انتقاد تند از نادانی عثمر: به ما پشت کردی!


سرویس خبر شماره: 2049400
29 ژوئن 1403 در 2:10 ب.ظ.
5.9 هزار امتیاز خبر|

6نقطه نظر

تارتار و محرم و مطهری برابر اوست

اسماعیل حلالی به انتقاد از اسمار ویرا، سرمربی برزیل در پایان فصل با پرسپولیس پرداخت.

انتقاد تند از نادانی عثمر: به ما پشت کردی!

به گزارش “مجله اخبار فوتبال”، اسمار ویرا پس از قهرمانی با پرسپولیس به همکاری خود با این باشگاه پایان داد تا قرمزها حالا به دنبال بررسی شرایط و مذاکره با دیگر گزینه های خود برای هدایت پرسپولیس در فصل آینده هستند.

اسماعیل حلالی امروز در گفتگو با خبرنگار ما در مورد جدایی اسمار ویرا و گزینه های جانشینی او صحبت کرد و از رفتار اسمار و جدایی او از پرسپولیس نیز انتقاد کرد.

گفتگو با حلالی را در ادامه می خوانید:

* این فصل از رقابت های لیگ برتر را چگونه ارزیابی می کنید؟
در این فصل اتفاقات خوبی در پرسپولیس افتاد اما در مجموع متاسفانه همه تیم ها نتیجه گرا شدند. در لیگ همه چیز را فدای نتیجه کردیم و این برای فوتبال ما خیلی بد است. زیبایی فوتبال فقط در نتایج نیست. ما باید نگرش خود را تغییر دهیم و بدانیم که اولین عامل نتیجه گیری نیست.

* درباره قهرمانی پرسپولیس صحبت کنید.
فصل بسیار سختی برای ما بود. در طول فصل اتفاقات زیادی افتاد که می توانست ما را از قهرمانی دور کند، اما در نهایت خوب شد و با قهرمانی به پایان رسید. در نیم فصل اول اختلافاتی بین مربی و مدیرعامل وجود داشت که چندان خوشایند نبود و اتحاد در تیم وجود نداشت اما در نیم فصل آقای گل محمدی که می دانست این شرایط و … اختلافات به نتیجه نرسید، عظمت خود را نشان دادند و کنار رفتند و باشگاه را ترک کردند. باز گذاشتند. با اینکه سرمربی نداشتیم و خود آقای گل محمدی سرمربی شد، اما اختلافات کنار گذاشته شد و بازیکنان خوب و موثری داشتیم. شناخت آقای عثمر از بچه ها ما را به جلو برد. در مجموع در نیم فصل دوم در کار خود ثابت قدم بودیم و نتایج خوبی کسب کردیم. یک تیم باثبات قطعا موفق خواهد شد.

* عملکرد عثمر را در این نیم فصل چطور دیدی؟
آقای عثمر سرمربی نبود و مربی وارد بود، اما به دلیل شناخت و رفاقتی که با بچه ها داشت، توانست قهرمان شود. این همدلی در تیم کمک زیادی کرد. اما به نظر من آقای عثمر سرمربی نبود. اگر بخواهیم از مربیان در سطح اسمار استفاده کنیم، یک مربی داخلی نیز داریم. مثلا آقای تارتار سال ها در لیگ خودش را نشان داده و امسال با تیم جوان ملوان بی نظیر کار کرد و آن را به سطح تیم های رقیب با بودجه بالا رساند. همچنین آقایان محرم نویدکیا و مطهری مربیان بسیار خوبی هستند که در صورت حمایت مدیریت خود را نشان می دهند. اگر مربیان ایرانی از اسمار حمایت کنند قطعا نتایج بهتری خواهند گرفت. البته ما در تیم داری ضعف داریم و اگر این اقوام به پرسپولیس می آیند باید افرادی که رهبری قوی دارند با خود بیاورند و بازیکنان را دور هم جمع کنند. در حال حاضر جمع کردن تیم و نظم و انضباط بازیکنان مهمتر از تمرین است.

*عثمر در نیم فصل تیم را بست و عملکرد خوبی داشت و قهرمان شد. این بی احترامی نیست که بگوییم عثمر سرمربی نبود؟
من اصلا نمی خواهم کار آنها را کوچک کنم. زحمت کشید. فقط می گویم او به عنوان مربی به باشگاه ما آمد و باشگاه ما او را سرمربی کرد اما الان در پرسپولیس تدریس می کند. جالب اینجاست که هرکس به دردسر افتاده زن و بچه اش را می آورد. پرسپولیس باشگاه کوچکی نیست. همانطور که این باشگاه او را بالا برده است، افراد زیادی را نیز بالا می برد. این بهانه ها زشت است. اگر به برزیل بروم و آنها مرا بزرگ کنند، مسئولیت من این است که دو سال بمانم و با تمام وجودم جبران کنم. او مربی بود، چند نفر او را می شناختند؟ در دوران تمرین اسمشان را نمی دانستم، اما آمدند برجسته شدند و تیم را قهرمان کردند. همه اینها درست است، اما ما نباید گذشته را فراموش کنیم.

