کنیم. میزبانی جام جهانی در قطر سرعت اصلاح قانون کار را تسریع کرده است. من هر کشوری را که بگوید اصلاحات مشابه قطر را برای تغییر و ساخت مسکن برای کارگران سطح بالا انجام داده است، به چالش می کشم.

وی افزود: جام جهانی قطر میراث بزرگی برای منطقه به جا خواهد گذاشت که مهمترین آن میراث زیست محیطی است چرا که ورزشگاه ها با در نظر گرفتن شرایط طبیعی و محیط زیست ساخته شده اند. همچنین در این مدت قطر اولین نیروگاه خورشیدی را افتتاح کرد و پیش بینی می شود تا 5 سال دیگر 20 درصد انرژی مورد نیاز این کشور از طریق انرژی خورشیدی تامین شود.

مدیر اجرایی جام جهانی 2022 قطر که با الجزیره صحبت می کرد، خاطرنشان کرد: قطر این فرصت را برای کشورهای نزدیک به خط استوا ایجاد کرده است تا در زمستان میزبان جام جهانی باشند.

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، ناصر الخاطر، مدیر اجرایی جام جهانی با انتقاد از اخبار جعلی درباره قطر اعلام کرد که این کشور آمادگی کامل برای میزبانی این مسابقات را دارد. وی گفت: 12 سال است که به این انتقاد عادت کرده ایم و به بخشی از آن در رسانه ها و همچنین قانونی پاسخ داده ایم. روزنامه هایی هستند که از روز اول علیه قطر بودند، اما روزنامه های بین المللی هستند که فکر می کردیم معتبر هستند، اما تبدیل به روزنامه زرد شدند. ما نگران پاسخگویی به زردپوش ها نیستیم و اولویت ما در حال حاضر برگزاری موفق مسابقات است و روی این موضوع تمرکز کرده ایم.

وی در خصوص آمار منتشر شده از مرگ و میر کارگران در قطر گفت: اخبار منتشر شده نادرست است و آمار دقیق فوتی ها در تاسیسات جام جهانی تنها 3 کارگر است، اما رسانه های غربی این تعداد را به 6500 کارگر افزایش داده اند. این گزارشی است که توسط گاردین منتشر شد و سپس بابت آن عذرخواهی کردند. زیرساخت های لازم را به بهترین نحو در ورزشگاه ها برای کارگران فراهم کرده بودیم.

الخاطر در پایان گفت: از سال 2010 در جام جهانی حضور داشتم و دیدم هواداران چقدر به کشور میزبان احترام می گذارند. می دانیم که فرهنگ ها و شیوه های جشن گرفتن متفاوت است و باید به مهمان احترام بگذاریم. از طرفی هواداران باید قوانین را رعایت کنند و امنیت و سلامت دیگران و خودشان را تهدید نکنند.



مجله اخبار فوتبال خارجی