انتقال گران قیمت یک ستاره برای نجات استقلال/ 500 هزار دلار نصیب آبی ها می شود!

اللهیار صیادمنش، مهاجم جوان و شمالی استقلال پس از یک فصل حضور در استقلال و درخشش در این تیم، سه سال پیش در سال 2019 از استقلال به تیم فنرباغچه ترکیه رفت. این بازیکن در این چند سال به صورت قرضی در استانبول اسپور و زوریا لوهانسک اوکراین بازی کرده است و عملکرد خوبش در لیگ اوکراین باعث شده تا مشتریان خوبی در قاره اروپا پیدا کند تا جایی که شایعات زیادی در مورد این بازیکن به گوش می رسد. انتقال این بازیکن به تیم های برتر . اما پس از پایان قرارداد قرضی اللهیار با تیم زوریا، این بازیکن ملی پوش به ترکیه بازگشت، اما پس از بازگشت به ترکیه، رسانه های ترکیه گزارش دادند که مهاجم 20 ساله فنرباغچه پیشنهاد جدی از تیم هال سیتی دارد. در لیگ انگلیس و حتی مذاکرات انجام شد و تیم فنرباغچه رقم نهایی فروش این بازیکن را پنج میلیون و نیم یورو اعلام کرد.

سرانجام صیادمنش در ابتدای این فصل راهی انگلیس شد و با قراردادی دائمی به هال سیتی پیوست.
در زمان انتقال صیادمنش از استقلال به فنرباغچه، مدیران وقت باشگاه استقلال در قرارداد این بازیکن گزینه خاصی را امضا کرده بودند که بر اساس آن آبی ها از دو انتقال دائمی بعدی سیادمنش منتفع خواهند شد. در نتیجه صیادمنش در سال 2019 با قراردادی 850 هزار دلاری به فنرباغچه پیوست. مقرر شد 20 درصد از اولین انتقال دائم صیادمنش و 17.5 درصد از انتقال دوم او به حساب استقلال واریز شود. سود بزرگی نصیب استقلال خواهد شد.
بر این اساس و بر اساس شنیده های خبرنگار فرهیختگان، قرار است پول انتقال اللهیار صیادمنش به صورت اقساط به باشگاه استقلال پرداخت شود، زیرا در توافقنامه باشگاه انگلیسی و ترک ها مقرر شده است که این مبلغ را تیم انگلیسی پرداخت کند. مبلغ به صورت اقساطی
نکته دیگر اینکه میزان مالکیت استقلال کمتر از 20 درصد است. زیرا در توافق طرفین این مبلغ 20 درصد فروش نبوده بلکه 20 درصد سود فروش به استقلال تعلق می گیرد که بر اساس آن تمامی پرداخت ها اعم از پرداخت اولیه به استقلال و یا سایر هزینه ها. ، کسر می شود و مبلغ باقی مانده حدود 500 هزار دلار برای انتقال صیاد منش به استقلال می رسد.
طبق شنیده ها قسط اول در پایان آبان ماه به استقلال پرداخت می شود که در قسط اول 200 هزار دلار به سود این تیم خواهد بود. البته براکت ها متفاوت است اما در مجموع رقمی معادل 500 هزار دلار از کل سهم استقلال است که در براکت های مختلف به این تیم تعلق می گیرد.
در مورد صیادمنش باید گفت که این بازیکن با بدشانسی محض مواجه شد و اگر مصدومیت نابهنگام برایش رخ نمی داد، مطمئنا شانس زیادی برای پوشیدن پیراهن تیم ملی در جام جهانی داشت.



سرویس داخلی اخبار فوتبال