1679869

ما باید بدانیم از کجا آمده ایم و به کجا می رویم. منظورم این است که با این شرایط نباید از پرسپولیس برود. همانطور که گفتم ما در ایران و در باشگاهمان افرادی مثل اسمار داریم. او مربی مثل برونکو نیست. در یک فصل، برونکو تنه یک سازه معیوب را تغییر داد. آقای برانکو به تنهایی مشکلات و نقاط ضعف را برطرف کرد و نظم فعلی باشگاه مدیون حضور ایشان است. برانکو در حالی که ورزشگاه کاظمی پر از سگ بود 12 شب در دفترش نشست و برنامه ریزی کرد. همه چیز نیاز به برنامه ریزی و تلاش دارد و من آن را با چشمان خودم دیده ام و دردناک است. من کار اسمار را کم اهمیت نمی دانم. اتفاقا ایشان با شرایط تیم کار سختی داشت، اما فصل تمام شد و حالا باید قدرتش را نشان می داد، تیم را می گرفت، بدنش را می ساخت و تغییراتی ایجاد می کرد و در نهایت تیمش را قهرمان می کرد، وگرنه این تیم توسط یک سرمربی دیگر هدایت می شود. فصل نیمی از کار او بود.

* به هر حال تا نیم فصل نقل و انتقالات زیر نظر او انجام می شد.
اگر همان بازیکنان را در ابتدای فصل گرفته بودیم، به همان موفقیت می رسیدیم. در نیم فصل اول به دلیل نیاز تیم جذب نشدند و مربیان ما در برخی پست ها خالی بودند اما در نیم فصل دوم مدیریت بازیکنان را جذب کرد و با آمدن اورونوف. ، مسیر ما تغییر کرد. در آن زمان به یک وینگر نیاز داشتیم. اگر این بازیکنان را نداشتیم قهرمان می شدیم؟

* فکر می کنی قهرمانی پرسپولیس صرفا به دلیل جذب بازیکنان باکیفیت بود؟
قهرمانی پرسپولیس حاصل درایت مربی و مهربانی بازیکنان بود اما این بازیکنان هم نقش اول را داشتند.

* مخالف حضور سرمربی خارجی برای فصل آینده هستید؟
اصلا بحثی ندارم و کاملا با مربی برتر خارجی موافقم. فقط می گویم ما یک مربی ایرانی به خوبی اسمار داریم. اسمار مربی درجه یک نیست. اگر می خواهند یک مربی برتر خارجی بیاورند و پول هم دارند، خدا را شکر. بهترین مربی باعث بهتر شدن باشگاه ما می شود، اما برای یک مربی خوب باید امکانات مادی هم داشت. ما کشوری داریم که آن هم در مشکل است. وقتی مربی یک یا دو میلیون دلاری می آوریم، اما زمین تمرین نداریم، صرفاً پول هدر داده ایم. زمان را هم می کشد، پولش را می گیرد و می رود. باید امکانات فیزیکی داشته باشیم و مربیان سطح بالایی بیاوریم. نظر من این است که مربی 100 درصد ملی نیاوریم.

* به نظر می رسد جدایی عثمر شما را ناراحت کرده است.
بله غمگینم. من قدر باشگاه پرسپولیس را می دانم و تمام وجودم را برای آن می گذارم. من می گویم باشگاه پرسپولیس خیلی ها را بزرگ کرده است و نباید نمک بگیریم و نمکدان را بشکنیم. من می گویم آقای اسمار هنوز به باشگاه پرسپولیس بدهکار هستید و اگر امسال تیمی به شما پول زیادی می دهد به لطف پرسپولیس است وگرنه چرا پارسال به شما پیشنهاد نشد؟

* اگر عثار حاضر به تمدید قرارداد بود با ادامه حضور آنها موافقت می کردی؟
قطعا. او تیم را قهرمان کرده بود و شناخت کافی داشت. باید می ماند و حداقل خودش را آزمایش می کرد. اولویت او این بود که تیم را قهرمان کرده بود و شناخت نسبی از فوتبال و بچه های ایران داشت. در بعضی مصاحبه ها بعضی ها حرف من را عوض می کنند. تنها حرف من این است که اسمار در پرسپولیس مربی بود و آن باشگاه او را سرمربی کرد. در مورد این سوال باید به باشگاه کمک می کرد، خودش را محک می زد، تیم را تعطیل می کرد و کار می کرد. فصل قبل در نیم فصل او یک نفر دیگر تمام کارها را انجام داد. من نما ندارم و به اسمار احترام می گذارم اما رفتارش در این مدت خوب نبود. آقای عثمر از نظر فنی خیلی به ما کمک کرد و در اولویت اول بود، اما او به تیم پشت کرد و می خواست پول بیشتری به دست بیاورد و بهانه های دیگری پیدا کرد. کاش حداقل صادق بودند.

مجله اخبار فوتبال داخلی